• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4441 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۶ مرداد

آخرين وضعيت مرمت سردر تاريخي و عمارت كلاه‌فرنگي

بعد از توافق شهرداري و ميراث فرهنگي با پليس پايتخت براي بازسازي سردر تاريخي و عمارت كلاه‌فرنگي پليس آگاهي، ديروز رييس پليس آگاهي تهران بزرگ از تكميل شدن مرمت سردر تاريخي مقر مركزي اين پليس در خيابان وحدت اسلامي خبر داد.

سردار عليرضا لطفي در گفت‌وگو با ايسنا با ذكر اينكه مراحل مرمت اين سردر با تلاش عوامل شهرداري و ميراث فرهنگي آغاز شده و عمليات مرمت آن تقريبا به اتمام رسيده است، گفت: پيش از پايان تابستان اقدامات به‌طور كلي به پايان رسيده و از سردر رونمايي خواهد شد.

لطفي در مورد زمان‌بر شدن فرآيند مرمت نيز گفت: كارشناس ميراث فرهنگي در اين فرآيند حضور داشته و اگر كار كند پيش رفته هم دليلش حضور كارشناس بود، چراكه با نظارت ايشان تمام جزييات در مرمت رعايت شده و كار بسيار دقيق پيش رفت. رييس پليس آگاهي تهران بزرگ همچنين با بيان اينكه قرار است عمارت كلاه‌فرنگي كه در مجموعه پليس آگاهي قرار دارد نيز به موزه تبديل شود، گفت: ميراث فرهنگي مرمت و بازسازي اين ساختمان را به دست گرفته‌ و تاكنون حدود ۴۰درصد از كار هم به‌خصوص در ضلع جنوبي ساختمان انجام شده است، اما حدود سه ماه است كه اين كار متوقف شده است. ما پس از توقف كار با شهرداري رايزني‌هايي انجام داديم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون