• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4411 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۰ تير

از اعتراض دوباره جيم‌كري به ترامپ تا ميزباني كاشان از جشنواره تئاتري

اعتراض همسر شهيد آويني به سريال «گاندو»

گروه فرهنگ و هنر

 

 

گلايه مديرعامل «موسسه شهيد آويني» در خصوص استفاده از نام موسسه مرتضي آويني در سريال «گاندو»، اقدام تازه جيم‌كري عليه ترامپ و انتخاب كاشان به عنوان ميزبان جشنواره نمايش‌هاي آييني و سنتي اخبار هنري مهم روز هستند.

مريم اميني در يادداشتي كه به صورت اختصاصي در اختيار خبرآنلاين قرار داده، آورده است: اين روزها به بهانه پخش سريال تلويزيوني گاندو، نام «موسسه شهيد آويني» و آقاي مجتبي اميني، مديرعامل پيشين آن به عنوان تهيه‌كننده سريال، زياد مطرح مي‌شود. خانواده شهيد آويني لازم مي‌داند به اطلاع عموم برساند كه اين نام كه قانونا پس از شهادت سيد مرتضي آويني بايد به خانواده تعلق مي‌داشته به سبب بعضي بي‌قانوني‌ها در اختيار موسسه‌ ديگري قرار گرفته كه هيچ‌يك از اعضاي خانواده در آن حضور نداشته‌اند، با آن همكاري نكرده‌اند و اطلاعي از ساز و كار آن ندارند. پس از دوندگي‌هاي فراوان سال پيش اين نام به موسسه‌اي باز پس داده شد كه زير نظر خانواده اداره مي‌شود و نام موسسه‌ قبلي به انتخاب مديران‌شان به «موسسه‌ آراي شهيد آويني» تغيير يافت. در كمال تعجب، موسسه به نام انتخابي خود وفادار نماند و فعاليت‌هايش را كماكان با همان عنوان قبلي ادامه مي‌دهد؛ گويي تنها جايي كه اين تغيير نام را به رسميت مي‌شناسد، دفتر ثبت شركت‌هاست! خانواده شهيد آويني فارغ از مجادلات مرتبط با سريال «گاندو» و بحث‌هاي محتوايي آن، اعلام مي‌كند كه در «موسسه‌ آراي شهيد آويني» نقشي نداشته و انتظار دارد آن موسسه خود را به رعايت قوانين نظام جمهوري اسلامي ملتزم بداند، كليه فعاليت‌هاي خود را با نام جديدا ثبت‌شده‌اش ادامه دهد و موجب سردرگمي مخاطبان نشود.

جيم كري بار ديگر عليه ترامپ نقاشي كشيد

جيم كري بار ديگر از هنر نقاشي‌اش استفاده كرد تا ترامپ را زير بار نقد ببرد و يادآور صفات اخلاقي نامناسب او شود. به گزارش مهر به نقل از درپ، جيم كري بازيگر با كشيدن تصويري از دونالد ترامپ در كنار «جفري اپستين» ميلياردري كه براي سرمايه‌گذاري و فروش كارگران جنسي دستگير شده، او را زير سوال برد.

اين بازيگر در جديدترين نقاشي‌اش كه در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر كرد دونالد ترامپ را در كنار «اپستين» كشيده كه خود او نيز در كنار يك دختر جوان در حال گريه تصوير شده است. او در شرح اين تصوير تاكيد دارد كه ترامپ مدتي طولاني با اين فرد دوست بوده است.

كاشان، ميزبان جشنواره نمايش‌هاي آييني و سنتي

شهر تاريخي كاشان ميزبان نوزدهمين جشنواره نمايش‌هاي آييني و سنتي مي‌شود. به گزارش ستاد خبري نوزدهمين جشنواره نمايش‌هاي آييني و سنتي، اين دوره از جشنواره به دبيري داود فتحعلي‌بيگي در حالي برگزار مي‌شود كه افتتاحيه رسمي آن روز ۲۰ مردادماه همزمان با شب عيد سعيد قربان در خانه طباطبايي‌هاي كاشان برپا مي‌شود.

اين رويداد در شهر كاشان با اجراي شبيه‌خواني، آثار ميداني، صحنه‌اي، خيمه‌شب‌بازي و … در بعضي مكان‌هاي تاريخي اين شهر مثل خانه نقلي، خانه احسان، ميدان ولي سلطان و تيمچه امين‌الدوله در روزهاي پس از افتتاحيه در كاشان دنبال و جشنواره از روز ۲۱ مرداد به تهران منتقل شده و تا ۲۶ مرداد در نقاط مختلفي از پايتخت برگزار مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون