• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4439 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۳ مرداد

محسن رهامي با اشاره به رايزني با مراجع درباره بررسي صلاحيت‌ها:

ابوترابي موضوعات جلسات هفتگي‌مان را به اطلاع ايشان مي‌رساند

يك كنشگر سياسي اصلاح‌طلب با بيان اينكه جلسات هفتگي با مشاوران رهبري ادامه دارد، گفت: نظرات مطرح شده در جلسات توسط آقاي ابوترابي‌فرد به دست رهبري مي‌رسد. محسن رهامي كه با ايلنا گفت‌وگو مي‌كرد، در مورد جلسات هفتگي خود با مشاوران رهبري گفت: تا زماني كه موضوعات مشترك مطرح شده، جلو نرود كسي به جمع اضافه نمي‌شود و فعلا با افراد معتدل از هر دو جريان درباره نگراني‌هاي مختلف كشور به گفت‌وگو مي‌پردازيم. او موضوعات مطرح شده در اين جلسات را درباره مباحث فساد اداري، ارتقاي علمي دانشگاه، بهبود كيفيت انتخابات و نگراني‌هاي مردم و موضوعات كلان ديگر عنوان كرد و با بيان اينكه ما با دعوت از مسوولان پيرامون مسائل مطرح شده بحث و بررسي انجام مي‌دهيم، اظهار داشت: اگر اين مباحث به مرحله اقناعي رسيد، به مقام‌هاي بالاتر گزارش داده مي‌شود. رهامي خاطرنشان كرد: در عين حال، علي‌القاعده اين موضوعات توسط آقاي ابوترابي به رهبري انعكاس پيدا مي‌كند و همچنين تلاش داريم يك گزارش مكتوب از مجموع ديدگاه‌هاي مطرح شده تهيه و به دست ايشان برسانيم. رهامي ادامه داد: آنچه در اين جلسات مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد توسط افراد به جناح‌ها و جريان‌هاي سياسي منتقل و نگراني‌هاي‌شان را آنجا مطرح مي‌كنند و بخشي از آنكه مربوط به رفع موانع براي انتخابات بوده بر اين اساس مورد بحث قرار گرفته كه نيروهاي موثري كه كمتر در صحنه بوده‌اند، اگر در انتخابات حضور بيابند، مي‌توانند عقبه خودشان را نيز به صحنه بياورند؛ بنابراين تلاش بر اين است كه از نيروهاي موثر و تاثيرگذار براي حضور و ثبت‌نام در انتخابات دعوت كنيم.

رييس كميته راهبرد شوراي اصلاحات با بيان اينكه برخي افراد حاضر در جلسات بعضا از نمايندگان مجلس هستند و برخي نيز به هر حال در مجموعه مشاوران رهبري هستند، درباره اينكه آيا گزارش‌ها به صورت هفتگي و در پايان جلسات به رويت رهبري مي‌رسد، تاكيد كرد كه اين جمع، مجمعي مشورتي است و براي هم‌انديشي تشكيل مي‌شود و مسائل مطرح شده از طريق ابوترابي ممكن است به رهبري منعكس شود و بناست بعد از جمع‌بندي گزارشي مكتوب خدمت ايشان نيز ارسال شود.

اين كنشگر سياسي اصلاح‌طلب با بيان اينكه ما با برخي مراجع قم هم ديدار داشته‌ايم و يكي از موارد مورد بحث ما درخواست كمك براي رفع حصر بوده، گفت كه آنها وعده دادند با رهبري تماس گرفته و درباره حصر با ايشان صحبت كنند. او با بيان اينكه تاكنون با چهار مرجع درباره رفع حصر ديدار و گفت‌وگو داشته است، تاكيد داشت كه مراجع دوست ندارند اين‌گونه مسائل در رسانه‌ها مطرح شود و اتفاقا در روزهاي گذشته دوباره سفري به قم براي ديدار با مراجع و رايزني درباره كم شدن ردصلاحيت‌ها در انتخابات مجلس داشته‌ام. رهامي در پايان با بيان اينكه با يك مقايسه ميان مجلس نهم و دهم متوجه تاثير تماس و گفت‌وگوي مراجع در تاييد صلاحيت‌ها و ساير مسائل مي‌شويد، تاكيد كرد: البته اين‌گونه مسائل تك‌عاملي نيستند و تنها آن اقدامات موثر نبودند، بلكه فضاي عمومي و سياسي كشور و فضاي بين‌المللي تاثيرگذار هستند، به‌طوري كه بعد از اتفاقات ۸۸، براي اولين‌بار در انتخابات مجلس، يعني مجلس دهم توانستيم تمامي كرسي‌هاي مجلس را در تهران به دست بياوريم و اين به تجربه مهم اصلاح‌طلبان تبديل شد، اميدواريم نمايندگان بتوانند اين اعتماد مردم را به نحو شايسته‌اي پاسخ بدهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون