• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4441 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۶ مرداد

خطباي اين هفته نماز جمعه چه گفتند؟

از آزادي «گريس‌يك» تا «كلاهبرداري ماكرون»

حجت‌الاسلام كاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه تهران گفت: «هيچ رهبري در عالم وجود ندارد كه دچار جاه‌طلبي قدرت نشود، آنها خود را مستثني از قانون مي‌دانند و اما ولايت نبي، وصي يا ولايت فقيه خود ندارد تا خودنمايي كند.» به گفته او، مساله ولايت خداوند، واسطه فيض بودن خالق هستي و خلق است.‌ امامت عهدالله است و با انتخابات شورا درست نمي‌شود و عهدالناس نيست.

صديقي گفته است: «مساله ولايت ابعاد فيض است كه برخي ابعاد ملكي مثل حكومت، رهبري و زمامداري است و مبين حكم خدا، معارف الهي، معلم و آموزگاري است و همه اينها مقدمه اين است كه كاروان بشريت را با كاروان عالم امكان هماهنگ كند.» به گفته امام جمعه موقت تهران، ولايت آمد تا دل‌هاي بشر را در زنجيره‌اي به‌هم پيوند دهد و از جامعه بشري يك واحد، خانواده و يك مجموعه به هم پيوسته كه مبدا، مسير و مقصد واحدي دارد و به سوي خدا مي‌رود.

صديقي در بخش ديگري از خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه تهران، با اشاره به اينكه قيمت كنوني ارز زمينه‌ساز فساد و قاچاق در كشور است، گفت: «اين مسائل بايد به شكلي جهادگرانه حل شود.» به گزارش ايرنا، او به31 مردادماه، سالروز صنعت دفاعي كشور اشاره كرد و ادامه داد: «در بخش‌هاي مختلف دفاعي به سمت قله جهش كرده‌ايم كه نمونه آن را مي‌توان در سرنگوني پهپاد رادارگريز پيچيده و گران امريكايي توسط موشك‌هاي ايراني ديد.» امام جمعه موقت تهران، سقوط پهپاد رادارگريز امريكايي توسط ايران را نشانه افول تمدن آلوده به ظلم غربي و استكباري دانست.

 

مكالمه 100 دقيقه‌اي ماكرون و روحاني كلاهبرداري است

همچنين حجت‌الاسلام سيداحمد علم‌الهدي، خطيب نماز جمعه حرم رضوي هم در خطبه‌هاي اين هفته گفت: «برجام را ما چهارسال تجربه كرديم الان نوبت اينستكس شده است. اين برنامه كه رييس‌جمهور فرانسه ۱۰۰ دقيقه با رييس‌جمهور ما صحبت مي‌كند، برنامه كلاهبرداري است. آنها درخصوص كاهش تعهدات برجامي ما آبروي‌شان در دنيا رفته است و با پيمان‌شكني خود را بي‌حيثيت كردند.» به گزارش ايلنا، او در بخش ديگري از سخنانش گفت: «رهبري در برجام شرط گذاشتند كه اگر آنها تعهدات خود را شروع نكردند، شما تعهدات خود را آغاز نكنيد كه متاسفانه اين كار انجام نشد و البته ما به دنبال مقصر نيستيم. از همان اول سانتريفيوژها را كندند و بتن ريختند، در حالي كه آنها يك قدم برنداشتند. حالا نوبت اينستكس شده؛ گفتند اقدامات خودر ا برگردانيد و دوباره غني‌سازي ۲۰ درصد انجام ندهيد تا ما طرح اينستكس را انجام دهيم و ۱۵ ميليارد شما خريداري كنيد كه حرف در آن بيشتر است كه از برجام بدتر است. »

علم‌الهدي ادامه داد: «اين‌طور نشود كه دوباره فناوري را متوقف كنيد و آنها امروز و فردا كنند. اينها در مقام عمل باز عمل نمي‌كنند و ما هم بياييم فناوري را متوقف كنيم و آنها نتيجه سياسي را بگيرند و با توطئه به ما فشار بياورند. اينجا به صحبت‌هاي رهبري گوش دهيد. هيچ چيز در زندگي ما نيست كه اين ۱۱ نفر ائمه معصومين به ما نداده باشند. ما بايد به دنبال برنامه‌اي برويم كه اقتصاد خود را قوي كنيم تا تحريم دشمن عملي نباشد.»

علاوه بر اين، خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه تحت تاثير آزادسازي كشتي توقيف شده گريس‌يك (آدريان‌دريا) توسط انگليس در تنگه جبل‌الطارق بود. البته چرخش محسوس عربستان و امارات و تغيير كامل مواضع آنها در قبال ايران طي روزهاي گذشته هم از نگاه ائمه جمعه دور نماند.

آيت‌الله عليرضا اعرافي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه قم گفت: «صنعت دفاعي و موشك‌هاي نقطه‌زن، ناموس ايران بوده و اين ناموس هرگز مورد مذاكره قرار نمي‌گيرد. صنعت دفاعي و تجهيزات دفاعي ايران و جبهه مقاومت اسلامي، متجاوزان و دشمنان را خوار و مغموم خواهد كرد.»

همچنين آيت‌الله سيد يوسف طباطبايي‌نژاد در خطبه‌هاي نماز جمعه اصفهان گفت: «رژيم بعث عراق اسراي ايراني را با هدف اينكه از انقلاب برگردند زير سخت‌ترين شكنجه‌هاي روحي و جسمي قرار داد و حتي برخي از اين عزيزان را زير اين شكنجه‌ها به شهادت رساند اما آزادگان سرافراز ما همانند عمار يار باوفاي پيامبر اسلام، دست از انقلاب و ولايت برنداشتند و براي ما افتخار آفريدند، زيرا دنيا فهميد كه هيچ چيز نمي‌تواند ملت ايران را از اهداف خود دور كند.» او ادامه داد: «در سايه اين افتخارات است كه نيروهاي مسلح ما روز به روز به موفقيت‌هاي بزرگي دست مي‌يابد و دشمنان جرات نمي‌كنند به حريم امنيت آب و خاك ما وارد شوند كه نمونه بارز آن توقيف كشتي انگليسي در آب‌هاي ايران و آزادي كشتي ايراني توقيف شده توسط انگليس در تنگه جبل‌الطارق بود.» حجت‌الاسلام حسن عليدادي‌سليماني هم ظهر جمعه در خطبه‌هاي نمازجمعه كرمان گفت: «آزاد شدن كشتي ايران توسط انگليسي‌ها نشان از قدرت ايران در سطح بين‌الملل است كه برگرفته از مدل و الگوي ولايت فقيه است.»

حجت‌الاسلام سيدمحمدعلي آل‌هاشم نيز در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز با اشاره به چرخش محسوس عربستان و امارات و تغيير كامل مواضع آنها در قبال ايران طي روزهاي گذشته گفت: «عربستان و امارات طي هفته‌ها و روزهاي اخير مواضع قابل توجه خود عليه ايران را تغيير داده‌اند به‌طوري كه وزير مشاور اماراتي‌ها در امور امارات كه به اتخاذ مواضع تند و افراطي معروف است، به تازگي اعلام كرده است كه ابوظبي و رياض ترجيح مي‌دهند به جاي مواجهه و تقابل با ايران، از رويكرد سياسي استفاده كنند.» او عقب‌نشيني عربستان و امارات از مواضع خود در يمن و رفع توقيف نفتكش ايراني در انگليس توسط دادگاه عالي جبل‌الطارق و رفع توقيف اموال بنياد علوي در امريكا را پيروزي‌هاي شيرين براي ايران و تحقق پيش‌بيني‌هاي رهبر معظم انقلاب براي افول قدرت امريكا و عزتمندي مردم ايران توصيف كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون