• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4396 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲ تير

حمله عجيب پيشكسوت استقلال به استراماچوني

آقاي تقوي حاشيه نساز

سامان سعادت

 

 

آنچه هواداران استقلال را در فصول گذشته آزار داده است، عدم برنامه‌ريزي صحيح براي تيم محبوب‌شان در فصل نقل و انتقالات بوده است. آبي‌ها در پايان سه چهار فصل گذشته شاهد از دست دادن بازيكنان كليدي‌شان بوده‌اند. اتفاقي كه باعث مي‌شد تيم دير جمع و جور شود و در زمانبندي تمرينات پيش فصل دچار مشكل شود. در كنار مسائل فني، حواشي اطراف باشگاه استقلال آنقدر زياد بود كه بسياري از وقت مديريت و كادر فني و بازيكنان را تلف مي‌كرد. نتيجه اين مي‌شد كه استقلال معمولا فصل را بد شروع مي‌كرد و همان ابتدا از رقبا عقب مي‌افتاد. اما اوضاع در فصل جاري متفاوت است. هنوز چند روز مانده به شروع تمرينات پيش فصل سرمربي جديد استقلال و دستياران خارجي‌اش معرفي شده‌اند و روند تمديد قرارداد با ستاره‌هاي فعلي و جذب بازيكنان جديد به شكل قابل قبولي جلو مي‌رود. نه اينكه حاشيه و مشكل نباشد، اما در مقايسه با فصول قبل به شكل محسوسي كاهش داشته است. حال در شرايطي كه هواداران استقلال با آمدن استراماچوني و خريدهاي خوب و به حاشيه رفتن تيم رقيب، بسيار به فصل آينده اميدوارند، جرقه حواشي تازه براي تيم اين‌بار از لندن زده شده است.

ماجرا از اين قرار است كه گويا قرار بوده پيروز قرباني، ستاره سابق آبي‌ها به عنوان دستيار ايراني استراماچوني در استقلال مشغول به كار شود. اما يك روز بعد از معارفه سرمربي سابق اينتر به عنوان سرمربي جديد استقلال، قرباني از ادامه همكاري منصرف مي‌شود. قرباني در مصاحبه‌اي اعلام كرد از او درخواست شده به عنوان آناليزور فعاليت كند و او اين موضوع را نپذيرفته. همچنين قرباني جملاتي كنايه‌آميز نظير: از همان روز اول معلوم بود مرا نمي‌خواهند، در مراسم معارفه فهميدم در باشگاه جايي ندارم يا وضعيت را در باشگاه استقلال مطلوب نديدم را نيز در مصاحبه‌اش عنوان كرد تا ماجرا كمي رنگ و بوي پليسي به خود بگيرد. با اين حال جدايي قرباني چندان جنجالي نشد چرا كه هواداران استقلال از آمدن مربي با‌كلاس‌شان خوشحال بودند و همان‌طور كه گفته شد به آينده اميدوار. اما پست محمد تقوي پيشكسوت باشگاه استقلال در صفحه‌ شخصي‌ اينستاگرامش كه اين روزها به پايگاه تحليلي اتفاقات روز باشگاه استقلال در فضاي مجازي تبديل شده است، جدايي قرباني را از يك عدم توافق ساده به يك موضوع ويژه تبديل كرد. تقوي در صفحه شخصي‌اش نوشت: «پيروز قرباني يكي از جواناني بود كه زماني‌كه بازي مي‌كردم احترام به بزرگ‌تر را خيلي خوب ياد گرفته بود. وقتي شنيدم پيروز دستيار استراماچوني شده بسيار خوشحال شدم اما پس از انصراف پيروز متوجه شدم در باشگاه موضوعاتي است كه هنوز حل نشده است. يكي ازدلايلي كه حاضر نيستم به عنوان دستيار كار كنم همين موضوع است كه سرمربيان نگاه‌شان به مربيان تنها به عنوان جايگزين احتمالي است نه كمك، استراماچوني هر قدر بزرگ باشد از اسطوره‌هاي باشگاه استقلال بزرگ‌تر نيست. سپاس از پيروز كه در همان ابتدا نشان داد كمك مربي است نه بله‌قربان‌گو. آقاي استراماچوني در دنياي فوتبال پيروز قرباني و امثال ايشان از شما بيشتر اعتبار دارند لطفا در همين ابتدا ما را زير سوال نبريد.»

اين حمله تند و عجيب از محمد تقوي، كسي كه در چند ماه گذشته خودش را فقط دلسوز باشگاه استقلال نشان مي‌داد، به استراماچوني كه تازه وارد ايران شده است، بسيار عجيب بود. پست تقوي يادآور همان ماجراي قديمي است كه مي‌گويد استقلالي‌هاي قديمي در باشگاه حق آب و گل دارند و بايد چيزي از باشگاه به آنها برسد. در حالي كه چندين سال است هواداران استقلال از دست همين سهم‌خواهي قديمي‌ها خون به دل شد‌ه‌اند. اما جنجال بزرگ‌تر در كامنت‌هاي زير پست تقوي جريان پيدا كرد. براي خيلي از هواداران استقلال اين سوال پيش آمد كه چرا تقوي در روز دوم حضور سرمربي جديد استقلال اينچنين به او حمله كرده است. تقوي در جواب اما به رزومه استراماچوني اشاره كرد و گفت: ايشان كسي است كه حتي در دسته سه انگليس هم به او تيم نمي‌دادند! همچنين تقوي در مورد رزومه استراماچوني و نشستن او روي نيمكت تيم اينتر هم گفت كه باشگاه استقلال از اينتر ايتاليا بزرگ‌تر است! اين جملات فارغ از نداشتن پشتوانه فني و تحليلي مي‌تواند صرفا نشان‌دهنده علاقه تقوي به تيم محبوبش باشد كه آن را از اينتر بزرگ‌تر مي‌داند اما تقوي در عين حال به خوبي مي‌داند با توجه به رسانه‌هاي همكار و صفحه شخصي پرمخاطبش، اين‌گونه تحليل‌ها چه تاثيري در روند كاري استقلال مي‌گذارد و همين‌جاست كه سوال پيش مي‌آيد: چرا آقاي تقوي؟ در حالي كه به عقيده تقريبا تمام كارشناسان فوتبال، سطح فني استراماچوني از تمام ليگ ايران بالاتر است، شما چرا او را مربي شكست‌خورده‌اي خطاب مي‌كنيد كه در دسته سه انگليس هم نمي‌تواند تيم به دست آورد؟ چرا از همين روز نخست دوگانه پيشكسوت/ تازه وارد را براي هواداران به وجود مي‌آوريد؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون