• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4349 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ ارديبهشت

نگاهي به مهم‌ترين عناوين خبري ادبي

نويسندگان و ناشران چين در نمايشگاه تهران

گروه ادب و هنر

افتتاح نمايشگاه كتاب و مهماني از كشور چين در اين نمايشگاه عناوين برگزيده خبري هستند.

افتتاح سي و دومين نمايشگاه كتاب تهران

آيين افتتاحيه سي‌ودومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مصلاي امام خميني (ره) برگزار شد.

به گزارش مهر مراسم افتتاحيه سي و دومين دوره نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، صبح روز گذشته سه‌شنبه سوم ارديبهشت‌ماه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در محل مصلاي امام خميني (ره) تهران برگزار شد. سيد عباس صالحي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در سخناني با اشاره به اينكه اين مراسم پيش از اين قرار بود با حضور رياست‌جمهوري برگزار شود كه به دليل برنامه كاري از پيش تعيين‌نشده ايشان لغو شد، عنوان كرد: امسال كه سال رونق توليد نامگذاري شده است، سالي است كه نبايد صنعت نشر را در آن ناديده گرفت. صنعت نشر در اقتصاد ملي كشورها به صورت مستقيم و غيرمستقيم جايگاه مهمي دارد. بر اساس آمار وايپو، در ميان ۱۱ كشور بزرگ دنيا، صنعت نشر سالانه ۴۶ ميليارد دلار درآمد داشته است. از سوي ديگر، نشر در حوزه اشتغال مستقيم هم سهم قابل توجهي دارد. تا جايي كه بر اساس آمار وايپو تنها در كشور چين ۴۶ ميليون نفر با اين صنعت به فعاليت مشغول هستند.صالحي تاكيد كرد: اگر كساني مي‌خواهند ملت بزرگ و با تمدن ايران را منزوي كنند، اين كتاب و ارتباط از طريق آن است كه اين خيال را از بين مي‌برد. ديوار بي‌اعتمادي و تكفير و تحريم با كتاب فرو مي‌ريزد. بايد امروز تلاش كنيم تا به كمك كتاب كمربند تحريم بر دور خود را بازتر كنيم.

 

چين مهمان نمايشگاه كتاب

ماي جيا پدر رمان‌هاي جاسوسي ادبيات چين امروز چهارشنبه در مراسم جشن امضاي ترجمه فارسي رمانش «كشف رمز» در دانشگاه تهران حضور پيدا مي‌كند. به گزارش مهر چين مهمان ويژه سي و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران است و تعدادي از نويسندگان و ناشران اين كشور طي روزهاي گذشته وارد تهران شده‌اند تا در بزرگ‌ترين رويداد فرهنگي جمهوري اسلامي ايران حضور داشته باشند. علاوه بر نويسندگان و ناشران، مقامات و تعدادي از مسوولان فرهنگي چين نيز به نمايشگاه كتاب تهران مي‌آيند. يكي از چهره‌هاي ادبي كشور يادشده كه براي حضور در برنامه‌هاي فرهنگي مرتبط با كتاب به ايران آمده، ماي جيا نويسنده رمان جاسوسي «كشف رمز» است كه در كنار نمايندگان انتشارات چاينا اينتركنتيننتال پرِس (كه براي اين دوره از نمايشگاه كتاب تهران، نشر ققنوس دو كتابش را به فارسي ترجمه كرده) در برنامه‌هاي فرهنگي حضور خواهد داشت. يكي از اين برنامه‌ها، مراسم رونمايي از ترجمه فارسي «كشف رمز» است كه امروز چهارشنبه ۴ ارديبهشت در دانشگاه تهران برگزار مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون