• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4404 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۲ تير

روحاني در پيامي به كنگره كردزبانان:

همه ايراني هستيم

حجت‌الاسلام حسن روحاني رييس‌جمهور در پيامي به كنگره كردزبانان كشور، برگزاري اين كنگره را فرصتي براي شناخت و معرفي مردماني مهربان دانست كه همواره دل در گرو فرهنگ اين مرز و بوم داشته‌اند. در متن پيام رييس‌جمهور آمده است: فرهيختگان، مشاهير و ميهمانان گرامي، خداوند بزرگ و منان را شاكرم كه به مناسبت اين گردهمايي فرهنگي و علمي توفيق يافتم تا مراتب «سلام و احترام» خويش را به شما و تمامي كردزبانان كشور ابلاغ كنم.

به گواه تاريخ، ايران عزيز با وجود تنوع «قومي و مذهبي» و موقعيت «ژئوپليتيك» خاص، همواره پيروزمندانه توانسته از فراز و نشيب‌هاي مختلف با كمترين آسيب عبور كند؛ عبوري پيروزمندانه كه بيش از هر امر ديگري ناشي از همبستگي فرهنگي اقوام و مذاهب ايراني است كه در كنار گستره وسيع جغرافيايي و تاريخي چندين هزار ساله، دل و جان‌شان در گرو عظمت ايران عزيز بوده است.

در اين ميان كردها همچون ساير اقوام ايراني به عنوان يكي از قديمي‌ترين و فرهنگي‌ترين مردمان كشور هميشه ايران را خاستگاه فرهنگي خود دانسته‌اند و به تاريخ و فرهنگ اين مرز و بوم عشق ورزيده‌اند. ما هرگز شهداي كرد كه جان‌شان را براي حفظ كيان اين مرز و بوم نثار كردند و نيز خدمات شايان فرهيختگان و اديبان كرد به فرهنگ و ادب فارسي را از ياد نبرده و نخواهيم برد. بديهي است ما همه ايراني هستيم و همه اقوام در اين سرزمين از احترام برخوردارند و هيچ تفاوتي بين اقوام وجود ندارد و اين كنگره فرصتي براي تجليل از همه اقوام ايراني است كه از حقوق شهروندي برخوردار و قابل احترام هستند. ضمن تقدير و تشكر از كردزبانان كشور، برگزاري اين كنگره را فرصتي مي‌دانم براي شناخت و معرفي مردماني مهربان كه همواره دل در گرو فرهنگ اين مرز و بوم داشته‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون