• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4438 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۲ مرداد

از همايش عبيد زاكاني تاترجمه كتاب تازه شهريار وقفي‌پور

عبدالله اسكندري به داريوش مهرجويي پيوست

گروه هنر و ادبيات

 

 

آزادگي و طنز عبيد زاكاني

از مجموعه درس‌گفتارهايي درباره‌ عبيد زاكاني در روز چهارشنبه ۲۳ مرداد ساعت 16:30 به «بررسي نسبت ميان طنز و آزادگي با نشاط فكري در انديشه‌ عبيد» اختصاص دارد كه با حضور دكتر سپيده موسوي برگزار مي‌شود.

در اين درس‌گفتار درباره‌ اشتراكات ميان طنز با مفهوم آزادگي و نشاط فكري سخن گفته مي‌شود. علاقه‌مندان براي حضور در اين نشست مي‌توانند به مركز فرهنگي شهر كتاب واقع در خيابان شهيد بهشتي، خيابان شهيد احمد قصير (بخارست)، نبش كوچه‌ سوم مراجعه كنند.

 

وقفي‌پور و ترجمه كتاب‌هاي تازه

شهريار وقفي‌پور از ترجمه آثار از ولادمير سوروكين و هربرت جرج ولز براي مخاطبان فارسي زبان
خبر داد.

وقفي‌پور دبير بخش داستان ترجمه و نظريه انتشارات سيب سرخ با اشاره به اينكه اين موسسه بخشي از تمركزش را روي ترجمه و انتشار رمان و داستان‌هاي خارجي و ترجمه و تاليف كتاب‌هاي نظري گذاشته است، عنوان كرد: در بخش ترجمه داستان، بخشي از تلاش من اين است كه سراغ ترجمه و انتشار كتاب‌هايي كه در ادبيات جهان داراي اهميت هستند، بروم.

فراخوان شعر براي حمايت از كودكان زباله‌گرد

در فراخواني از شاعران و ترانه‌سرايان دعوت شده كه پديده زباله‌گردي و رنجي كه اين كودكان در چرخه طاقت‌فرساي كار متحمل مي‌شوند را با زبان شعر و ترانه به تصوير بكشند. سيروس الوند، حميد حامي و بابك زرين مسابقه شعر و ترانه با موضوع پديده زباله‌گردي كودكان را داوري مي‌كنند. بابك صحرايي نيز به عنوان دبير و عضو هيات داوران اين رويداد را مديريت و داوري خواهد كرد.

 

باسم‌ الرسام و نقاشي‌هايش

نمايشگاه انفرادي نقاشي‌هاي باسم‌ الرسام روز جمعه (۲۵ مردادماه) با حضور جمعي از هنرمندان در موسسه فرهنگي و هنري «درگاه» در كرمانشاه افتتاح مي‌شود. مراسم افتتاح اين نمايشگاه به صورت ويديو كنفرانس با باسم الرسام و با حضور رضا هدايت، بشير ناصري و دياكو حسن‌نژاد ساعت ۱۸ روز جمعه (۲۵ مرداد ماه) برگزار مي‌شود. اين نمايشگاه تا تاريخ چهارم شهريور ماه برقرار است.

 

عبدالله اسكندري و چهره‌پردازي «لامينور»

عبدالله اسكندري در تازه‌ترين فيلم داريوش مهرجويي حضور خواهد داشت تا «لامينور» ششمين همكاري او با مهرجويي پس از فيلم‌هاي هامون، بانو، پري، درخت گلابي و دختر دايي گمشده باشد. «لامينور» بر اساس فيلمنامه‌اي مشترك از وحيده محمدي‌فر و داريوش مهرجويي با مديريت فيلمبرداري بهرام بدخشاني به تهيه‌كنندگي رضا درميشيان توليد مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون