• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4428 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۹ مرداد

تاجگردون، رييس كميسيون اجتماعي:

به دست خود در انقلاب نسل‌كشي كرديم

غلامرضا تاجگردون، رييس كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي در جريان نطق روز گذشته خود با بيان اينكه «ايران عزيز ما مسير پرفراز و نشيب خود را در مسير آنچه شايسته تاريخ گهربار اين خطه است، به سختي طي كرده و بيش از آنچه در تصور ما است، بار سختي‌ها و مرارت جامعه بر دوش خانواده‌ها و مستضعفان سنگيني مي‌كند»، اظهار كرد: «بالا بودن نرخ تورم و رسيدن اين نرخ به عدد افسانه‌اي 50 همراه با ركود و بيكاري بالا و شكننده به جز با عشق به ميهن و دين و انقلاب قابل تحمل نيست. بايد بپذيريم اين مسير يك انتخابي بود كه همه با هم كرديم، برنامه‌هايي داده شد، اتفاقي در آن حاصل شد، مقاومتي صورت گرفت و به واسطه اين مقاومت ايستادگي و دشمني‌ها فزون گشت و بدون تعارف شرق و غرب هر يك نقشه‌اي براي اين وضعيت كشيدند».

او در بخش ديگري از اظهارات خود با تاكيد بر لزوم ايستادگي در برابر دشمني‌ها، خاطرنشان كرد: «غرب زورگو تمام توان خود را بسيج كرد تا ملت ايران را به زانو درآورده و ديگران هم چشم طمع بر منابع غني ايران دوخته و اميدي ديگر بر اين وضعيت دارند تا منافع خود را به حداكثر برسانند. غرب بداند هر چه به ما نزديك‌تر شود، ملت ايران براي ايستادگي و مقاومت راسخ‌تر خواهد شد و فرزندان اين مرز و بوم مصمم‌تر براي مقاومت در حفظ ارزش‌هاي انقلاب خواهند ايستاد. دشمني از بيرون مشخص است و چهل سال گذشته اين دشمني بيشتر و بيشتر شد، اكنون كه به فرموده رهبر عزيزمان قرار بر برداشتن گام دوم به همت جوانان‌مان است، بدانيم اين دشمني نه‌تنها كمتر خواهد شد، بلكه بايد بيش از اين را انتظار داشته باشيم».

 

نخبگان سياسي انقلاب را نفله كرديم

تاجگردون همچنين اظهار كرد: «اما در درون چطور، بدون تعارف مردم از ما نگران هستند و اين نگراني چپ و راست و اصلاح‌طلب و اصولگرا نمي‌شناسد، آنان مي‌گويند هر چه خواستيد در اختيارتان گذاشتيم و هر نوع حمايتي كه خواستيد بر شما عرضه كرديم، دولت، مجلس، قوه‌قضاييه و مردم همه در يك كشتي نشسته‌ايم و متاسفانه هر كس ميخي بر كف اين كشتي كوبيده تا خود را مستحكم كند و نادانسته جامعه را به انحراف مي‌كشاند. عزيزان مسوول، نمايندگان و هر آن كس كه اختيار داريم و تصميم مي‌سازيم و تصميم مي‌گيريم، دقت كنيم كه گام‌هاي يكايك ما ناخودآگاه تلاش مي‌كند كه اين نگراني جامعه به ما به تنفر تبديل شود، تنفر مردم از ما يعني عبور از هر آنچه ساخته بوديم و هر آنچه امام خميني (ره)، شهدا و رهبري از ما مي‌خواست و مي‌خواهند، اداره جامعه همراه با تنفر مردمان به پشيزي هم نمي‌ارزد».

اين عضو فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از اظهارات خود به انتقاد از حذف نخبگان جمهوري اسلامي پرداخت و تصريح كرد: «حكومت اسلامي، حكومت ديني بر مبناي رضايت مردم است، اگر چه اين روزها كساني رضايت خواص را اولي بر رضايت عامه مردم مي‌دانند، ولي آنچه داريم از مردم است و بايد بر آن بمانيم. نخبگان سياسي چهل ساله انقلاب را يك به يك نفله و به دست خود نسل‌كشي انقلاب را فراهم كرديم، هر گاه كسي به درست يا غلط به پايين كشيده شد، هلهله شادي جرياني ديگر آتش خرمن انقلاب را بيشتر كرد؛ گويي اين كلام اين روزها بيشتر ملموس است، آسياب به نوبت است».

 

نگوييم اصلاح‌طلب يعني ضد انقلاب

و ديگري عين انقلاب

او ادامه داد: «شعار هسته‌اي حق مسلم ماست، ورد زبان همه ما بود، بعد برجام را مي‌نگاريم و به تصويب مي‌رسانيم و به بهانه برجام به گروهي مي‌تازيم و گروه ديگر آن را افتخار مي‌دانيم، چند صباحي نگذشته بود كه برگه برجام كه كف مطالبات ما بود توسط دشمن ديرينه ما پاره شد و به دست خود ما كف خواسته‌هاي‌مان يعني برجام به سقف مطالبات يعني بازگشت امريكا به پذيرش برجام تبديل مي‌شود، تحريم جدي و برجام فراموش مي‌شود. تورم لجام گسيخته بر گُرده مردم سوار مي‌شود و به ناگه همه دزد مي‌شوند، دزدي هم چپ و راست نمي‌شناسد، هر كسي تلاش مي‌كند دولت رقيبش را دزدتر نشان داده و دولت خودش را منزه‌تر».

تاجگردون همچنين از تبديل جامعه به دوقطبي انتقاد كرد و گفت: «نياييم جامعه را به دو قطب تبديل كنيم و بگوييم اصلاح‌طلب يعني ضد انقلاب و ضد ولايت و ديگري يعني عين ولايت و انقلاب. هيچ‌گاه اين جمله را فراموش نكنيم كه صندوق‌هاي راي كه هر يك ميخ استحكام انقلاب است، چپ و راست نمي‌شناسد و مردم هم آنچه را كه بيشتر مي‌پسندند، خدمت است. امروز وقت اختلاف و ايجاد نگراني براي مردم نيست، ديگران آمدند و رفتند، ما هم بخواهيم و نخواهيم، مي‌رويم و آنچه باقي مي‌ماند، خاطرات خوب و بد است و چه بهتر كه نيك نامي بر ذهن مردم چيره شود، اميدوارم كه همه با هم بر مسير انقلاب و مردم برگرديم، يعني مسيري كه منافع مردم و نه جناح خودمان باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون