• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4444 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ مرداد

از سوي رييس‌ جمهور ابلاغ شد

قانون تشكيل وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي

حسن روحاني، رييس‌جمهوري در اجراي اصل ۱۲۳ قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران قانون تشكيل «وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي» را براي اجرا به نهاد رياست‌جمهوري و سازمان اداري و استخدامي كشور ابلاغ كرد. به گزارش ايرنا، روحاني همچنين در اجراي اصل ۱۲۳ قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران «قانون حمايت از توسعه صنايع پايين‌دستي نفت خام و ميعانات گازي با استفاده از سرمايه‌گذاري مردمي» را هم براي اجرا به وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه كشور ابلاغ كرد.

هدف تحريم‌ها، مذاكره نيست وادار كردن ما به تسليم است

علي شمخاني؛ نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي در مصاحبه‌اي با شبكه «ان. بي. سي نيوز»

تاكيد كرد كه سياست‌هاي امريكا، ايران را به زانو در نخواهد آورد. به گزارش ايسنا، شمخاني در اين گفت‌وگو امريكا را متجاوز و عامل اصلي تنش در منطقه خواند و هشدار داد كه امريكا بايد عاقلانه عمل كند. او ادامه داد:«كارزار «فشار حداكثري» دولت دونالد ترامپ رييس‌جمهوري امريكا، ايران را به زانو در نخواهد آورد و به ميز مذاكره هسته‌اي برنمي‌گرداند. هدف تحريم‌ها، مذاكره نيست بلكه وادار كردن ما به تسليم است. تا زماني كه امريكا اين رويكرد را در پيش بگيرد، ايران هرگز به دنبال مذاكره نخواهد بود».

با هر نوع فسادي در هر جا باشد برخورد مي‌شود

سي و سومين جلسه ستاد اطلاع‌رساني و تبليغات اقتصادي كشور روز دوشنبه به رياست وزير كشور برگزار شد. به گزارش ايلنا رحماني فضلي، وزير كشور در حاشيه سي و سومين جلسه ستاد اطلاع‌رساني و تبليغات اقتصادي در جمع خبرنگاران گزارش يك ساله‌اي از مجموعه اقدامات، سياستگذاري‌ها، برنامه‌ريزي‌ها، اقدامات پيشگيرانه همچنين برخوردهايي كه در اين حوزه اتفاق افتاده، مطرح كرد و گفت:«مفاد گزارش در مجموع نشان‌دهنده اين مساله است كه ستاد در سياستگذاري و پيگيري سياست‌ها موفق بوده همچنين در حدود ۳۰ موضوع مانند التهابات ارز، مسكن، كاغذ، موبايل، اتومبيل و كاغذ كه به طور مشخص در جلسات مطرح شده، پيگيري‌هاي موثري واقع شده و نتايج تا حد قابل توجهي موفقيت‌آميز بوده است».

رحماني‌فضلي با اشاره به اينكه در جلسه روز(دوشنبه) ستاد عمده‌ترين مبحث مطرح شده؛ موضوع نگراني افكارعمومي از فضاي تبليغاتي رسانه‌اي است، ادامه داد:«به نوعي با اتهام‌زني‌ها، پخش شايعات يا دروغ‌پردازي‌هايي كه اتفاق مي‌افتد در قبال اقدامات مثبت و مناسب و مفيدي كه قوه قضاييه در مقابله با مفاسد و رانت‌ها شروع كرده است، نگراني‌هايي وجود دارد كه در جلسه امروز مطرح شد».

به گفته او، نظام تبليغاتي و رسانه‌اي بايد به گونه‌اي طراحي شود كه مجموعه اقداماتي كه صورت مي‌گيرد؛ مقوم و مويد افكار عمومي‌ باشد و در افكارعمومي اميد ايجاد كند. با هر نوع فسادي در هر جا باشد، برخورد مي‌شود اما اگر تبليغات مديريت شده نباشد، امكان دارد عكس قضيه اتفاق بيفتد.

بخشنامه شوراي حل اختلاف از سوي رييس قوه قضاييه ابلاغ شد

در جلسه روز دوشنبه شوراي عالي قضايي، دستورالعملي به تصويب رسيد كه بر اساس آن كليه دادگاه‌ها و دادسراها مكلف شدند، برخي پرونده‌ها را پيش از طرح در محاكم الزاما به شوراي حل اختلاف جهت برقراري صلح و سازش ارجاع دهند. براساس اين دستورالعمل كه به امضاي رييس قوه قضاييه رسيد، ارجاع پرونده‌هاي مربوط به تمامي جرايم قابل گذشت، جنبه خصوصي جرايم واجد دو جنبه عمومي و خصوصي و كليه اختلافات و دعاوي خانوادگي و ديگر دعاوي مدني به شوراي حل اختلاف با لحاظ شرايطي الزامي شد. اين بخشنامه ديروز به تصويب رييس دستگاه قضا رسيد. به گزارش ايسنا در بخش‌هايي از متن اين بخشنامه كه به دادگاه‌ها، دادسراها و شوراهاي حل اختلاف ابلاغ شده، آمده است با توجه به اهميت صلح و سازش و نقش آن در احقاق حق و پيشگيري از اطاله دادرسي و با توجه به تكليف مقرر در ماده 192 قانون آيين دادرسي كيفري و ماده 188 قانون آيين دادرسي دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب در امور مدني مبني بر سعي و تلاش در جهت ايجاد صلح و سازش بين طرفين پرونده و با توجه به مفاد ماده 11 قانون شوراهاي حل اختلاف و فراهم آوردن زمينه تحقق ماده 8 اين قانون لازم است، دادستان‌ها و ديگر مقامات قضايي به‌ ويژه مقام ارجاع پرونده اقداماتي انجام دهند. اين اقدامات در 9 مورد از سوي ابراهيم رييسي شرح داده شد.

نيروهاي مسلح به تهديدات پاسخ محكمي خواهد داد

امير احمدرضا پوردستان، رييس مركز مطالعات

راهبردي ارتش جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه نيروهاي نظامي و انتظامي كشور دو كار عمده بر عهده دارند، گفت:«حفظ و ارتقاي آمادگي رزمي و رصد تهديدهاي دشمن از وظايف اصلي اين نيروها به شمار مي‌آيد.» به گزارش مهر، رييس مركز مطالعات راهبردي ارتش ادامه داد:«تمام تهديدها در داخل كشور، مرز، منطقه و خارج از منطقه در زمين و هوا و دريا توسط كارشناسان اطلاعاتي رصد شده و متناسب با تهديدات، ظرفيت‌هاي دفاعي لازم اتخاذ مي‌شود».

امير پوردستان تاكيد كرد:«مطمئن باشيد، فرزندان ملت در نيروهاي مسلح غافلگير نخواهند شد و اگر دشمني بخواهد تهديد خود را عملي كند با پاسخ پشيمان‌كننده نيروهاي مسلح مواجه مي‌شود كه نمونه آن اسقاط پهپاد گلوبال هاوك بود كه در ارتفاع 62 هزار پايي هدف يك سامانه بومي قرار گرفت و اين قدرت بازدارندگي افتخار بزرگي است».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون