• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4329 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۲ اسفند

با تبريك به سازمان ليگ

خستگي، داور، بدشانسي؛ مثلث ناكامي سرخابي‌ها

بهرام سرگوسرايي

 

 

تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس در هفته دوم ليگ قهرمانان آسيا به ترتيب با العين امارات در آزادي و السد قطر در ورزشگاه خليفه شهر دوحه رودررو شدند. سرخابي‌ها كه هفته گذشته يك تساوي و يك باخت به دست آورده بودند، در اين هفته بسيار اميدوار بودند كه با نتايجي بهتر رقابت‌ها را ادامه دهند. استقلال در آزادي بازي را خوب شروع كرد و موقعيت‌هاي خوبي هم روي دروازه العين به وجود آورد. با اين وجود نيمه اول با تساوي بدون گل به پايان رسيد. در آغاز نيمه دوم استقلال به فشار حملاتش اضافه كرد و در نهايت روي يك كرنر با ارسال پاتوسي و ضربه سر فرشيد باقري به گل رسيد. پيروزي استقلال تا دقايق پاياني نيز ادامه داشت كه روي غفلت مدافعين استقلال تسوكاسا شيوتاني موفق شد روي ريباند يك ضربه شروع مجدد گل تساوي را به ثمر برساند تا شانس بسيار خوبي از استقلال براي كسب سه امتياز گرفته شود. در ديگر ديدار اين گروه الهلال عربستان با نتيجه قاطع
3 بر 1 الدوحيل را از پيش رو برداشت تا با اين نتايج استقلال به رده چهارم جدول صعود كند. تساوي استقلال در شرايطي رقم خورد كه شاگردان شفر در دقايق آخر مي‌توانستند برنده بازي باشند اما يك گل آنها توسط كمك داور آفسايد اعلام شد كه تصاوير آهسته نشان مي‌داد تصميم داور اشتباه بوده است. همچنين يك بار هم مدافعين العين توپ را از روي خط دروازه بيرون كشيدند.

در دوحه پرسپوليس و السد بازي بسيار زيبايي از خودشان به نمايش گذاشتند و هر دو تيم فرصت‌هاي زيادي روي دروازه يكديگر خلق كردند كه با بي‌دقتي مهاجمين و درخشش گلرها، هم عليرضا بيرانوند و هم سعد الشيب دروازه‌ها تاآخرين لحظات بازي بسته باقي ماند. در چند دقيقه آخر بازي برانكو دو تعويض تاكتيكي براي اتلاف زمان بازي و تثبيت
تك امتياز حساس انجام داد. اما در دقيقه آخر بازي باز هم خطاهاي بي‌مورد پرسپوليسي‌ها و دادن ضربات كاشته در فضاي پشت محوطه جريمه پرسپوليس باعث شد فرصت خوبي نصيب السدي‌ها بشود. سانتر بازيكنان السد در دقيقه 94 بازي، در حالي كه داور هم 4 دقيقه وقت اضافه اعلام كرده بود توسط عبدالكريم حسن به دهانه دروازه فرستاده شد و بغدا بونجاح، مهاجم خطرناك السدي‌ها موفق شد گل برتري تيم قطري را به ثمر برساند. در حالي كه تصاوير تلويزيوني به وضوح نشان مي‌داد كه گل السد در شرايط آفسايد به ثمر رسيده است، داور بازي وسط زمين را به نشانه قبول شدن گل السد نشان داد تا پرسپوليس يك بار ديگر با گل آفسايد دروازه‌اش‌باز شود و شكستي تلخ را مقابل حريف متحمل شود و همانند استقلال به انتهاي جدول سقوط كند. در ديگر ديدار اين گروه، پاختاكور كه روز اول، پرسپوليس را در آزادي متوقف كرده بود الاهلي را از پيش رو برداشت تا نشان دهد شرايط اين گروه چقدر در هفته‌هاي آتي پيچيده خواهد بود.

سرخابي‌ها در هفته دوم اهداف‌شان را در آخرين دقايق بازي از دست دادند. مساله‌اي كه به وضوح نشان‌دهنده ضعف بدني بازيكنان هر دو تيم بود. به عنوان مثال علي عليپور كه جزو سريع‌ترين مهاجان ايران به حساب مي‌آيد در چند دقيقه آخر بازي از ميانه زمين با دروازه السد تك‌ به تك شد اما در آخرين گام‌ها آشكارا كم آورد و بهترين موقعيت پرسپوليس را از دست داد. جالب است كه اين بازيكن چند ماه پيش در صحنه‌اي مشابه جلوي تيم السد موفق ظاهر شده بود. همچنين مصدوميت تلخ فرشيد اسماعيلي، از بهترين بازيكنان شفر مقابل العين نيز دليلي جز فشار سنگين مسابقات نمي‌توانست داشته باشد. از فاصله خروج اسماعيلي تا گل خوردن آبي‌ها تنها 3 دقيقه طول كشيد! برنامه‌ريزي سازمان ليگ و بازي‌هاي فشرده استقلال و پرسپوليس در نهايت باعث شد نمايندگان كشورمان امتيازات فوق‌العاده حساسي را در آسيا از دست بدهند و حالا معلوم نيست با اين شرايط، آيا تيم‌هاي ايراني مي‌توانند با از دست دادن پنج امتياز در دو بازي، به وضعيت نرمال برگردند و جواز صعود از گروه‌هاي سخت خودشان را به دست‌ آورند يا خير.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون