• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4405 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۳ تير

ويژه

حضور فعال ذوب ‌آهن اصفهان در نمايشگاه بين‌المللي صنعت ساختمان

بيست و يكمين نمايشگاه بين‎المللي صنعت ساختمان فارس به عنوان بزرگ‌ترين نمايشگاه تامين‌كنند‌گان جنوب كشور آغاز به كار كرد. در اين نمايشگاه ۱۵۰ شركت داخلي و خارجي آخرين توانمندي‌ها و دستاوردهاي خود در حوزه صنعت ساختمان و شهرسازي را به نمايش گذاشته‌اند. ذوب‌آهن اصفهان به عنوان توليدكننده انواع فرآورده‌هاي فولادي با عرضه محصولات توليدي خود به بازديدكنندگان در اين نمايشگاه حضوري فعال دارد. در اين نمايشگاه مجموعه كاملي از نمونه محصولات اين شركت به ويژه انواع ميلگرد، تيرآهن‌هاي I، ريل، تيرآهن‌هاي H، آرك، ناوداني و... در معرض ديد بازديدكنندگان قرار گرفته است. اين نمايشگاه تا تاريخ ۱۴تير ماه در محل دايمي نمايشگاه بين‎المللي شيراز از ساعت ۱۷ الي ۲۲ براي بازديد عموم داير است.

ستاره‌هاي كيفي محصولات ايران خودرو در شرايط سخت

بنابر نتايج ارزيابي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران منتهي به خرداد ماه 98 ستاره‌هاي كيفي محصولات پژو پارس كرمانشاه از 2 به 3 ستاره افزايش يافته و محصول 207 صندوقدار در نخستين ارزيابي، واجد دريافت 4 ستاره كيفيت شده است. به گزارش ايكوپرس، هدف‌گذاري و نظارت مستمر كيفي در زنجيره تامين و توليد گروه صنعتي ايران خودرو، شناسايي نقاط بهبود و تعريف برنامه بهبود منجر به افزايش ستاره‌هاي كيفيت محصولات ايران خودرو به ويژه در ماه‌هاي اخير شده است. بر مبناي اين گزارش علاوه بر كنترل كيفيت روزانه محصولات توليدي، شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران به عنوان سازمان نظارتي در بازه زماني يك ماهه، كيفيت خودروها را ارزيابي مي‌كند كه نتايج آن نزديك و منطبق بر نتايج ارزيابي‌هاي داخلي در ايران خودرو است. نتايج ارزيابي‌هاي داخلي در مسير بهبود كيفيت محصولات و تعريف برنامه بهبود راهگشا بوده و دستيابي به اهداف كيفي را تسهيل مي‌كند. ستاد عالي كيفيت محصولات ايران خودرو با حضور مديران ارشد كيفيت در حوزه‌هاي مختلف تامين، ‌توليد و خدمات پس از فروش به صورت هفتگي ميزان پيشرفت و اجراي پروژه‌هاي بهبود را رصد مي‌كند. نظارت بر كيفيت قطعات و محصولات در شرايط خاص تحريم با حساسيت بالاتري انجام مي‌شود تا علاوه بر حفظ كيفيت، اهداف ارتقاي كيفيت نيز محقق شود. بر همين اساس در نتايج ارزيابي منتهي به خرداد ماه شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران، محصول پارس توليدي سايت كرمانشاه از دو ستاره به جمع سه ستاره‌ها پيوست، همچنين 207 صندوقدار در نخستين ارزيابي در گروه 4 ستاره‌ها قرار گرفت. اين دستاوردها حاصل توجه و حمايت‌هاي مديريت ارشد گروه صنعتي ايران خودرو و تلاش جمعي مديران و كاركنان خانواده بزرگ اين گروه صنعتي است. درحال حاضر نخستين محصول دارنده 5 ستاره كيفيت پژو 2008 ايران خودرو بوده و بيش از 60 درصد از محصولات اين خودروساز در گروه كيفيت 3 ستاره و بالاتر هستند.

فولاد مباركه واحد برتر همايش سازگاري با كم آبي

در نشست و نمايشگاه تخصصي «سازگاري با كم‌آبي» كه طي 3 روز در تهران برگزار شد بر اساس ارزيابي‌هاي كميته تخصصي معدن و صنايع معدني كشور، شركت فولاد مباركه شايسته دريافت عنوان «واحد برتر در زمينه سازگاري با كم‌آبي» شناخته شد و لوح تقدير اين آيين را به خود اختصاص داد.؛ به نقل از خبرنگار فولاد، طي اين مراسم دكتر اردكانيان با بيان اينكه كارگروه ملي سازگاري با كم‌آبي با مصوبه هيات‌وزيران از سال ۹۶ و با عضويت وزارتخانه‌هاي نيرو، صمت، جهاد كشاورزي همچنين سازمان‌هاي مرتبط در اين زمينه و با اهداف متقاعدسازي اذهان عمومي و سياست‌گذاران بر مبناي واقعيت‌هاي اقليمي، توليد دانش درباره ضرورت‌ها و راهكارها و ابزارهاي گفتمان در زمينه كم‌آبي، هماهنگ‌سازي تمامي ذي‌نفعان مرتبط با حوزه آب، نشان دادن ظرفيت‌ها و خلق شيوه‌هاي متناسب زيستي و ارائه مشاوره‌هاي سازگاري با كم‌آبي و سازمان‌دهي ملي ارزش‌ها و تجربيات ايجاد شده است از تمامي سازمان‌ها و كارخانه‌هايي كه در اين عرصه تلاش كردند، قدرداني نمود. معاون وزير صنعت معدن و تجارت نيز در افتتاحيه همايش سازگاري با كم آبي گفت: با وجود اينكه صنعت ۲ درصد آب كشور را مصرف مي‌كند اما وظيفه خود مي‌دانيم كه همكاري لازم با اين بخش را داشته باشيم. محسن صالحي‌نيا با بيان اينكه در 3 محور اهداف خود را در اين بخش پياده‌سازي مي‌كنيم، افزود: طبق اين رويكرد در فرآيند توليد، استفاده از تجهيزات كم‌آب بر مورد توجه است همچنين اجراي فرآيندهايي براي بهينه‌سازي مصرف آب و سازماندهي صنايع بر مبناي سياست‌گذاري‌هاي ما در استفاده از تصفيه‌خانه آب انجام شده است. اين گزارش حاكي است جواد نيلي، مدير ارشد خدمات فني و پشتيباني فولاد مباركه پس از دريافت اين لوح تقدير گفت: در روز نخست اين همايش كه با هدف تبادل اطلاعات در خصوص تجارب موفق سازگاري با كم‌آبي ميان اركان كارگروه ملي سازگاري با كم‌آبي و مجموعه‌هاي دولتي و خصوصي فعال در 3 حوزه «فضاي سبز و آب و فاضلاب شهري و روستايي»، «صنعت، معدن و انرژي» و «كشاورزي» همراه با نشست و نمايشگاه تخصصي برگزار شد، فولاد مباركه طي گزارشي با عنوان «مديريت يكپارچه آب در فولاد مباركه» تمامي دستاوردهاي خود در حوزه آب، كنترل مصارف و سازگاري با كم‌آبي را به اشتراك گذاشت. وي اظهار كرد: شركت فولاد مباركه با سرمايه‌گذاري‌هاي هوشمندانه‌اي كه از سال‌هاي 90 تاكنون در حوزه مصرف بهينه آب انجام داده است به دستاوردهاي ارزشمندي در زمينه به‌ كارگيري پساب‌هاي تصفيه‌ شده صنعتي كارخانه و پساب‌هاي شهري شهرستان‌هاي مجاور شركت در خطوط توليد دست‌ يافته است كه در سطح دنيا كم‌نظير است. نيلي گفت: بحران تامين آب و تغييرات اقليمي كه دامنگير قسمت‌هاي وسيعي از كره زمين شده است، محرك توسعه راهكارها و فناوري‌هاي پيشرفته براي سازگاري با اين شرايط شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون