• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4441 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۶ مرداد

از گلايه‌هاي كاكايي تا ليست كمك‌هاي ارشاد

اين شجريان، آن شجريان نيست!

انتقاد عبدالجبار كاكايي از انتشار شعرهاي مبتذل

عبدالجبار كاكايي از انتشار يك شعر مبتذل به نام او در فضاي مجازي به ‌شدت انتقاد و تاكيد كرد كه اين كار پيش‌تر هم درباره آثار بزرگاني چون قيصر امين‌پور و سيمين بهبهاني انجام شده است. اين روزها شاهد رواج آثار ادبي نه‌ چندان با‌ كيفيت در حوزه شعر و ادبيات هستيم كه نقد اهالي اين حوزه را نيز به همراه داشته است چراكه سطح سليقه مخاطبان را تنزل مي‌بخشند. عبدالجبار كاكايي، شاعر و ترانه‌سراي با سابقه در اين باره گفته‌ است كه ابتذال هم براي خود جذابيت دارد، پيش‌پا‌افتاده حرف زدن، دور شدن از آن فضاي تخيل، سهل‌پسندي و... اتفاقاتي است كه در حوزه ادبيات ما امروز رخ داده است.

عليزاده و تشويق

يك گروه جوان

حسين ‌عليزاده، نوازنده و آهنگساز برجسته‌ كشورمان در نشست در مراسم نقد و بررسي يكي از اجراهاي سيزدهمين جشنواره موسيقي جوان گفته كه اين دومين سالي است كه بخش «آفرينش در تك‌نوازي» به جشنواره موسيقي جوان اضافه شده و اجراهاي امسال نسبت به سال گذشته بسيار بهتر بود. به هر صورت در هر رقابتي تعدادي از شركت‌كنندگان به عنوان نفرات برتر انتخاب مي‌شوند و تفاوت فاحشي بين فردي كه مقامي كسب مي‌كند و فردي كه مقامي به دست نمي‌آورد، وجود ندارد. اين يك مساله طبيعي است و از نظر من تمام شما نوازندگان جوان برنده هستيد به دليل اينكه تمام اعضاي هيات داوران از اجراهاي شما لذت برديم.

ذوق‌زدگي يك كارگردان

در همكاري با بازيگران مطرح

گرتا گرويگ، كارگردان و نويسنده نامزد دريافت جايزه اسكار در گفت‌وگويي از بازيگراني كه در فيلم «زنان كوچك» با آنها همكاري داشته است، گفت. تركيب بازيگران رويايي شامل نامزدهاي اسكار، اما واتسون، مريل استريپ، سيرشا رونان، لارا درن و... در «زنان كوچك» بازي دارند. سوني پيكچرز قرار است اين فيلم را در ۲۵ دسامبر عرضه كند. گرتا گرويك در مصاحبه جديدي كه با هفته‌نامه اينترتيمنت داشته درباره بازيگران فيلم و احترامش نسبت به آنها صحبت كرده است.

تشابه اسمي دو هنرمند

يكي از مسوولان وزارت ارشاد گفته است كه انتشار نام محمدرضا شجريان در ليست كمك‌هاي وزارت ارشاد فقط تشابه اسمي است و هيچ ارتباطي به محمدرضا شجريان؛ هنرمند شناخته ‌شده عرصه موسيقي ندارد. پس از انتشار ليست اعتبارات و كمك‌هاي تخصيصي وزارت ارشاد در روزهاي گذشته و بروز ابهامات فراوان پيرامون نام‌هاي منتشره، مديركل روابط عمومي وزارت ارشاد به ابهامات پايان داد. تشابه اسمي يكي از دريافت‌كنندگان كمك‌هاي وزارت ارشاد به نام محمدرضا شجريان با استاد آواز ايران، اصلي‌ترين دليل اين ابهامات بود. گفتني ‌است كه محمدرضا شجرياني كه كمك‌هاي وزارت ارشاد را دريافت كرده است، هنرمند 60 ‌ساله تئاتر و صداوسيماي استان يزد است و كمك‌هاي پرداخت ‌شده از جانب ارشاد هيچ ارتباطي با استاد محمدرضا شجريان ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون