• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4329 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۲ اسفند

رييس سازمان محيط زيست خبر داد

رفع بوي نامطبوع تهران تا پايان دولت دوازدهم

عيسي كلانتري؛ رييس سازمان حفاظت محيط زيست گفت:«مقام معظم رهبري و رييس‌جمهوري به ‌شدت از بوي نامطبوع مسير فرودگاه جنوب تهران گله‌مند هستند و مقام معظم رهبري دستور داده‌اند كه تا پايان دولت دوازدهم بوي نامطبوع مسير اين فرودگاه بايد رفع شود. دستگاه‌هاي مختلف از جمله وزارت نيرو و شركت آب منطقه‌اي موظف هستند كه بوي نامطبوع را رفع كنند. شهرداري تهران حق ندارد در ارزان‌ترين جاي ممكن زباله‌هاي شهري را دپو كند. بوي نامطبوع مسير فرودگاه امام خميني(ره) ظلمي است كه به مردم كرده‌ايم و بايد حق آنان را به آنان برگردانيم، تمام واحدهاي آلوده كننده آب موظف هستند هر آبي را كه آلوده مي‌كنند، هزينه‌اش را پرداخت كنند. رها كردن فاضلاب آسايش مردم را به هم مي‌زند و جرم بزرگي است.»

كلانتري با اشاره به اينكه منابع كشور را در شعاع ۵۰ كيلومتري تهران مستقر كرده‌ايم، گفت:«شهر را بايد محيطي قابل تحمل و قابل زندگي براي مردم كنيم. چنانچه اين كار را انجام نداديم بايد از آنان عذرخواهي كنيم و من به سهم خود به خاطر بوي بد مسير فرودگاه امام(ره) كه آلودگي‌هاي محيطي را به همراه داشت، عذرخواهي مي‌كنم. مساله بزرگ‌تر در اين رابطه پسماندهاي آرادكوه است كه در اين باره رييس‌جمهوري به شهرداري تهران دستور داده كه مركز دپوي زباله تهران را به مكاني ديگر- حدود ۱۰۰ كيلومتر پايين‌تر از محل فعلي- منتقل كند.»

همچنين كيومرث كلانتري؛ مديركل حفاظت محيط زيست استان تهران گفت:«دو كانون عمده ايجاد بوي نامطبوع يكي فاضلاب‌ها و روان‌آب‌هاي غرب و جنوب غرب تهران و ديگري مركز دفن زباله آرادكوه است. حدود ۲۸ كانون ايجاد آلودگي محيط زيستي در ۵ شهرستان استان شناسايي شد كه بخشي از اين كانون‌ها در شهرستان تهران و بخشي در شهرستان‌هاي ري، اسلامشهر، بهارستان و رباط كريم است. از اين ۲۸ كانون شناسايي شده در ۲۵ كانون، كار مهار آلودگي تمام شده يا در مراحل پاياني است و شامل واحدهاي كشتارگاهي، لبني و واحدهاي گاوداري است. در اين بين كانون كوره‌هاي زغال‌گيري به طور پراكنده نيز وجود داشته‌اند كه تاكنون 56 دهنه زغال‌گيري به طور كامل جمع‌آوري شده‌اند. براساس تصميمات كارگروه كاهش آلودگي هواي استان تهران، فرمانداران و بخشداران هم موظف شده‌اند كارگروهي را با عضويت دستگاه‌هاي ذي‌ربط تشكيل دهند و بر پسماندسوزي‌ها نظارت كنند. پسماندهاي شهر تهران هم حدود 9 هزار تن در روز است كه در آرادكوه تخليه مي‌شود و وضعيت تلمبار و دفن ناقص زباله در مركز دفن آرادكوه مورد تاييد سازمان حفاظت محيط زيست نيست و اين موضوع از طريق رياست جمهوري هم پيگيري شده است. ما آمادگي همكاري با شهرداري تهران در خصوص مكان‌يابي و مديريت اصولي بر پسماندها را داريم.» فارس

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون