• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4443 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۸ مرداد

مجيد انصاري، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اختلاف آملي لاريجاني و يزدي:

اگر امام بود، دوباره فرياد «اين تذهبون» سرمي‌داد

آقاي انصاري! اختلافات ايجاد شده بين آقايان آملي‌لاريجاني و يزدي به عقيده شما چه تاثيري روي افكار عمومي مي‌گذارد؟

در مرحله اول بايد بگويم كه بنده به راستي تاسف خوردم از اتفاقات رخ‌داده ولي بايد اين موضوع را ابراز كنم كه به عنوان طلبه‌اي كوچك و عضوي از جامعه حوزويان، به‌شدت رنج مي‌برم از فضايي كه در پي چنين اظهاراتي در كشور ساخته مي‌شود.

در شرايطي كه تمامي رسانه‌هاي بيگانه و ضد انقلاب و مخالفان نظام تمام تمركز و توان خود را براي تخريب و كوبيدن روحانيت به كار گرفته‌اند و در پي سست كردن پيوند بين روحانيت و مرجعيت با عموم جامعه و مردم هستند، ما بايد شاهد چنين ادبيات و اتهاماتي از سوي بزرگاني باشيم كه طبيعتا بايد بيش از هر فرد و گروه و دسته ديگري درصدد حفظ حرمت روحانيت و پايداري از ميراث حوزه‌هاي علميه باشند.

واكنش‌هاي ايجاد شده به اظهارات رد و بدل شده بين اين دو عضو شوراي نگهبان را چطور مي‌بينيد؟

متاسفانه اظهارات بين آقايان يزدي و آملي لاريجاني و ادبيات به كارگرفته شده توسط آنان، دست‌آويز رسانه‌هاي بيگانه شده و قطعا روحانيت متعهد و فضلاي حوزه را آزرده‌خاطر كرده است. به‌طوري‌كه اگر حضرت امام امروز در بين ما بودند، فرياد «اين تذهبون» را دوباره سر مي‌دادند.

بنده واقعا نمي‌دانم آقايان (با اين اقدامات‌شان) به كجا مي‌روند و اعتبار مرجعيت و حوزه را به كجا مي‌خواهند بكشانند. اميدواريم واكنش مراجع باعث شود كه اين نوع حوادث ديگر تكرار نشود. به هرحال روحانيت هميشه مرجع اخلاقي و فكري جامعه بوده است. اگر قرار باشد از اين جايگاه پيام بداخلاقي و به كار بردن ادبيات نامناسب به جامعه پمپاژ شود، چه انتظاري مي‌توان از مردم عادي و عموم جامعه داشت. بنده واقعا متاسفم، خيلي متاسفم.

بدين‌ترتيب به عقيده شما اختلاف ايجاد شده بين آقايان آملي لاريجاني و يزدي چه تاثيري بر شوراي نگهبان خواهد گذاشت؟

ساحت علما و شوراي نگهبان و جايگاه حقوقي شوراي نگهبان و جايگاه حقوقي جامعه مدرسين حوزه علميه قم اقتضا مي‌كند كه افراد به اقدامات‌شان توجه كنند. آقايان يزدي و آملي لاريجاني با كمترين توجهي به آثار اين نوع برخوردها درخواهند يافت كه بايد اين مساله را به‌طور جدي پايان دهند و از دامن زدن به اين مشاجرات خودداري كنند چراكه تداوم اين اقدامات لطمه‌اي اساسي به جايگاه نهادي كه اين افراد در آنها مشغول فعاليت هستند، مي‌زند و علاوه بر آن، شخصيت اين افراد را نيز با آسيب‌هاي جدي مواجه مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون