• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4444 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ مرداد

ازنقد و بررسي فيلم نماينده ايران در اسكار تا اجراي «داماهي» در سعدآباد

«شكار» موضعي سياسي ندارد

گروه هنر و ادبيات

كريگ زوبل، كارگردان فيلم «شكار» در اولين اظهارنظر پس از جلوگيري از اكران فيلمش در امريكا گفت، تفسير درستي از داستان و پيام فيلمش انجام نشده است. به گزارش ايسنا به نقل از گاردين، زوبل با انتقاد از جلوگيري اكران «شكار» گفت: «نيت و هدف ساخت اين فيلم به درستي درك نشده و گرچه موجب خشم جناح سياسي راست شده اين فيلم اصلا موضع سياسي نمي‌گيرد.» داستان اين فيلم در امريكايي رقم مي‌خورد كه در آن نخبه‌ها، «مفلوك‌ها» را براي تفريح شكار مي‌كنند. مفلوك‌ها در واقع اشاره‌اي است به طرفداران محافظه‌كار ترامپ كه ريشه آن به سخنراني‌ هيلاري كلينتون در سال 2016 بازمي‌گردد. كارگردان فيلم «شكار» همچنين توضيح داده قصدش پرداختن به مسائل هر دو طرف بود و هدف اصلي سرگرم كردن و ايجاد اتحاد بود و نه ايجاد تفرقه و خشم. اين فيلم قرار بود ۲۷ سپتامبر اكران شود اما پس از تيراندازي‌هاي گسترده اخير در ال پاسو و ديتون، كمپاني يونيورسال موقتا آن را از برنامه اكران خارج كرد. كارگردان اين فيلم گفته است
به محض اينكه فرضيه‌هاي نادرست درباره محتوا و هدف ساخت فيلم از بين برود، براي اكران آن دست به كار خواهيم شد.

 

«فرشته تاريخ» تمديد شد

باتوجه به استقبال تماشاگران، نمايش «فرشته تاريخ» به نويسندگي و كارگرداني محمد رضايي‌راد تا ۴ شهريور، در «تماشاخانه ملك» روي صحنه مي‌رود. اجراي اين نمايش تا 17مرداد ماه در «مجموعه تئاترشهر» ادامه داشت، اما به دليل برپايي «جشنواره نمايش‌هاي آييني سنتي»، امكان تمديد اين نمايش در تئاترشهر وجود نداشت و به همين دليل ادامه اجراي آن به «تماشاخانه ملك» منتقل مي‌شود و باتوجه به استقبال تماشاگران پس از ۸ اجراي فوق‌العاده در اين تماشاخانه به مدت سه شب ديگر تا ۴ شهريور روي صحنه خواهد رفت.

 

نقد و بررسي نماينده ايران در اسكار

جلسه نقد و بررسي فيلم «در جست‌وجوي فريده» نماينده سينماي ايران در نودودومين دوره اسكار به همت موزه سينما برگزار مي‌شود. روز چهارشنبه 30 مرداد فيلم «در جست‌وجوي فريده» از ساعت 19:15 در سالن سينماتوگراف موزه سينما به نمايش در مي‌آيد و بعد از نمايش فيلم نشست نقد و بررسي با حضور سازندگان فيلم و اهالي رسانه حوزه سينمايي برگزار مي‌شود.

 

اجراي «داماهي» در سعدآباد

گروه موسيقي «داماهي» از مجموعه‌هاي نوپاي موسيقي تلفيقي ايران، روزهاي ۳۱ مرداد و اول شهريور امسال تازه‌ترين تور كنسرت‌هاي خود را در ايوان عطار مجموعه سعدآباد تهران برگزار خواهد كرد. اين گروه سال ۱۳۹۴ اولين اثر موسيقايي خود را در قالب آلبوم «داماهي» روانه بازار موسيقي كرد و خرداد ماه امسال نيز دومين آلبومش را با عنوان «در من برو شكار»
در دسترس مخاطبان قرار داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون