• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4383 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۸ خرداد

هت‌تريك كريس و طلسم انگليس

اولين فينال ليگ ملت‌هاي اروپا

چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته در مرحله نيمه نهايي ليگ ملت‌هاي اروپا تيم‌هاي پرتغال – سوييس و هلند – انگليس به مصاف هم رفتند و تكليف فيناليست‌هاي اولين دوره اين تورنمنت را مشخص كردند. چهارشنبه شب، تيم‌هاي پرتغال و سوييس در ورزشگاه دراگو شهر پورتو به مصاف هم رفتند و اين سلسائو بود كه با درخشش كريستيانو رونالدو از سد حريف شگفتي‌سازش گذشت. كريستيانو رونالدو در دقيقه 25 گل اول تيمش را به ثمر رساند، اما ريكاردو رودريگز موفق شد از روي نقطه پنالتي دروازه پاتريسيو را باز كند و همه‌ چيز را به تساوي بكشاند. در دقايق پاياني مسابقه اين نبوغ كريستيانو رونالدو و آمادگي فوق‌العاده برناردو سيلوا بود كه قهرمان يورو 2016 را نجات داد و با دو گلي كه كريستيانو به يان سامر زد، پرتغال جواز حضور در فينال را دريافت كرد. اين پنجاه و سومين هت‌تريك دوران حرفه‌اي رونالدو بود. جالب است بدانيد بازيكنان تيم ملي پرتغال تاكنون 23 بار در تاريخ 97 ساله سلسائو موفق به ثبت هت‌تريك شده‌اند كه 30درصد از آنها متعلق به رونالدو بوده.

در بازي پنجشنبه شب بين هلند و انگليس كه در ورزشگاه خانگي تيم ويكتوريا گيمارش برگزار شد، اين شاگردان رونالدو كومان بودند كه موفق شدند با شكست سه‌شير راهي فينال مسابقات شوند. در اين مسابقه تماشايي ابتدا ماركوس رشفورد موفق شد از روي نقطه پنالتي دروازه سيلسن را باز كند. اما ماتياس دي‌ليخت در دقيقه 73 گل خورده را جبران كرد و بازي را به تساوي كشاند. حملات هر دو تيم روي دروازه حريف ادامه داشت، اما در پايان 90 دقيقه بازي هيچ برنده‌اي نداشت و كار به وقت‌هاي اضافي كشيد. در وقت‌هاي اضافه هلند به وضوح تيم برتر ميدان بود و روي اشتباه كايل واكر در دقيقه 97 با يك اشتباه عجيب دروازه جوردن پيكفورد را باز كرد و هلند را از انگليس پيش انداخت. انگليس براي جبران گل خورده كاري از دستش برنمي‌آمد و اين پرومس بود كه 6 دقيقه مانده به پايان مسابقه كار شاگردان ساوث‌گيت را تمام كرد.

با رقم خوردن اين نتايج، هلند و پرتغال در شهر پورتو بايد فينال اولين دوره ليگ ملت‌هاي اروپا را برگزار كنند. اين بازي براي دو بازيكن از اهميت بسيار بيشتري برخوردار است. ويرجيل فن‌دايك و كريستيانو رونالدو، در صورت قهرماني تيم‌هاي‌شان و نقش آنها در اين قهرماني مي‌توانند گوشه چشمي به فتح توپ طلاي 2019 داشته باشند. اگر مسي با آرژانتين قهرمان كوپا آمه‌ريكا نشود، فن‌دايك با قهرماني هلند در ليگ ملت‌ها به احتمال زياد عنوان توپ طلا را مال خود خواهد كرد. كريس رونالدو هم با توجه به هت‌تريك بازي قبل، اگر بتواند نقشي در قهرماني احتمالي تيمش داشته باشد، مي‌تواند به جمع كانديداهاي اصلي توپ طلا برگردد. تيم ملي هلند اين فرصت را دارد تا پس از 31 سال، بالاخره يك جام قاره‌اي را بالاي سر ببرد. تيم ملي پرتغال نيز اين شانس را دارد تا به همگان ثابت كند قهرماني اين تيم در يورو 2016 اتفاقي نبوده و سلسائو واقعا يكي از قدرت‌هاي برتر فوتبال است.

هر يك از چهار تيمي كه اكنون براي رده‌بندي و فينال مسابقه مي‌دهند، تاكنون 3 ميليون يورو پاداش گرفته‌اند. تيم قهرماني چهار و نيم ميليون يورو، تيم دوم سه ميليون يورو، تيم سوم دو و نيم و تيم چهار يك و نيم ميليون يورو علاوه بر اين مبلغ دريافت مي‌كنند. جوايز چشمگير اولين دوره اين تورنمنت باعث شد كه رقابت‌ها برخلاف تصور عمومي كاملا جدي گرفته شود و تمام تيم‌ها با تمام توان خود به اين تورنمنت آمدند. به هر حال اين موضوع يك خبر خوش براي فوتبالي‌هاست و يك تورنمنت جدي جذاب به تقويم فوتبال اضافه
شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون