• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4365 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۳ ارديبهشت

حسرت جام براي سرخ‌هاي مرسي‌سايد 30 ساله شد

باز هم روز آخر، باز هم منچسترسيتي

در آخرين روز از فصل 2019 – 2018 ليگ برتر انگلستان از ساعت 18:30 ده بازي به صورت همزمان برگزار شد و تكليف قهرمان اين ليگ در روز پاياني مشخص شد. سرخ‌هاي مرسي‌سايد در ورزشگاه آنفيلد و مقابل ديدگان تماشاگران وفادارشان به مصاف ولورهمپتون رفتند و خيلي زود با گل ساديو مانه از حريف غول‌كش‌شان پيش افتادند. ده دقيقه بعد از اينكه ليورپول از حريف پيش افتاد، موراي مهاجم برايتون در دقيقه 27 موفق شد، دروازه سيتي را باز كند تا ليورپولي‌ها براي دقايقي اميدوارترين و خوشحال‌ترين انسان‌هاي روي زمين باشند. اما اين خوشحالي تنها يك دقيقه دوام داشت و در دقيقه 28 سرخيو آگوئرو موفق شد گل تساوي‌بخش شاگردان پپ را به ثمر برساند. ده دقيقه بعد رياض محرز موفق شد براي بار دوم دروازه برايتون را باز كند تا اين‌بار بخش آبي شهر منچستر روي هوا برود و قهرماني در همان نيمه اول مال شاگردان پپ بشود. در نيمه دوم داويد سيلوا و ايلكاي گوندوغان دو گل ديگر براي سيتي‌زن‌ها به ثمر رساندند تا گل‌هاي‌شان گيلاسي باشد روي خامه كيكي كه در نيمه اول پخته بودند. گل دقيقه 82 ساديو مانه براي ليورپول تاثيري روي قهرماني سيتي نداشت، اما اين بازيكن را همراه با اوباميانگ و صلاح در صدر جدول گل‌زنان ليگ برتر انگليس قرار داد. پپ گوارديولا با اين نتيجه موفق شد در سومين فصل حضورش در ليگ برتر انگليس دومين قهرماني را از آن خود كند و تاج‌گذاري دوباره مربي كاتالان بار ديگر كلوپ را به عنوان نايب‌قهرماني رساند. عنواني كه گويا در آن تخصص دارد و كم‌كم در حال تبديل شدن به ركورددار نايب‌قهرماني در تورنمنت‌هاي مختلف است. ليورپول با 97 امتيازي كه اين فصل گرفت، تبديل به سومين تيم تاريخ ليگ برتر از نظر امتيازگيري شد و بين تمام تيم‌هاي 5 ليگ معتبر اروپا تبديل به اولين تيمي شد كه با اين مقدار امتياز قهرمان نمي‌شود. پيش از اين، اين ركورد در اختيار رئال مادريد مورينيو بود كه با 96 امتياز موفق نشد، فاتح لاليگا بشود. نكته جالب اينجاست كه در آن فصل هم تيم پپ گوارديولا موفق شد قهرماني را جشن بگيرد. گوارديولا ده سال بعد از دبل سرالكس فرگوسن در قهرماني ليگ، موفق شد از عنوان قهرماني‌اش دفاع كند.

اين فصل ليگ برتر انگليس يكي از بهترين و هيجان‌انگيزترين فصول تاريخ اين ليگ بود و هواداران تا آخرين روز درگير جدول رده‌بندي بودند. افزايش درآمد تيم‌هاي انگليسي از حق پخش تلويزيوني، اين فصل خودش را در كيفيت تيم‌ها نشان داد و باعث شد يكي از جذاب‌ترين فصل‌هاي تاريخ ليگ برتر رقم بخورد. تيم‌هاي دوم تا پنجم جدول رده‌بندي ليگ برتر انگليس در دو فينال اروپايي بايد به مصاف هم بروند و همين مساله نشان مي‌دهد كه اين ليگ اين فصل چه كيفيت باورنكردني و شگفت‌انگيزي داشت.

علاوه بر اينكه دو تيم شديدا براي قهرماني مي‌جنگيدند، تيم‌هاي چلسي و تاتنهام بر سر رتبه سوم جدول مي‌جنگيدند و مائريتسيو ساري موفق شد تيمش را كه در مقاطعي از فصل دچار بحران شده بود، به رده سوم جدول برساند. تاتنهام در آخرين بازي فصلش مقابل اورتون با 2 گل متوقف شد و به رده چهارم جدول بسنده كرد. آرسنال اوناي امه‌ري موفق شد با نتيجه سه بر يك برنلي را شكست بدهد. دو گل از سه گل توپ‌چي‌هاي لندن در اين بازي را پير امريك اوباميانگ به ثمر رساند تا بتواند در دومين فصل حضورش در آرسنال، به آقاي گلي مشترك ليگ برتر برسد.

تيم‌هاي كارديف‌، فولام و هادرسفيلد نيز به ترتيب در رتبه‌هاي هجدهم، نوزدهم و بيستم جدول قرار گرفتند و سال آينده را بايد در چمپيونشيپ مبارزه كنند تا شايد دوباره به ليگ برتر بازگردند. فولام يكي از پرخرج‌ترين تيم‌هاي اين فصل ليگ برتر بود و شكست پروژه اين تيم يكي از عجيب‌ترين اتفاقات اين فصل بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون