• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4402 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۰ تير

انتشار فيلمي از محل حادثه در محور شيراز- خرامه در شبكه‌هاي اجتماعي باعث شد

راهداري فارس: علايم كافي نصب شده بود

گروه اجتماعي | انتشار فيلمي توسط پدر دختري كه با خودرو در مسير شيراز- خرامه به ناگاه با بلوك‌هاي سيماني برخورد كرده و جان باخته با واكنش‌هاي بسياري در فضاي مجازي همراه شد. واكنش‌هايي كه در نهايت دستور استاندار فارس، وزير راه و شهرسازي و تكاپوي مسوولان اجرايي را براي علت‌يابي اين تصادف را به دنبال داشت.

بر اساس كليپ منتشر شده در فضاي مجازي، پدر اين دختر بعد از فوتش فيلمي از مسير ياد شده منتشر كرد كه بر مبناي آن يك دفعه جاده ياد شده بدون آنكه قبل از آن علايم راهنمايي وجود داشته باشد، به اتمام مي‌رسيد و با بلوك‌هاي سيماني مسدود مي‌شد. انتشار اين كليپ باعث شد تا زير بار فشار افكار عمومي استاندار فارس دستور پيگيري ماجرا را صادر كرده و به دنبال آن، مسوولاني از فرمانداري شيراز و راهداري فارس به محل حادثه عزيمت كرده و تصاويري از خود در حال تلاش براي مشخص كردن علت حادثه در فضاي مجازي منتشر كنند.

اما بعد از اين واكنش‌ها راهداري فارس با انتشار جوابيه‌اي، ضمن تسليت به خانواده متوفي! اعلام كرد علايم به ميزان كافي در مسير وجود داشته است.

در اين جوابيه همچنين آمده است: قبل از محل تصادف به صورت سلسله‌وار با تركيبي از علايم و سرعت‌كاه‌ها و نصب تابلوي هشداري آشكارساز فسفري، هشدار لازم ارايه شده و وضعيت خط‌كشي راه نيز امتداد راه را به وضوح نشان مي‌دهد.

اين جوابيه حادثه مزبور را به دليل بي‌احتياطي راننده دانسته و آورده است: عدم دقت كافي و نداشتن توجه لازم به جلو براي هر راننده‌اي در هر موقعيتي از راه‌ها احتمال تصادف را پديد مي‌آورد و چه بسا هزاران نفر طي ماه‌هاي گذشته از اين موقعيت عبور كردند و صرفا اين هموطن عزيز در اين موقعيت به دليل سرعت بالا و عدم توجه كافي قادر به كنترل وسيله نقليه خود نشد.

اين گزارش البته در پايان تاكيد كرده است، در عين حال تا اعلام نظر رسمي مراجع ذي‌صلاح انتظامي و قضايي و پايان عمليات عمراني اين مسير، عوامل راهداري اقدام به نصب تابلوهاي بيشتر و حضور فيزيكي در مسير خواهند كرد.

اطلاعيه راهداري فارس و انتشار آن در فضاي مجازي، واكنش‌هاي تندي را از سوي مخاطبان به همراه داشت كه بيشتر آنها خواستار بررسي دقيق موضوع اين حادثه و حوادث مشابه و رفع عوامل بروز چنين وقايعي بودند.

اين در حالي است كه برخي فعالان شبكه‌هاي اجتماعي اعلام مي‌كنند كه اگر فردي براي اولين بار در مسير جاده خرامه به شيراز تردد كند، قطعا در نقطه حادثه دچار سردرگمي خواهد شد.

اما مقصر كيست؟ در اين گير و دار بسياري از كاربران فضاي مجازي اداره راه و شهرسازي فارس را مسبب اين حادثه و حوادث مشابه مي‌دانند ولي بر اساس اعلام راه و شهرسازي فارس، مسووليت اين اداره كل حتي در حوزه راه‌هاي ملي كه شركت توسعه و ساخت راه‌ها متولي آن باشد، تعريف نشده است؛ از ديگر سو، غلامي مدير ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل در استان فارس نيز به ايسنا اعلام كرد كه بر اساس تاكيد وزارتخانه، پاسخگويي به رسانه‌ها بايد از طريق روابط عمومي وزارت متبوع انجام شود.

غلامي در عين حال يادآور شد كه محدوده مورد نظر در تاريخ 27 آذر ماه سال 96 به راهداري تحويل داده شده است. اين جوابيه‌ها و واكنش‌هاي شهروندان در حالي صورت مي‌گيرد كه هفته گذشته نيز نماينده مردم ممسني در شورا هم به وضعيت راه اين شهر اعتراض شديد داشته و تاكيد كرده است كه نبود جاده ايمن و عدم توجه به توسعه مناسب آن، منجر به حوادث فوتي و جرحي بسياري شده است .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون