• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4424 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۵ مرداد

در بيانيه انجمن صنفي روزنامه‌نگاران استان تهران خطاب به وزير ارشاد مطرح شد

انتقاد از رسوخ مناسبات ناسالم در مديريت دولتي بر امور مطبوعات

انجمن صنفي روزنامه‌نگاران تهران با صدور بيانيه‌اي خطاب به وزير ارشاد از وخيم‌تر شدن وضعيت مطبوعات بر اثر شيوع توزيع رانت انتقاد كرد. به گزارش «اعتماد» و به نقل از كانال رسمي انجمن، در بخشي از اين بيانيه آمده است: «اطلاعات منتشر شده درباره نحوه توزيع كمك‌هاي دولتي به نشريات موجب نگراني‌هاي چند سويه در مورد رسوخ مناسبات ناسالم در مديريت دولتي بر امور مطبوعات است.

چنين اطلاعاتي اساسا اين گمان را تقويت مي‌كند كه از گذشته، منابع مالي در اختيار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كه براي كمك به توسعه مطبوعات و بالطبع توسعه حرفه‌ روزنامه‌نگاري تخصيص داده شده‌اند، در مسير ديگري به كار گرفته شده و مبنا و معيارهاي شخصي در توزيع آنها ارجحيت داشته است. در واقع، گرچه ميزان توجه دولت به مطبوعات و رسانه‌ها بسيار ناچيز بوده ولي همين اندك نيز هزينه اميال و آرزوهايي شده كه كوچك‌ترين كمكي به هيچ بخشي از فرهنگ نكرده و عده‌اي رانت‌خوار را در اين اوضاع پرورش
داده است.»

انجمن صنفي روزنامه‌نگاران در بخش ديگري از اين بيانيه نوشته است: «متاسفانه اين اوضاع نادرست به مرتبه‌اي رسيده است كه معاون جديد مطبوعاتي نيز تاكنون نتوانسته مساله را حل كند؛ اكنون روشن شده طي 7 سال گذشته پول‌هاي فراواني به ناحق از سوي مديريت‌هاي پيشين معاونت مطبوعاتي به كساني پرداخت شده كه به صورت شگفت‌آور و البته غمباري، صاحب ده‌ها نشريه‌اند و جالب آنكه تيم حرفه‌اي مطبوعاتي هم ندارند و حتي بعضا هيچ نشاني از اين نشريات در دكه‌هاي مطبوعاتي نيست؛ لذا درخواست مي‌شود دستور جديد خود را درباره رسيدگي به تخلفات احتمالي توسعه دهيد و محدود به چند
نشريه نشود. اميدواريم گزارش متقن و حساب شده‌اي از اين فرآيند ناسالم تهيه و اموال به يغما رفته به خزانه ملت بازگردانده شود و متخلفان نيز شناسايي و معرفي شوند.»

انجمن صنفي روزنامه‌نگاران استان تهران در اين بيانيه از وزير ارشاد خواسته است، زمينه‌اي را فراهم آورد كه گزارشي شفاف درباره تخلفات تهيه و بدون پنهان كاري منتشر شود. اين انجمن همچنين تقاضا كرده در هيات تحقيق يك عضو از انجمن صنفي روزنامه‌نگاران استان تهران به عنوان ناظر دعوت شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون