• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4443 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۸ مرداد

ويژه

تسهيلات 15هزار ميليارد ريالي بانك توسعه تعاون به بنگاه‌هاي روستايي

حجت‌الله مهديان، رييس هيات‌مديره و مديرعامل بانك توسعه تعاون در بازديد از نمايشگاه توانمندي‌هاي روستاييان و عشاير گفت: اين بانك با پرداخت ۱۵هزار ميليارد ريال تسهيلات به بنگاه‌هاي خرد، متوسط در مناطق روستايي و عشايري موجبات حفظ و ايجاد اشتغال در استان‌هاي كشور را فراهم آورده است.

حجت‌الله مهديان رييس هيات‌مديره و مديرعامل بانك توسعه تعاون در بازديد از چهارمين نمايشگاه توانمندي‌هاي روستاييان و عشاير با بيان مطلب فوق اظهار داشت: كشاورزي، دامپروري، صنايع‌دستي بومي، مشاغل و حرفه‌هاي روستايي و عشايري از مهم‌ترين پيشرانه‌هاي توسعه اقتصادي كشور به شمار مي‌آيد و دستگاه‌هاي مسوول اقدامات گوناگوني براي روز آمد نمودن و بهينه ساختن روش‌هاي توليد در اين رشته‌ها انجام داده‌اند و بانك‌ها به خصوص بانك توسعه تعاون نيز به عنوان ركن مالي اقتصاد، متناسب با نوع فعاليت اقتصادي روستاييان و عشاير، تسهيلات و خدمات بانكي اختصاصي خود را ارايه داده است.

افتتاح كارخانه توليد بنتونيت در شركت فولاد سنگان

همزمان با عيد سعيد قربان، كارخانه توليد بنتونيت شركت فولاد سنگان با ظرفيت 1۰۰ هزار تن در سال و با اتكا به توانمندي شركت صنعتي و معدني آتيه‌فولاد نقش‌جهان افتتاح شد. مديرعامل شركت فولاد سنگان افتتاح اين كارخانه را گامي اساسي در جهت خودكفايي به اين ماده دانست و گفت: بنتونيت به عنوان يك ماده معدني براي توليد گندله استفاده مي‌شود. علي امرايي با تأكيد بر اينكه پيش از احداث كارخانه اين ماده از خارج از منطقه تأمين مي‌شد، ادامه داد: با توجه به شعار امسال مبني بر رونق توليد، تلاش شد با احداث اين واحد توليدي، اين منطقه در زمينه بنتونيت خودكفا شود.

وي ظرفيت اين كارخانه را تا ۲۰۰ هزار تن قابل‌افزايش دانست و درخصوص موضوع اشتغالزايي تصريح كرد: با احداث و بهره‌برداري از كارخانه توليد بنتونيت در شركت فولاد سنگان به‌طور مستقيم براي ۲۰ نفر و به طور غيرمستقيم براي ۱۰۰ نفر فرصت شغلي ايجاد شده است. مديرعامل شركت فولاد سنگان با تأكيد بر اينكه اين كارخانه نياز گندله‌سازي 5 ميليون تني شركت فولاد سنگان و ساير شركت‌هاي منطقه را تأمين مي‌كند، اظهار كرد: اين واحد توليدي با سرمايه‌گذاري اوليه ۱۴۰ ميليارد ريال احداث شده است. وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ميزان پيشرفت پروژه كنسانتره‌سازي فولاد سنگان تصريح كرد: اين خط توليد نيز طي چند ماه آتي به بهره‌برداري خواهد رسيد. مديرعامل شركت فولاد سنگان با بيان اينكه براي بهره‌برداري از خط توليد اين كارخانه نيز استفاده حداكثري از نيروهاي بومي در دستور كار قرار دارد، گفت: با راه‌اندازي كارخانه كنسانتره‌سازي ۴۰۰ نفر به صورت مستقيم و ۳۰۰۰ نفر نيز به طور غيرمستقيم مشغول به كار خواهند شد. امرايي كارخانه كنسانتره را بزرگ‌ترين كارخانه 5ميليون تني شرق كشور دانست و با تأكيد بر اينكه اين كارخانه نقش تعيين‌كننده‌اي در تأمين مواد اوليه پايدار براي شركت فولاد مباركه دارد، گفت: به بهره‌برداري رساندن اين خط توليد تا پايان سال جاري در دستور كار است.

افزايش چشمگير سود صنايع بهداشتي ساينا در 6 ماهه

 

به گزارش كدال نگر بورس 24، حسابرس سود هر سهم صنايع بهداشتي ساينا را در 6 ماهه منتهي به خرداد 98 مبلغ 1083 ريال اعلام نمود كه افزايش 858 درصدي نسبت به دوره مشابه قبلي داشته است. سود حسابرسي نشده 6 ماهه 1090 ريال بود. گفتني است در اين دوره درآمدهاي عملياتي 147 درصد، هزينه‌هاي عمومي و فروش 121 درصد نسبت به دوره مشابه قبلي افزايش داشته است. حال آنكه سود عملياتي رشد 556 درصدي داشته است.

بانك رفاه كارگران نامي پرافتخار در ميان سيستم بانكي كشور است

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در مراسم گراميداشت پنجاه و نهمين سالروز تأسيس بانك رفاه گفت: بانك رفاه كارگران در بين بانك‌هاي كشور يك نام پر افتخار است و عملكرد بانك در حوزه‌هاي مختلف ارزي، ريالي و اجتماعي نشان از تلاش و همت كاركنان خدوم اين بانك دارد. دكتر شريعتمداري وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در اين مراسم اظهار داشت: براي افزايش كارايي، اثربخشي و در نتيجه ارتقاي بهره‌وري يك سازمان عوامل مختلفي دخيل هستند كه يكي از مهم‌ترين آنها توجه به كاركنان است. ارزشمند دانستن نظام انگيزش سرمايه انساني بسيار مهم است؛ چرا كه رضايت مشتريان در گرو رضايت كاركنان است. وي استقرار نظام شايسته‌سالاري، جوان‌گرايي و تكريم پيشكسوتان را از جمله عوامل مهم ارتقاي روحيه و انگيزه كاركنان عنوان و تصريح كرد: در صورتي‌كه پيشكسوتان تكريم شوند، جوانان خلاق و مبتكر در رأس امور و خط مقدم قرار گيرند و افراد شايسته سكان‌دار باشند سازماني با‌انگيزه خواهيم داشت. وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با بيان اينكه در وزارت تعاون جوان‌گرايي اجرايي شده و از نيروي انساني جوان در جايگاه‌هاي مختلف استفاده مي‌شود گفت: اين وزارتخانه افتخار دارد كه علاوه بر تكريم و نكوداشت جايگاه افراد پيشكسوت، از مديران جوان نيز استفاده مي‌كند. وي با ابراز خرسندي از جوان‌گرايي در بانك رفاه افزود: جوان گرايي و احترام به پيشكسوتان در بانك رفاه توأمان انجام مي‌شود و عملكرد مطلوب دكتر سهماني به عنوان مديري جوان و فعال مويد اين موضوع است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون