• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4444 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ مرداد

واكنش حناچي به واگذاري مراكز بهاران شهرداري به بهزيستي

پيروز حناچي، شهردار تهران هرگونه واگذاري اموال شهرداري به غير را منوط به تاييد و مجوز شوراي شهر بيان كرد.

حناچي در گفت‌وگو با ايسنا، درباره واگذاري 11 مركز بهاران شهرداري تهران به سازمان بهزيستي و اعتراض استاندار تهران نسبت به عدم تحقق اين موضوع گفت: سياست‌هاي ما در مورد مراكز بهاران هيچ تغييري نكرده است.

او تاكيد كرد: واگذاري اموال شهرداري به غير بايد مسير شوراي شهر تهران را طي كند.

پيش‌تر در توافقي ميان شهرداري و استانداري مقرر شده بود ١١ مركز بهاران به سازمان بهزيستي واگذار شود كه در اعتراض استاندار تهران به عدم تحقق اين واگذاري از سوي شهرداري عنوان شد كه براي اين كار بايد مجوز شوراي شهر تهران اخذ شود.

طرح موضعي باغات كن

و فرحزاد تصويب شد

محمد سالاري، رييس كميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران گفت: طرح موضعي فرحزاد با هدف حفظ 300 هكتار از باغات اين محله به تصويب رسيد.

به گزارش فارس، سالاري، رييس كميسيون شهرسازي و معماري خبر از بازديد كارشناسان اين كميسيون از ۱۰۷ گود پرخطر و پيگيري روند ايمن‌سازي و همچنين ساخت و ساز در آنها داد و گفت: با همكاري وزارت كشور لايحه تغيير قانون ماده صد را ارايه كنيم و در حال حاضر در مرحله تدوين نهايي است و به زودي به دولت مي‌رود براي راي‌گيري.

رييس كميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران گفت: پروژه‌هاي بزرگ مقياسي كه تخلفاتي داشتند زير ذره‌بين قرار گرفته و دستورات خوبي براي آنها صادر شد اما در پروژه‌اي مثل پالاديوم متاسفانه هنوز موفق به صدور راي نشده‌ايم. در اين مورد كميسيون ماده 100 در حكم بدوي راي به قلع و قمع بنا داده اما شعبه تجديد نظر هنوز راي مربوطه را صادر نكرده است.

سالاري خاطرنشان كرد: درخصوص صيانت از باغات در شوراي پنجم اقدامات خوبي انجام گرفت و نهايتا مصوبه برج‌ باغ لغو شد و برج خانه به تصويب رسيد كه اين اتفاق فوق‌العاده خوبي بود.

او با ذكر اينكه در اين 2 سال و به خصوص سال گذشته محدوده باغات كن كه بيش از هزار هكتار است را تعيين تكليف كرديم، گفت: طرح موضعي اراضي كن به تصويب رسيده و ابلاغ شد.

رييس كميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران گفت: اين در حالي است كه طرح موضعي فرحزاد هم با هدف حفظ 300 هكتار از باغات اين محله به تصويب رسيده و ابلاغ شده است.

او با اشاره به افزايش ۳۵۰ درصدي بودجه مربوط به مناسب‌سازي اشاره كرد و گفت: اين رويكرد را با همكاري همشهريان ادامه مي‌دهيم و بايد بدانيد كه بخشي از همين پروژه مناسب‌سازي با همت مردم شكل خواهد گرفت.

رييس كميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر درباره طرح تفضيلي منطقه 22 اظهار داشت: در كميسيون مربوطه و شوراي پنجم اين مساله بسيار اهميت دارد و بايد توجه داشت كه تلاش مي‌كنيم مشكلات گذشته طرح را شاهد نباشيم. منطقه 22 منطقه بي‌نظير تفرجگاهي بوده كه آن را از دست داده‌ايم و ساخت و سازهاي گذشته با طرح تفضيلي جديد مجددا نبايد بر بارگذاري‌هاي موجود اضافه كند.او تصريح كرد: متاسفانه شهرداري به جاي اينكه طرح تفضيلي مربوطه را طبق قانون شوراي شهر و كمسيون تخصصي اجرا كند خلاف آن عمل كند مستقيم براي شوراي عالي شهرسازي ارسال كرده است من اين موضوع را مكاتبه كردم و مخالفت‌مان را اعلام داشتيم ولي پاسخي نگرفتيم و سرانجام آقاي هاشمي رييس شورا هم مكاتبه كرد و در جلسه شوراي عالي نيز اين موضوع مطرح شد.

سالاري همچنين گفت: ‌در نهايت تذكر قانوني داديم و پذيرفتند كه اين مساله بايد در شوراي شهر هم بررسي شود. طرح تفضيلي جديد شاخص‌هاي خوبي نسبت به گذشته در محتوا دارد و به ابعاد زيست محيطي توجه شده است. برخي در طرح فعلي تصميم دارند كه مجموعه برنامه‌هاي گذشته را قانوني كنند و ما مخالف هستيم.او بيان داشت: متاسفانه برخي بر اساس طرح تفضيلي قبلي سند مالكيت نداشتند و رفتند مصوبه و پروانه دستي گرفتند كه اكنون بايد شوراي عالي شهرسازي تصميم‌گيري كند و جدي ورود يابد. همچنين در طرح جديد به دليل بارگذاري‌هاي انجام شده به حمل و نقل عمومي توجه نشده و ما صراحتا اين مساله را به وزير راه و شهرسازي اعلام كرده‌ايم كه قرار شد طرح دوباره به شورا جهت بررسي بيايد.

رييس كميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر در مورد تخلفات ساختماني گفت: ‌متاسفانه اين موضوع تداوم داشته و در تهران ساز و كارهاي موجود پاسخگو نيست و نشان مي‌دهد كه بايد به سمت پيشگيري از بروز تخلف رويم.

سالاري گفت: به اصطلاح تخلفات نان و آب‌دار در مناطق بنا بر يك بند قانوني كه به اشتباه گاهي برداشت مي‌شود رخ داده و اين بند در واقع به اين صورت بوده كه در قالب آن مطرح شده شهرداري مي‌تواند تخلفات را احصاء كند بنابراين برخي گمان مي‌كنند مي‌توان آن را احصا نكرد و برخي از درآمدها اين‌گونه حاصل مي‌شود.او گفت: هنوز آيين‌نامه نحوه اعمال تبصره ماده 100 كه معرفي متخلفان به كميته انضباطي است طي چند دهه عملياتي نشده و من تذكر دادم البته پيش‌نويس آن آماده شده و برنامه‌هايي در اين راستا قرار است، اجرايي شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون