• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4383 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۸ خرداد

يك صدا عليه امريكا

روز گذشته خطيبان نماز جمعه شهرهاي مختلف كشورمان درباره موضوع داغ اين روزهاي كشور كه سياست خارجي و در واقع مذاكره با امريكا است، سخنراني كردند. آنها مردم را به مقاومت دعوت كردند تا توطئه دشمن برطرف شود. آنها معتقدند خواب امريكا براي مذاكره با ايران تعبير نخواهد شد و سخنان ترامپ را خروپفي بيش ندانستند.

آيت‌الله امامي كاشاني خطيب نماز جمعه تهران در خطبه‌هاي نماز عبادي- سياسي جمعه اين هفته تهران با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در حرم مطهر امام راحل گفت: «آيات مختلفي در قرآن در مورد مقاومت وجود دارد. براي مثال آيات ۳۴ و ۳۵ سوره محمد به اين موضوع اشاره دارد. در اين آيات آمده است آنان كه كفر ورزيدند و راه شيطان را رفتند و با حق‌پرستان جنگيدند جز نام زشت و ننگين‌شان در تاريخ چيز ديگري نمي‌ماند.»

امامي كاشاني ادامه داد: «در اين آيات خطاب به مومنين آمده نترسيد، نباشد كه بخواهيد با اين بيگانگان آشتي كنيد. نترسيد و با اين بيگانگان راه آشتي در پيش نگيريد. شما امت اسلام مقاومت كنيد و دشمنان را به صلح و سلم دعوت نكنيد. شما بالا و بزرگ هستيد زيرا خدا با شماست. نكات اين آيات اين است كه نترسيد، سازش نكنيد، خدا با شماست و ارزش كارهاي شما به بالاترين حالت مي‌رسد و خداي متعال ارزش عمل شما را كم نمي‌كند.»

به گفته او، سخن رهبر معظم انقلاب در مرقد امام راحل همان سخن، خط و راه امام راحل بود. در جلد ۱۴ صحيفه نور آمده است كه ما بايد بدانيم تمام قدرت‌ها براي شكست ما از تمام امكانات خود استفاده مي‌كنند و مردم ما بايد خود را آماده اين درگيري حسيني كنند تا رسيدن به پيروزي كامل. در جاي ديگر آمده شما مردم دلير و آگاه، سرمشق هستيد و بايد بدانيد در ميداني قدم گذاشتيد كه نبايد به هيچ‌وجه ترس در خود راه دهيد.

آيت‌الله امامي كاشاني در بخش ديگري از خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه گفت: «امروز مستضعفان جهان هم دارند به كشورهاي اسلامي مي‌پيوندند. پيامبر اكرم بيش از همه ما گرفتاري داشت. چندين سال در شعب ابيطالب در حبس بود. ملت ايران مقاومت مي‌كند و بايد مقاومت كند. آيا ملت ايران در مورد جنايات متعدد در خليج‌فارس و حمله به سكوهاي نفتي، كشتي‌ها، قايق‌ها و هواپيماي مسافربري ما مقاومت نكرد؟ يا ملت شجاع ايران در مقابل جنگ اقتصادي، تبليغاتي، بمباران‌هاي شيميايي حلبچه، توطئه‌هاي منافقين مقاومت نكرد؟ اين موارد به حمدالله به زودي تمام و توطئه دشمن هم به فضل خدا برطرف مي‌شود.»

آيت‌الله سيد علي اصغر حسيني، امام جمعه ياسوج هم در خطبه‌هاي نماز جمعه روز گذشته ياسوج گفت: « ايران با امريكا مذاكره ديگري نمي‌كند و هرگز خواب امريكا تعبير نخواهد شد.»

او ادامه داد: «كشورهاي مرتجع عرب به رهبري آل سعود نژادا يهود در حالي كه بايد خادم الحرمين باشند در واقع خائن الحرمين هستند در نشستي كه اخيرا داشتند به تقليد از امريكا شماره تلفن براي مذاكره با ايران اسلامي اعلام كردند، برخي كشورهاي عربي مثل قورباغه دندان درآوردند. كشورهاي مرتجع عرب به خصوص عربستان اين‌قدر پست هستند كه در تمام زمينه‌ها مقلد امريكا هستند كه ما براي ارباب‌تان ارزش قائل نيستيم تا به شما برسد.»

به گفته حسيني، ايران اسلامي همچون كوهي استوار است، دفاع جانانه ايران را دنيا در دوران هشت سال دفاع مقدس ديد و ايران امروز خيلي قوي‌تر از ايران زمان جنگ تحميلي است.

همچنين آيت‌الله غلامعلي نعيم‌آبادي، نماينده ولي‌فقيه در استان هرمزگان با اشاره به اينكه «استكبار در طول تاريخ به دنبال آن بوده تا با حرف‌هايش نشان دهد خود از قدرت بلامنازعي برخوردار و ساير كشورها همواره شكست خورده‌اند»، گفت: «دشمنان با اين حربه به دنبال ايجاد يأس و نااميدي در ملت‌ها هستند، براي روشن شدن اين حربه و سياست دشمن بايد طول تاريخ را به‌خوبي ورق زد و نگريست.»

آيت‌الله نعيم‌آبادي با بيان اينكه «امروز ترامپ مدعي است اگر امريكا نباشد كشورهاي منطقه خليج‌فارس نخواهند بود و از اين طريق باج‌خواهي مي‌كند و كشورهاي منطقه را گوش به فرمان خود كرده است»، ادامه داد: «صحبت‌هاي ترامپ، خر و پفي بيش نيست، او ادامه داد: بايد دانشگاه، حوزه و انقلابيون در زمينه هوشياري ملت كار كنند همانطور كه آهنگ سخنان مقام معظم رهبري مدت‌زماني است كه به افشاي ناتواني امريكايي‌ها اختصاص دارد.» حجت‌الاسلام سيد مجتبي ميردامادي، امام جمعه موقت اصفهان هم در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اصفهان درباره صحبت‌هاي اخير رييس‌جمهور امريكا گفت: «امريكا راهش و لحن صحبت خود را نسبت به مردم ايران تغيير داد و امروز مي‌گويند بدون هيچ پيش‌شرطي حاضر به مذاكره هستند. اين صحبت‌ها نشان از قدرت مردم ايران است و امريكا فهميد كه نمي‌تواند از موضع زور و قدرت با مردم ايران برخورد كند.»

آيت‌الله حسيني بوشهري، امام جمعه موقت قم هم هزينه سازش و تسليم را بيشتر از مقاومت دانست و گفت: «اگر ما مقاومت نكنيم دشمن پيشروي مي‌كند و هر چه بيشتر ايستادگي كنيم دشمن عقب‌نشيني خواهد كرد، برخي با عباراتي چون خستگي مردم از مقاومت و تسليم براي رفع مشكلات، نسخه عقب‌نشيني براي ايران مي‌پيچند، درصورتي كه طبق تجربه انقلاب هزينه سازش به مراتب بيشتر از مقاومت است.»

به گفته او، در بين همسايگان ما عده‌اي نفت، سرمايه، هويت و ايمان خود را داده‌اند و در نهايت «مدال گاو شيرده» را دريافت كرده‌اند، اين نتيجه تسليم در مقابل دشمن است اما اين مقاومت است كه استقلال و عزت جامعه را حفظ مي‌كند.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم يعقوبي، امام جمعه بجنورد هم معتقد است كه «حضور حداكثري ملت ايران در صحنه، توطئه معامله قرن را به نابودي كشاند.» او با بيان اين مطلب كه «حماسه‌آفريني‌هاي مردم ايران در سال جاري بسيار دلپذير و دشمن‌شكن بود، اضافه كرد: حضور مردم در روز عيد فطر و راهپيمايي روز قدس براي دشمنان بسيار سنگين بود و به اهداف خود نرسيدند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون