• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4388 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۳ خرداد

سخنگوي سازمان تعزيرات خبر داد

جريمه نقدي 7 هزار ميليارد و 700 ميليون ريالي متخلفان در 83 روز

سخنگوي سازمان تعزيرات حكومتي گفت: متخلفان در ۸۳ روز نخست سال جاري به ۷ هزار ميليارد (تريليون) و ۷۰۳ ميليارد ريال جريمه نقدي محكوم شده‌اند. به گزارش ايسنا، سيدياسر رايگاني صبح روز چهارشنبه در نشست خبري خود در رابطه با آماركلي اين سازمان در ۸۳ روز نخستّ سال جاري (1 فروردين تا ۲۱ خرداد 98) اظهار كرد: «در اين مدت ۱۲۰ هزار و ۶۴۱ پرونده وارده به تعزيرات داشته‌ايم و ۱۰۷ هزار و ۸۲ پرونده مختومه شده است كه كل پرونده‌هاي مانده سازمان ۵۶۴۵۵ فقره است. متخلفان در اين ۸۳ روز به ۷ هزار ميليارد (تريليون) و ۷۰۳ ميليارد ريال جريمه نقدي محكوم شده‌اند.» سخنگوي سازمان تعزيرات حكومتي بيشترين پرونده‌ها را مربوط به حوزه كالا و خدمات دانست و عنوان كرد: «بيشترين ارزش ريالي تخلف مربوط به حوزه قاچاق است كه مقايسه تعداد پرونده‌هاي قاچاق و ميزان ارزش ريالي نشان‌دهنده برخورد با قاچاقچيان در سطح كلان است.»

وي با اشاره به طرح ضيافت ماه رمضان اعلام كرد: «۳۵۰۲ تيم گشت مشترك تعداد ۱۶ هزار و ۴۷۲ مورد بازرسي انجام داده‌اند و در اين بازرسي‌ها ۵۸۲۲ واحد داراي تخلف، ۵۸۲۴ واحد بدون تخلف، ۴۸۲۶ واحد تذكر گرفتند و براي ۶۳۶۳ متخلف پرونده تشكيل شده و متخلفان جمعا به پرداخت ۱۹۶ ميليارد و ۴۹۴ ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم شده‌اند.»

رايگاني در رابطه با آمار كلي پرونده‌هاي مربوط به خودروها تصريح كرد: «رييس سازمان حمايت در رابطه با سه، چهار خودروساز ورود داشتند كه در مورد گروه خودروسازي بهمن، خودرو بستر ۱۵۰ دستگاه تعهد تحويل مانده بود كه با ورود تعزيرات به قيمت مصوب سازمان حمايت يعني ۱۰۳ ميليون تومان تحويل مشتري شده است. در مورد خودروي هاوال ۱۰۰ دستگاه مانده را پيگيري كرديم و به قيمت مصوب سازمان حمايت تحويل مشتري شد و ۱۴۰۰ خودرو تعهد ديگر باقي مانده كه از طريق پليس راهور و ساير دستگاه‌ها پيگير هستيم تا كارهاي تحويل آن انجام شود. آخرين اطلاعات قطعه خودرو از گمرك استعلام گرفته شده و از پليس راهور تعدادي پلاك براي اين خودروها صادر شده است.» سخنگوي سازمان تعزيرات حكومتي همچنين در رابطه با شركت سايپا و تعهد تحويل خودرو سيتروئن، 2 هزار دستگاه تعهد داشتند كه ۱۳۰۰ مورد را تحويل دادند. ۷۰۰ شاكي از سازمان حمايت به سازمان تعزيرات ارجاع شده بودند كه براي ۷۰۰ دستگاه باقي مانده مهلت يك‌ماهه براي تحويل داده شده است. قول مي‌دهيم روند تحويل را پيگيري خواهيم كرد تا ۷۰۰ شاكي خودروهاي ثبت‌نامي خود را تحويل بگيرند.» وي در رابطه با وضعيت كرمان خودرو نيز گفت: «اين شركت خودروسازي به ۴۵ دستگاه تعهد تحويل داشتند كه پيگيري كرديم و تحويل شد و در حال حاضر ۴۰ نفر جديدا به ‌دليل عدم ‌تعهدات مراجعه كردند كه در حال پيگيري اين موارد جديد هستيم. پرونده‌اي با ۱۷۰۰ شاكي از شركت هُوو داشتيم كه بعد از مدت‌ها با جلساتي كه برگزار شد، همه خودروها تحويل شده و فقط ۳۰ خودرو باقي مانده است. سياست ما حمايت از توليد است و دوست نداريم واحدهاي توليدكننده جريمه شوند. ايران‌خودرو و سايپا هم در حال انجام تعهدات و تحويل خودروها هستند.»

رايگاني با اشاره به مراجعه يكي از شهروندان به تعزيرات درمورد سايپا كه گفته است خودروي من كراس ۳۰۰ برليانس فول اتوماتيك بوده كه در پيش فروش بايد همان موقع مبلغ خودرو را واريز مي‌كرديم، وي ادامه داد: «مي‌گويند تاريخ صدور دعوتنامه در ماه‌هاي تير، مرداد و شهريور است و در هر ماهي كه صادر شود حداقل ۶۰ روز بازه زماني تحويل خودرو طول مي‌كشد كه اين تماما به نفع شركت است. از طرف ديگر پرسيدم اگر بخواهيم پول را پس بگيريم چه؟ گفتند كه واريز پول شما با سودش ۳ ماه زمان مي‌برد يعني اگر پول‌مان را هم بخواهيم بايد ۳ ماه صبر كنيم.» سخنگوي سازمان تعزيرات حكومتي اعلام كرد: «با شركت رامك خودرو توافق خوبي صورت گرفته است و يك هزار خودرو در گمرك دارند كه بخش تشريفات آن برعهده ما نيست. در مورد شركت ايران‌خودرو ديزل پرونده سنگيني وجود داشت و حساب‌ها مسدود و اموال توقيف شده بود كه توافق كرديم به شرط عمل به تعهدات حساب‌ها رفع مسدوديت و اموال رفع توقيف شوند. ۱۲ هزار پرونده خودرو را مختومه كرده كرديم و اين آمار پرافتخاري است و در يك سال و رضايت ۱۲ هزار شاكي را جلب كرديم.» سخنگوي سازمان تعزيرات حكومتي همچنين در ادامه اين نشست خبري به توضيحاتي درباره گرانفروشي‌ها پرداخت و در رابطه با مهم‌ترين پرونده‌هاي مهم و ملي در تهران گفت: «يك شركت بين‌المللي به دليل گرانفروشي بيش از ۹۰ هزار دستگاه گوشي تلفن ‌همراه به پرداخت ۹۷ ميليارد ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم شده كه راي صادره در شعبه تجديدنظر قطعي شده است. بعدازظهر روزگذشته نيز آخرين پرونده‌اي كه پيگيري شد، مربوط به فروش مرغ ۲۸ هزار توماني در غرب تهران و سعادت‌آباد بود كه با همكاري دادستاني تهران و گزارشاتي كه داده شد، توسط گشت مشترك در كمتر از ۵۰ دقيقه شناسايي و اقدامات لازم انجام شد.» وي افزود: «از ابتداي سال جاري تاكنون ۵ فقره پرونده شيرخشك به ميزان ۱۲۱ تن تشكيل شده كه ۳ فقره مختومه شده و ۲ پرونده با مقدار ۱۰۷ تن در حال رسيدگي است. در كردستان پس از كشف ۱۱ كيلو و ۲۳۵ گرم و ۳۱۰ سوت زيورآلات سفيد و زرد، رسيدگي به پرونده آغاز و با احراز تخلف، متهم به ضبط محموله و پرداخت ۱۲ ميليارد و ۷۲۹ ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم شد.» رايگاني در ادامه در رابطه با اقدامات اين سازمان در خراسان شمالي گفت: «با گزارش سازمان اطلاعات سپاه پاسداران درمورد گرانفروشي ۷۱ هزار و ۴۰۰ كيلوگرم برنج توسط يك شركت بومي، تخلف بررسي و پس از احراز متهم به پرداخت ۳ ميليارد ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم شده است كه اين حكم در مرحله اجرا است. در استان مركزي نيز قاچاقچي محموله سيگار به ارزش ۱۸ ميليارد ريال در تعزيرات حكومتي به ضبط محموله به نفع ستاد اجرايي حضرت امام (ره) و پرداخت ۱۸ ميليارد و ۴۸۳ ميليون ريال جزاي نقدي و همچنين ضبط خودرو حامل محموله محكوم شد. همچنين دو پرونده احتكار فويل آلومينيومي به ارزش ۸۲ ميليارد ريال در حال رسيدگي است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون