• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4388 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۳ خرداد

ديدار سخنگوي دولت و سرپرست آموزش و پرورش با معلمان تشكل‌هاي حوزه فرهنگيان برگزار شد

حمايت ربيعي از حسيني

گروه اجتماعي

 

 

«پشت آقاي حسيني ايستادن و از ايشان حمايت كردن توسط فرهنگيان، رمز موفقيت ايشان است و معرفي شدن ايشان به عنوان وزير به مجلس بستگي به همين حمايت‌ها دارد.» صحبت‌هاي روز گذشته علي ربيعي، سخنگوي دولت و دستيار ويژه رييس‌جمهور در ارتباطات اجتماعي را شايد مقدمه‌اي دانست بر تصميم دولت براي معرفي سيدجواد حسيني به عنوان وزير آموزش و پرورش، مقدمه‌اي كه در ديدار ربيعي با نمايندگان تشكل‌هاي فرهنگيان و با حضور حسيني، سرپرست وزارت آموزش و پرورش چيده شد.

«زماني كه فرهنگيان اميدشان كم مي‌شود بايد نگران باشيم و همه مسوولان مملكت بايد نگران كم شدن اميد فرهنگيان باشند.»، «انتظار و انتقاد ما از دولت است و از آنها مي‌پرسيم كه در شش سال اخير براي جلوگيري از ركود آموزش و پرورش چه برنامه‌اي داشتند و بعد از اين چه برنامه‌اي دارند؟ آيا باز وزير آموزش و پرورش تنها خواهد ماند؟»، «وقتي دستگيري معلمان اتفاق مي‌افتد با وجود اينكه طرح مشكلات آنها صنفي بوده و ارتباط سياسي ندارد اما به دليل تمديد نشدن مجوز فعاليت كانون صنفي اقدام آنها سياسي تلقي مي‌شود.» اينها تنها بخشي از خواسته‌ها، سوال‌ها و مطالباتي بود كه نمايندگان تشكل‌ها در ديدار با سخنگوي دولت و سرپرست جديد آموزش و پرورش
مطرح كردند.

علي ربيعي كه پس از اعلام استعفاي سيدمحمد بطحايي، وزير سابق آموزش و پرورش وعده جلسه‌اي نزديك با حضور تشكل‌هاي فرهنگيان را داده بود، روز گذشته اين جلسه را در وزارت آموزش و پرورش برگزار كرد تا پاي صحبت‌هاي نمايندگان تشكل‌هاي مختلف معلمان بنشيند. او در اين نشست گفت: «سخنان و مطالبات دوستان فرهنگي ما در اين جلسه و برگزاري جلسات مشابه آن بايد تداوم پيدا كند. مهم‌ترين مساله مديريتي ما ذي‌نفعان غيرمرتبط هستند كه فشارهاي زيادي به مدارج متفاوت مديريتي وارد مي‌كنند و استقلال مديريت را از ميان مي‌برند. يكي از ويژگي‌هاي آقاي حسيني ايستادگي ايشان در برابر ذي نفعان غير مرتبط بوده است و اين در رزومه ايشان هم وجود داشت تا جايي كه مي‌گفتند ايشان آدم كله‌شقي است، اما به نظرم اين نكته مثبتي است كه در برابر اين ذي‌نفعان غيرمرتبط ايستادگي شود.» حمايت آشكار ربيعي از حسيني البته با حمايت‌هاي ضمني نمايندگان تشكل‌هاي حاضر در اين جلسه همراه شد، كساني كه معتقد بودند مواضع سرپرست آموزش و پرورش در راستاي مواضع دولت است و با توجه به سابقه‌اي كه در دوران مديريتش در آموزش و پرورش خراسان دارد مي‌تواند خواسته‌هاي آنان را نمايندگي كند.

سرپرست آموزش و پرورش هم در جلسه روز گذشته در مورد سوابقش در امر مشاركت در آموزش و پرورش صحبت كرد: «من 9 ميز گفت‌وگو در خراسان رضوي در موضوعات مختلف تشكيل دادم و اكنون اين آمادگي وجود دارد كه ميز گفت‌وگو با مشاركت تمامي تشكل‌هاي فرهنگيان تشكيل شود. بنده در زمان مديريت آموزش و پرورش خراسان رضوي، مدارس را با 90 هزار معلم اداره مي‌كردم و برخي مي‌گفتند چگونه امكان پذير است كه توضيح دادم با ايجاد تشكيلات مشورتي معلمان به اين نحو كه همه معلمان در كارگروه‌هاي مختلف عضو بودند و از نظرات مشورتي آنها در جلسات شوراي عالي استفاده مي‌شد و از اين اقدام سود بسياري نصيب نظام آموزشي شد.

برخي به مشاركت محدود اعتقاد دارند اما مشاركت واقعي بهترين نتيجه را دارد زيرا مشاركت مستمر نظام مند جزو جوهره قانوني است كه در سند تحول بنيادين نظام آموزشي و بندهاي مختلف سند به آن اشاره شده است.» به گفته او وقتي بدنه يك ميليون نفري معلمان گفتمان غالب را ترويج كند، ضريب نفوذ وزير افزايش مي‌يابد و آموزش و پرورش به استقلال خواهد رسيد.

در حاشيه اين نشست نمايندگان معلمان در مورد وضعيت بودجه آموزش و پرورش هم با نماينده سازمان برنامه و بودجه وارد بحث و نقد شدند، بحث‌هايي كه سبب شد ربيعي در مورد لزوم تشكيل جلسه‌اي مشترك در سازمان برنامه و بودجه صحبت كند. او همچنين خطاب به حاضران در جلسه از اجراي طرح رتبه‌بندي معلمان از نيمه دوم سال جاري خبر داد كه قرار است با اعتبار 2 هزار ميليارد تومان به اجرا درآيد و از سال آينده و با آغاز طرح از ابتداي نيمه اول، با اعتباري دو برابري به مسيرش ادامه خواهد داد.


در حاشيه اين نشست نمايندگان معلمان در مورد وضعيت بودجه آموزش و پرورش هم با نماينده سازمان برنامه و بودجه وارد بحث و نقد شدند؛ بحث‌هايي كه سبب شد ربيعي در مورد لزوم تشكيل جلسه‌اي مشترك در سازمان برنامه و بودجه صحبت كند. او همچنين خطاب به حاضران در جلسه از اجراي طرح رتبه‌بندي معلمان از نيمه دوم سال جاري خبر داد .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون