• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4433 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۵ مرداد

برتري شاگردان پپ در ضربات پنالتي

‌من‌سيتي؛ فاتح اولين فينال فصل

حسين طالب‌پور

 

 

فصل جديد فوتبال انگليس با نبرد جذاب قهرمان و
نايب قهرمان فصل گذشته ليگ برتر آغاز شد. جام خيريه فوتبال انگليس، اولين ديدار رسمي و جدي هر فصل است و بين قهرمان ليگ و قهرمان جام حذفي برگزار مي‌شود. از آنجايي كه منچسترسيتي به عنوان قهرماني هر دو تورنمنت رسيده بود، شاگردان كلوپ به عنوان نايب‌ قهرمان ليگ مقابل شاگردان پپ صف‌آرايي كردند. اين مسابقه در پايان 90 دقيقه با تساوي يك-يك به پايان رسيد و سيتي در ضربات پنالتي، موفق شد جام قهرماني را از آن خود كند.

تمام عوايد اين مسابقه، اعم از بليت‌فروشي، اسپانسرينگ و حق پخش تلويزيوني از طرف اتحاديه فوتبال انگليس به كارهاي خيريه اختصاص پيدا خواهد كرد و تيم برنده، به جز جام هيچ چيز ديگري عايدش نخواهد شد. اين موضوع برخلاف رويه ثابت فوتبال است كه هر بازي و هر جامي بايد با جايزه‌اي نقدي همراه شود، اما تمام تيم‌هاي عضو اتحاديه فوتبال انگليس پذيرفته‌اند كه از اين مسابقه خاص به عوايد مالي دست پيدا نكنند. در گذشته، مربيان بزرگي مانند الكس فرگوسن، اهميت خاصي براي اين تك بازي قائل نبودند و گهگداري با تركيبي از بازيكنان ذخيره پاي به اين ديدار مي‌گذاشتند. در سال‌هاي اخير اما داستان كاملا متفاوت شده و با رقابتي‌تر شدن فوتبال در انگليس، هر بازي و هر جام به تنهايي ارزشمند است. آنتونيو كونته در مورد اين مسابقه گفته: «اين يك بازي دوستانه نيست. يك جام وجود دارد و بايد براي بردن آن با تمام توان‌مان در مسابقه حاضر شويم.» مارك لارنسون، ژورناليست معروف انگليسي هم اين مسابقه را يك ديدار «دوستانه، ولي باشكوه» توصيف كرده است. براي بازيكنان و مربيان، اين مسابقه معمولا اولين ديدار مهم فصل محسوب مي‌شود. سال گذشته، پپ گوارديولا پيش از تقابل تيمش با چلسي در پاسخ به سوالي كه گفته بود آيا به اين مسابقه به عنوان يك ديدار دوستانه نگاه مي‌كند يا خير، گفت: «دوستانه؟ نه. اين اولين فينال فصل است و از اهميت فوق‌العاده زيادي برخوردار است. ما با تمام توان‌مان براي پيروزي در اين مسابقه تلاش مي‌كنيم.» در هشت سال اخير، پپ گوارديولا اولين مربي‌اي بود كه موفق شد جام خيريه را به خانه ببرد و در آخر فصل قهرمان شود و به نوعي شائبه نحس بودن اين جام را از خاطره‌ها پاك كرد. يكشنبه عصر، تيم‌هاي سيتي و ليورپول با تركيب اصلي و با نهايت توان مقابل يكديگر قرار گرفتند. ورزشگاه ومبلي پر شده بود و لحظه به لحظه مسابقه، آن‌قدر جذاب و هيجان‌انگيز بود كه نظر پپ در مورد اين مسابقه را كاملا تاييد مي‌كرد. هيچ خبري از يك ديدار دوستانه نبود. به دليل اينكه اين مسابقه اولين ديدار رسمي فصل است و بسيار به فصل بدنسازي نزديك است، اغلب توقع ندارند بار فني خاصي از اين مسابقه شاهد باشند، اما داستان ليورپول-سيتي متفاوت بود. سيتي با هوشياري استرلينگ و اشتباه آليسون بكر، در دقيقه 12 از ليورپول پيش افتاد. جوئل ماتيپ، بازيكن تعويضي ليورپول در دقيقه 77 تك‌گل استرلينگ را جواب داد و بازي را به تساوي كشاند. بعد از پايان 90 دقيقه بدون دو وقت اضافه 15 دقيقه‌اي كار به ضربات پنالتي كشيده شد. در اين ضربات سيتي موفق شد 5-4 به پيروزي برسد. گوارديولا درخصوص اين مسابقه اعلام كرد، فاصله دو تيم تنها همان يك ضربه پنالتي بود. نزديك بودن قدرت دو تيم، نويد يك فصل داغ و هيجان‌انگيز ديگر در ليگ برتر انگليس را مي‌دهد. از نكات جالب‌توجه اين مسابقه اين بود كه روي پيراهن من‌سيتي نه خبري از لوگوي هواپيمايي اتحاد به عنوان اسپانسر بود و نه خبري از لوگوي پوما
به عنوان تامين‌كننده البسه اين تيم. دليل اين اقدام، ابتكار جالب پوما بود. اين شركت آلماني به مناسبت صد و بيست و پنجمين سالگرد تاسيس باشگاه سيتي، پيراهني را طراحي كرد كه دقيقا مشابه پيراهني بود كه منچسترسيتي در سال 1894 در اولين بازي رسمي‌اش به تن كرد؛ پيراهني به رنگ آبي آسماني، با يقه‌هاي گرد سفيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون