• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4404 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۲ تير

عارف در نشست مشترك نمايندگان تهران و شوراي شهر پايتخت:

برخورد با شوراهاي شهر شائبه اقدامي هماهنگ براي القاي ناكارآمدي را تقويت مي‌كند

رييس مجمع اميد با اظهار نگراني از برخوردهاي صورت گرفته با برخي از اعضاي شوراي اسلامي شهر كلانشهرها تاكيد كرد: اينگونه برخوردها شائبه اقدامي هماهنگ براي ناكارآمد جلوه دادن شوراي شهر را تقويت مي‌كند. به گزارش پايگاه خبري- تحليلي اميدنامه، محمدرضا عارف در نشست مشترك نمايندگان تهران در مجلس شوراي اسلامي و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به فلسفه وجودي تشكيل مجمع اميد ۵۱ نفره گفت: هدف از تشكيل مجمع اميد خدمت‌رساني مطلوب‌تر به شهروندان بود. همسويي و همفكري بين شوراي اسلامي شهر تهران و شهرداري فرصت مغتنمي است براي اينكه به شهروندان خدمات بهتري ارايه شود. وي با قدرداني از حضور فعال اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران در مجمع اميد ۵۱ نفره تصريح كرد: برنامه‌هايي كه در زمان انتخابات شوراها به مردم ارايه شد بايد با جديت بيشتري دنبال شود تا شهروندان تفاوت نگاه مديريت جديد شهري را احساس كنند.

رييس فراكسيون اميد يادآور شد: نهاد شوراها، ميراث ارزشمند دولت اصلاحات است و نسبت به اين نهاد نظارتي تعصب داريم و به همين دليل بايد با عمل به وعده‌هاي داده شده، تلاش كرد رضايت شهروندان از عملكرد مديريت شهري ارتقا پيدا كند. او بر لزوم تقويت هماهنگي شوراي شهر و شهرداري ضمن عمل به وظايف نظارتي شورا تاكيد كرد و گفت: بايد از تلاش‌ها و اقدامات ارزشمند شهرداري تهران در مقابله با سيل در ايام نوروز و نيز خدمات‌رساني شهرداري تهران در ديگر استان‌هاي سيل‌زده قدرداني كنم.

عارف با اشاره به عملكرد مطلوب شهرداري در زمينه حمل و نقل عمومي، كنترل آلودگي هوا و مديريت پسماند بر لزوم برنامه‌ريزي منسجم‌تر در حوزه مسائل اجتماعي به‌ خصوص آسيب‌هاي اجتماعي تاكيد كرد. رييس مجمع نمايندگان استان تهران ادامه داد: جهت‌گيري اصلي ما در حمل و نقل شهري مترو بود؛ زيرا جزو مطالبات مردم است كه ظرفيت مترو و زمان بين قطارها كاهش پيدا كند؛ خوشبختانه تصميمات خوبي گرفته شد و ما توانستيم در بودجه سال ۹۷ و ۹۸ در همين مسير حركت كنيم و فاينانس‌هاي خوبي براي تهران و كلانشهرها گرفته شد. وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برگزاري انتخابات شوراياري با بيان اينكه دموكراسي از محلات شروع مي‌شود، خاطرنشان كرد: شوراياري‌ها در امتداد شوراي‌هاي شهر و روستاست و تاثير زيادي در همبستگي اجتماعي دارد.

رييس مجمع اميد تهران تاكيد كرد: در شهر تهران، اجتماعات محلي سنتي دچار چالش‌هايي شده‌اند. به همين دليل بايد به‌ دنبال تقويت حس محله‌گرايي بود و انتخابات شوراياري‌ها در تقويت حس محله‌گرايي كمك مي‌كند. او بر لزوم مشاركت جدي شهروندان در انتخابات شوراياري‌ها تاكيد كرد و گفت: بايد افراد برجسته و نخبه معتمد و مورد اعتماد شهروندان در انتخابات شوراياري كانديدا شوند و مديريت محلات به افراد صاحب صلاحيت سپرده شود. عارف همچنين بر لزوم برگزاري منظم جلسات كميته راهبردي مجمع اميد و عملياتي كردن مصوبات اين كميته تاكيد كرد.

در اين نشست محسن هاشمي، مرتضي الويري و محسن عليجاني به ترتيب درباره فعاليت مديريت شهري در حوزه‌هاي مختلف به ‌ويژه در حوزه‌هاي عمران و حمل و نقل عمومي، فعاليت شوراي عالي استان‌ها و نيز اقدامات كميته راهبردي مجمع اميد، گزارشي را بيان و در ادامه اعضاي اين مجمع ديدگاه‌هاي خود را درباره مسائل شهر تهران و لزوم هماهنگي بيشتر اعضاي شوراي شهر و نمايندگان تهران مطرح كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون