• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4404 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۲ تير

در تجمع دستفروشان خيابان وليعصر عنوان شد

دستفروشي جرم نيست، شغل است

جمعي از دستفروشان خيابان وليعصر با استناد به ماده 3 قانون نظام صنفي (رسميت بخشي واحدهاي صنفي سيار) و مصوبه ساماندهي مشاغل سيار و بي‌كانون مقابل شهرداري ناحيه 1 منطقه 11 در اعتراض به ممنوعيت دو هفته‌اي بساط‌هاي‌شان تجمع كردند.

به گزارش اسكان‌نيوز، ممنوعيت كسب‌وكار دستفروشان خيابان وليعصر از منطقه جمهوري تا زرتشت طي دو هفته گذشته باعث اعتراض دستفروشان اين منطقه شد. اين ممنوعيت كه عامل جمع‌آوري حدود 3هزار بساط شده، دستفروشان معترض را مقابل در شهرداري ناحيه 1 منطقه 11 كشاند.هفته گذشته دستفروشان اين محدوده در نامه‌اي خطاب به شهردار و شوراي شهر تهران خواهان بازنگري در طرح انضباط شهري شدند و در اين نامه خواستند تا شغل دستفروشي به رسميت شناخته شود.

اما نامه معترضان نتيجه‌اي درپي نداشته و وضعيت منع دستفروشي در خيابان وليعصر، تغيير نكرد. از همين‌رو دستفروشان در تجمعي مسالمت‌آميز و مدني اعتراض خود را به مديران شهري اعلام كردند و نمايندگان آنها براي گفت‌وگو با شهرداري ناحيه، مسوولان شركت ساماندهي صنايع و مشاغل و شركت شهربان به شهرداري رفتند.

دستفروشان در اين تجمع، بنري همراه داشتند كه با اشاره به ماده 3 قانون نظام صنفي (رسميت بخشي واحدهاي صنفي سيار) و مصوبه ساماندهي مشاغل سيار و بي‌كانون اعلام مي‌كرد كه «دستفروشي جرم نيست، شغل ماست».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون