• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4432 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۴ مرداد

پيداو پنهان

ساخت شهرك «كلاك»  با نظر رييس سابق قوه قضاييه

فرماندار شميرانات با اشاره به اينكه ۹۹ درصد ساختمان‌هاي لواسان تخلف اضافه بنا دارند به ايلنا گفته است: ساخت شهرك جديد «كلاك» در لواسان با حكم رييس پيشين قوه قضاييه بود و وزارت كشور، استانداري تهران و فرمانداري هيچ نقشي در آن نداشته‌اند. فرماندار شميرانات درباره ميزان تخلفات ساخت‌وساز در باستي‌هيلز اظهار داشت: در كميسيون ماده ۱۰۰ آن زمان تخلفاتي انجام شده و براي برخي از اين ويلاها حكم تخريب صادر شده بود كه مالكان با مراجعه به ديوان عدالت اداري حكم توقف گرفتند و جريمه شدند.

ادعاي «نيويورك‌تايمز»  درباره فروش نفت ايران

نيويورك‌تايمز طي گزارشي مدعي شده كه حداقل ۱۲ نفتكش ايراني از دوم ماه مه ‌يعني زمان لغو معافيت‌ها از تحريم نفتي امريكا عليه ايران بارگيري شده‌اند و نفت خود را در سراسر آسيا و مديترانه تحويل داده‌اند. به نوشته اين روزنامه، به‌رغم تحريم‌هاي امريكا براي از بين بردن منبع اصلي درآمد ايران، چين و ساير كشورها محموله‌هاي نفتي بيشتري را از نفتكش‌هاي ايراني مي‌گيرند. حداقل 6 تا از اين كشتي‌ها بار خود را در بنادر چين تخليه كرده‌اند. ساير كشتي‌ها از طريق كانال سوئز به مديترانه رفته‌اند. احتمالا اين نفت به سوريه يا تركيه برده شده است.

تحميل هزينه چهارخطه كردن قطار حومه‌اي ورامين به راه‌آهن

شنيده شده شركت راه‌آهن براي چهار خطه كردن قطار حومه‌اي تهران-ورامين مجبور به انجام خدماتي شده كه مربوط به شهرداري بوده است. بر اساس شنيده‌ها، ساخت روگذر و زيرگذر از جمله اين اقدامات بوده كه شهرداري بايد هزينه‌هاي آن را مديريت مي‌كرد اما توسط شركت راه‌آهن انجام شد. گفته مي‌شود، قرار است هزينه بخشي از اين موارد كه در حيطه وظايف راه‌آهن نبود اما توسط اين شركت براي انجام آنها هزينه شد، از سوي شركت ساخت و توسعه‌ زيربناهاي حمل‌ونقل پرداخت شود.

سران سه قوه با افزايش قيمت بنزين مخالفند

عبدالرضا مصري،نايب رييس مجلس در گفت‌وگوي مفصلي با برنامه دستخط در پاسخ به اينكه آيا بنزين در شش ماه دوم احتمال دارد، گران شود؟ گفت: بنزين كه به تنهايي تصميم‌گيري نمي‌شود. اگر تصميم‌گيري شود حامل‌هاي انرژي تصميم‌گيري مي‌شود ولي تا هفته قبل كه بنده خبر دارم، چون اين رد شدن امر محرمانه‌اي نيست، در جلسه سران مورد تاييد قرار نگرفته است.

نظر سايت توكلي درباره محاكمه مفسدان اقتصادي

وب‌سايت اصولگراي «الف» با اشاره به محاكمه برخي مفسدان اقتصادي نوشت: به نظر مي‌رسد اين دادگاه‌ها آنچنان كه بايد و شايد نتوانسته افكار عمومي را قانع كند و وجدان جمعي را التيام بخشد. دليل اين امر چيست؟ «الف» با بيان دو دليل براي اين اتفاق اضافه كرده: به نظر مي‌رسد علاوه بر اينكه اراده قوي در برخورد با تسهيل‌كنندگان و زمينه‌سازان فساد در سيستم اقتصادي و سياسي كمتر است يا اينكه حداقل به چشم نمي‌آيد؛ در سيستم اقتصادي كشور نيز شفافيت حكمفرما نيست و اگر چند برابر نهادهاي نظارتي كنوني، سازمان‌هايي ديگري نيز تاسيس شوند، اتفاق ويژه و قابل ملاحظه‌اي رخ نخواهد داد.

قاچاق سيگار كاهش يافت

بر اساس تازه‌ترين آمار منتشر شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت توليد سيگار در سه ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۳۳.۷درصد افزايش و ميزان قاچاق در همين مدت، ۴۹.۳ درصد كاهش داشته است. به گفته اين وزارتخانه، در سه ماهه نخست امسال ۱۲ ميليارد و ۷۰۰ ميليون نخ سيگار توليد شده است. همچنين آمارها نشان مي‌دهد واردات سيگار كه در دو ماهه منتهي به ارديبهشت ماه سال ۱۳۹۷ به صفر رسيده بود، همچنان انجام نمي‌شود. طبق برآورد اين وزارتخانه در سه ماهه نخست سال جاري ۱۶ ميليارد و ۲۰۰ ميليون نخ سيگار مصرف شده كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، تغييري نداشته است.

تمام كارت سوخت‌هاي صادر شده رمز دارند

سخنگوي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي با اشاره به اينكه تمام كارت‌هاي سوخت صادر شده داراي رمز عبور هستند، گفت: تغيير رمز هرگز در جايگاه‌هاي عرضه سوخت صورت نمي‌گيرد و تغيير رمز فقط با مدارك هويتي در نواحي شركت پخش انجام مي‌شود. فاطمه كاهي، سخنگوي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اينكه تمامي كارت‌هاي سوختي كه از سوي شركت ملي پخش براي متقاضيان صادر مي‌شوند رمز‌گذاري شده‌اند، گفت: تاكيد مي‌كنم كه رمز كارت‌هاي سوخت ۴ رقم سمت راست كد ملي صاحبان كارت سوخت است. او در پاسخ به اين سوال كه آيا رمز‌هاي كارت سوخت در جايگاه‌هاي عرضه سوخت قابل تغيير است يا خير گفت: افرادي كه مي‌خواهند رمز كارت سوخت خود را تغيير دهند بايد با مدارك هويتي خود و مدارك خودرويشان به يكي از نواحي كه پيش‌تر اعلام شده است، مراجعه كنند و در آنجا رمز خود را تغيير دهند و هرگز نمي‌توانند در جايگاه‌هاي عرضه بنزين اين رمز را تغيير دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون