• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4441 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۶ مرداد

2 حزب اصلاح‌طلب «اعتماد ملي» و «ندا» در جلساتي جداگانه به بررسي انتخابات اسفند ماه پرداختند

جمعه پُركار احزاب

فاصله تا انتخابات هر روز كمتر مي‌شود و احزاب جوش و خروش بيشتري پيدا مي‌كنند تا ركاب تحركات‌شان را با سرعت بيشتري به حركت دربياورند؛ به هر حال اين ذات رقابت است كه براي پيروزي بايد يك گام جلو‌تر از رقيب باشي وگرنه اگر از گردونه حذف نشوي قطعا غائله را واگذارخواهي كرد. انتخابات اسفند ماه 98 هم از اين قاعده مستثنا نيست و حالا احزاب در برگزاري كنگره و نشست‌هاي هم‌انديشي گوي سبقت‌ را از يكديگر ربوده و سعي مي‌كنند لااقل آن يك‌گام حياتي را جلو باشند.

در اين ميان روز گذشته حزب اعتماد ملي، نشست مشترك شوراي مركزي حزب و دبيران مناطق (استاني) خود را با موضوع «بررسي چالش‌ها و فرصت‌هاي انتخاباتي پيش‌رو در اسفند ماه 98» برگزار كرد. نشستي كه به ‌دعوت الياس حضرتي، قائم مقام دبيركل اين حزب صورت گرفت و اعضاي شوراي مركزي با حضور در آن از دغدغه‌هاي‌شان گفتند. صحبت‌ها البته از مشكلات عمده اقتصادي كشور شروع شد اما چنانكه انتظار مي‌رفت به بحث هميشگي انتخابات يعني نظارت استصوابي و مشاركت حداكثري ادامه يافت و به اوج رسيد. «الياس‌ حضرتي»، «اسماعيل گرامي‌مقدم»، «محمدعلي افشاني»، «سيدرحيم ابوالحسني» و «محمدجواد حق‌شناس» ازجمله افرادي بودند كه دراين نشست صحبت كردند. «جمال درويش» از استان خوزستان، «حجت‌الاسلام موسوي» از استان لرستان، «پوركريمي» از استان البرز، «هاشمي از استان مركزي» و «اسدپور» از استان فارس، «اخلاقي» از كهگيلويه و بويراحمد، «ترقي‌طلب» از استان گيلان، «ويسي» از چهارمحال و بختياري و... از ديگر سخنرانان اين نشست بودند و مشكلات اقتصادي، عملكرد ضعيف دولت و ضربه‌اي كه به اصلاح‌طلبان زد، مشكلات مديريت شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان يا همان «جبهه اصلاح‌طلبان ايران» و تعداد بالاي اعضاي حقيقي در اين تشكيلات از مسائلي بود كه در سخنراني‌ها به آنها اشاره شد.

البته ديروز اين تنها «حزب اعتماد ملي» نبود كه نشستي براي آينده انتخابات برگزار كرد؛ حزب «نداي ايرانيان» هم كه از احزابي با رنگ‌وبوي اصلاح‌طلبي است، نشستي البته با عنوان «گردهمايي جوانان حزب نداي ايرانيان» برگزار كرد. در اين نشست هم صادق خرازي، دبيركل اين حزب همچين‌ مجيد فراهاني، رييس شوراي مركزي اين حزب سخنراني كردند. خرازي در اين نشست از اقتصاد و نقش احزاب براي تشخيص سره از ناسره گفت. از سوي ديگر مجيد فراهاني نيز از لزوم گرش نخبگان سخن به ميان‌ آورد و تاكيد كرد:«نسل انقلاب 40 سال پيش جوان بود و به مدد نيروي آن در قوا حضور پيدا كردند اما امروز حاضر نيستند، صحنه را ترك كنند. امروز اين نسل در مراسم ترحيم يكديگر شركت مي‌كنند و حاضر نيستند كه عرصه را به جوانان واگذار كنند؛ ما امروز يك اوليگارشي نسلي داريم».

آنچه در ادامه مي‌خوانيد اهم سخنان اين چند چهره اصلاح‌طلب در دو نشست حزب «اعتماد ملي» و «نداي ايرانيان» است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون