• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4438 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۲ مرداد

شروع توفاني گوارديولا و كلوپ

شكست سنگين لمپارد در گام اول

حسين طالب‌پور

 

 

ليگ برتر انگليس از ساعت 23:30 دقيقه جمعه شب در ورزشگاه آنفيلد آغاز شد. تيم‌هاي ليورپول و نورويچ مقابل يكديگر صف‌آرايي كردند و سرخ‌هاي مرسي‌سايد در يك بازي كاملا برتر در همان نيمه اول نسخه زردپوشان را پيچيدند. در دقيقه 7، گرنت هنلي مدافع قناري‌ها اولين گل ليگ برتر انگليس را به نام خودش ثبت كرد. البته اين گل وارد دروازه آليسون بكر نشد و دروازه خودي را باز كرد. در دقيقه 19، محمد صلاح مصري كه از يك جام ملت‌هاي تلخ به انگليس بازگشته بود با گلزني مقابل نورويچ و باز كردن دروازه تيم كرول، فصل را رويايي آغاز كرد. صلاح در دقيقه 28 پشت ضربه كرنر رفت و با يك سانتر دقيق براي ويرجيل فن‌دايك، توپ را روي سر اين مدافع پيش‌تاخته انداخت و مرد هلندي خط دفاع ليورپول با يك ضربه سر ديدني دروازه نورويچ را براي بار سوم باز كرد. در دقيقه 39 اما اتفاقي تلخ براي ليورپولي‌ها افتاد و آليسون بكر كه از مدعيان اصلي توپ طلاي اين فصل است به دليل مصدوميت مجبور به ترك زمين مسابقه شد و آدريان كه چند روز پيش به ليورپول پيوسته، در اولين بازي فصل در چارچوب سرخ‌ها ايستاد. در دقيقه 42، ديووك اوريگي تير خلاص را بر پيكر نيمه‌جان قناري‌هاي نورويچ وارد كرد و چهارمين گل را وارد دروازه تيم كرول كرد. در حال كه همه منتظر بودند در نيمه دوم ليورپول فاصله‌اش را با حريف بيش از اينها بكند، نورويچ با چهره‌اي متحول شده به ميدان آمد و چندين و چند موقعيت گل‌زني هم ايجاد كرد. در دقيقه 64 تيمو پوكي مهاجم نورويچ يكي از گل‌هاي خورده را جبران كرد. اين بازي در نهايت با نتيجه 4 بر يك به نفع شاگردان يورگن كلوپ به پايان رسيد.

دومين ديدار هفته اول ليگ برتر انگليس بين قهرمان فصل گذشته، منچسترسيتي و وستهام برگزار شد. گابريل ژسوس در دقيقه 25 سيتي را پيش انداخت و نيمه اول با همين تك گل به پايان رسيد. اما نيمه دوم شاگردان پپ با انگيزه‌اي مضاعف در زمين حاضر شدند و دمار از روزگار چكش‌ها درآوردند. استرلينگ در دقيقه 51 گل دوم تيمش را زد و در دقيقه 75 بريس كرد و سيتي را 3 بر صفر پيش انداخت. در دقيقه 86 آگوئرو از نقطه پنالتي براي چهارمين بار دروازه را باز كرد و در دقيقه 91، رحيم استرلينگ هت‌تريك كرد. سيتي فصل را برتري 5 بر صفر شروع كرد تا همراه با ليورپول براي حريفان خط و نشاني جدي كشيده باشند. روز شنبه، برنلي موفق شد با سه گل ساوت‌همپتون را شكست بدهد و برايتون با همين نتيجه واتفورد را از پيش‌رو برداشت. بورن‌موث و شفيلد بدون گل مساوي شدند و كريستال پالاس در خانه اورتون پرمهره را با تساوي يك گله متوقف كرد. تاتنهام با درخشش هري كين بازي يك هيچ باخته مقابل استون ويلا را با گل‌هاي دقايق پاياني مهاجم زهردارش و تك گل اندومبله خريد جديد اسپرز با برتري سه بر يك به نفع خودش به پايان برد. مهم‌ترين ديدار هفته اما روز يكشنبه در اولدترافورد برگزار شد.

جايي كه سوپرفرانكي در اولين تجربه مربيگري‌اش مقابل سولسشاير قرار گرفت و با 4 گل در هم كوبيده شد. نيمه اول با تك گل رشفورد از روي نقطه پنالتي يك بر صفر به پايان رسيد. اما در نيمه دوم بي‌نظمي شاگردان فرانك لمپارد چلسي را در وضعيت بدي قرار داد و يونايتد با استفاده از فضاهاي خالي دفاع شيرهاي لندن سه بار دروازه اين تيم را باز كردند. مارسيال در دقيقه 65 و رشفورد در دقيقه 67 كار را سه بر صفر كردند و دنيل جيمز كه از روي نيمكت به زمين آمده بود، در دقيقه 86 نخستين گلش را براي يونايتد به ثمر رساند. لستر و ولوز صفر-صفر كردند و آرسنال در گوديسون پارك با يك گل نيوكسل را شكست داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون