• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4365 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۳ ارديبهشت

كاهش 23درصدي هدررفت آب در بادرود طي 5 سال

مدير آبفاي بادرود در دومين برنامه از سلسله نشست‌هاي برنامه راديويي جاري حيات 6 با موضوع مديريت مصرف بهينه آب گفت: منطقه بادرود تحت پوشش طرح آبرساني اصفهان بزرگ قرار ندارد، آب شرب اين منطقه از طريق 6 حلقه چاه با دبي بالاي 120 ليتر در ثانيه تامين مي‌شود و با به‌كارگيري سيستم تله متري و تله كنترل توانستيم از هدررفت آب جلوگيري كنيم كه اين امر افزايش ظرفيت تامين را به همراه داشت. خامسي افزود: در چند سال اخير توانستيم با اصلاح شبكه فرسوده، هدررفت آب در شهر بادرود را كاهش دهيم به‌طوري كه در سال 92 ميزان هدررفت آب در بادرود بيش از 44درصد بوده اما اين رقم در سال 97 به 21درصد كاهش يافت به‌طوري كه مي‌توان گفت طي 5 سال شهر بادرود شاهد كاهش 23درصدي هدررفت آب بوده است.

وي با بيان اينكه بادرود در منطقه كويري قرار دارد و در سال گذشته با خشكسالي بي‌سابقه‌اي مواجه بود ولي آب شرب اين منطقه پايدار تامين شد، اعلام كرد: از آنجايي كه آب شرب منطقه بادرود از طريق چاه تامين مي‌شود بنابراين رصد كردن آنلاين كميت و كيفيت آب چاه‌ها منجر به تامين پايدار آب شرب منطقه مي‌شود.

خامسي گفت: هم‌اكنون مصرف سرانه آب در بادرود 180 ليتر در شبانه‌روز است درحالي كه اين رقم در سال 96 بيش از 200 ليتر در شبانه‌روز بوده و در تلاش هستيم با در دستور كار قرار دادن فعاليت‌هاي فرهنگي مصرف سرانه آب را در اين منطقه كاهش دهيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون