• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4351 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۷ ارديبهشت

جواد امام: هنوز وارد بحث انتخابات نشده‌ايم

چراغ انتخابات براي اصلاح‌طلبان چه زماني روشن مي‌شود

جواد امام، دبيركل حزب ايثارگران خبر داده كه اصلاح‌طلبان هنوز وارد بحث انتخابات نشده‌اند. او به ايسنا گفته كه «به دليل اينكه براي جامعه مسائل مهم‌تري از انتخابات وجود دارد، اصلاح‌طلبان هنوز وارد بحث انتخابات مجلس نشده‌اند. مسائل روز مردم در اولويت اصلاح‌طلبان است.»

امام با بيان اينكه هنوز شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان و شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات وارد بحث انتخابات مجلس يازدهم نشده‌اند، توضيح داد: «با توجه به حوادث آغاز سال و اقدام ترامپ براي قرار دادن نام سپاه در ليست گروه‌هاي تروريستي، اصلاح‌طلبان به بحث انتخابات ورود نكرده‌اند، زيرا اين مسائل نسبت به انتخابات اهميت بيشتري دارد.»

او ادامه داد: «مسائل روز مردم در اولويت اصلاح‌طلبان است. ما بايد به مطالبات اقتصادي، نگراني‌ها و اولويت‌هاي مردم رسيدگي كنيم. البته حاكميت هم بايد شرايط را فراهم كند تا هم احزاب به انتخابات ورود كنند و هم مردم براي حضور حداكثري در انتخابات ترغيب شوند.»

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با اشاره به اينكه به دلايل ذكر شده، هنوز اصلاح‌طلبان به صورت جدي وارد بحث انتخابات مجلس شوراي اسلامي نشده‌اند، گفت: «به دليل مشكلات جامعه نمي‌توان به راحتي وارد بحث انتخابات شد. بايد به مطالبات مردم رسيدگي شده تا آنها براي حضور در انتخابات تشويق شوند.»

امام در پايان درباره ادامه فعاليت شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان بيان كرد: «در حال حاضر شوراي سياستگذاري، تشكيلات موجود اصلاح‌طلبان است و تصميم اصلاح‌طلبان اين است كه در قالب اين شورا فعاليت كنند. حزب مجمع ايثارگران هم در قالب شوراي عالي سياستگذاري فعاليت خواهد كرد.»

چندي پيش حسين نوراني‌نژاد، سخنگوي حزب اتحاد ملت ايران خبر داده‌ بود كه «حزب اتحاد ملت كميته انتخاباتي دارد كه به صورت دايمي فعاليت مي‌كند و رياست آن بر عهده حجت شريفي است و كميته انتخابات حزب اتحاد ملت هميشه به صورت مستمر جلسات خود را برگزار مي‌كند تا هميشه براي انتخابات آمادگي خود را داشته باشند.» همچنين مجيد فراهاني، رييس شوراي مركزي حزب نداي ايرانيان نيز گفته‌ بود؛ اين حزب در دو سطح تشكيلاتي و محتوايي براي ورود به انتخابات مجلس برنامه‌ريزي مي‌كند و توضيح داده ‌بود: «بايد نداي ايرانيان در دو سطح تشكيلاتي و محتوايي براي ورود به انتخابات مجلس برنامه‌ريزي كند. ندا در عرصه‌هاي مختلف سياسي، فرهنگي و اجتماعي حرف براي گفتن دارد و براي عبور از وضعيت موجود برنامه دارد و اين‌گونه مي‌انديشد كه از طريق مجلس و دولت مي‌تواند برنامه‌هاي مدنظر خود را براي بهبود شرايط سياسي، اجتماعي و اقتصادي اجرا كند. نداي ايرانيان بايد بتواند آن قدر در مجلس اثرگذار باشد تا در مجلس آينده فراكسيوني به نام ندا را به وجود آورد.»

از سويي طيف ديگري از احزاب و گروه‌هاي سياسي اصلاح‌طلب معتقدند كه مشاركت اصلاح‌طلبان در انتخابات آتي موفقيت‌آميز نخواهد بود و مردم را بيش از پيش به اين جريان نااميد خواهد كرد. همچنين عارف در اعتراض به فعاليت شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات و موازي‌كاري آنها با شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان گفته اگر اين وضعيت ادامه يابد، تصميم دارد در شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان حضور نيابد و سازوكار ديگري را براي حضور در انتخابات تعريف كند. گرچه بحث در مورد ادامه كار شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان در محافل سياسي و رسانه‌‌اي در جريان است، در واقع به نظر مي‌رسد اصلاح‌طلبان در پي پاسخ به اين پرسش هستند كه آيا بايد در انتخابات مجلس امسال شركت كرد يا نه؟

سعيد حجاريان، تئوريسين اصلاحات به تازگي از حضور مشروط در انتخابات سخن به ميان آورد و پس از آن عبدالله ناصري، عضو شوراي مشورتي خاتمي خبر داد كه «شايد اصلاح‌طلبان در انتخابات آتي ليست نداشته‌ باشند.» گرچه اين اظهارات مخالفاني هم داشت كه صداي‌شان از برخي رسانه‌ها شنيده ‌شد اما همين اظهارنظرها نشان مي‌دهد شركت يا عدم شركت در انتخابات نيز همچون ادامه كار شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان از چالش‌هاي پيش روي اين جريان سياسي در دوره يازدهم انتخابات مجلس شوراي اسلامي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون