• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4435 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۷ مرداد

حكم تخريب براي ساخت و ساز در بخش‌هاي تاريخي

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور گفت: «كميسيون ماده 100 مكلف شد هر گونه تخريب در حوزه آثار تاريخي را حكم قلع و قمع بدهد و اين اقدام كمك به حمايت از بناهاي تاريخي كشور است.»

به گزارش فارس، علي‌اصغر مونسان در جلسه شوراي عالي استان‌ها اظهار داشت: «سال گذشته سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور موفق شد 203 هزار شغل را ايجاد كند و با وجود تمامي تحريم‌ها توانستيم آمار گردشگري را از عدد 4.7 ميليون در سال 96 به 5.7 ميليون در سال 97 افزايش دهيم و درصد اشغال هتل‌ها نيز رشد پيدا كرد و گردشگري داخلي نيز افزايش يافت.»

او با اشاره به اينكه 180 ميليارد تومان حجم سرمايه‌گذاري در حوزه گردشگري است، گفت: «بعضي‌ها با توسعه گردشگري مخالفت مي‌كنند ولي ما توانستيم در حال حاضر لغو رواديد با چند كشور را از جمله كشور عمان اجرايي كنيم. با لغو رواديد با كشور عمان در سال گذشته 12 هزار و 400 گردشگر عماني وارد كشور شدند كه رشد سه برابري داشته است. اخيرا نيز با كشور چين لغو رواديد انجام شده و سال گذشته كشور چين 150 ميليون گردشگر خارجي داشت كه ما به دنبال جذب گردشگر يك ميليوني از كشور چين هستيم و چشم‌اندازمان نيز جذب گردشگر 2 ميليوني است. عدم درج مهر در گذرنامه‌ها يكي ديگر از اقداماتي بود كه از سوي هيات دولت و رييس‌جمهور ابلاغ شد و گردشگران خارجي در مبادي ورودي كشور گذرنامه‌هاي‌شان مهر نمي‌خورد تا با محدوديت‌هايي مواجه نشوند. به عنوان مثال اگر گردشگران خارجي وارد كشور شوند و مهر ورودي به كشور در گذرنامه آنها ثبت شود با توجه به تحريم‌ها و تبليغات ضدي كه عليه جمهوري اسلامي ايران انجام شده است، براي ورود به كشورهاي ديگر با مشكلاتي مواجه مي‌شوند، بنابراين ثبت مهر در رواديد آنها منتفي شده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون