• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4446 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲ شهريور

پيشنهاد اكران فيلم‌هاي نوستالژيك سينماي ايران مطرح شد

حمايت وزير ارشاد از «عصر جديد»

گروه هنر و ادبيات

 

 

حمايت سيدعباس صالحي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از توليد برنامه «عصر تجربه»، پيشنهاد اكران آثار نوستالژيك سينماي ايران، برپايي جلسه نمايشنامه‌خواني يكي از متون قديمي علي نصيريان به نفع زلزله‌زدگان استان لرستان، آغاز پيش توليد يك فيلم ترسناك جديد با اقتباس از يكي از داستان‌هاي استيون كينگ از جمله خبرهاي خواندني خبرگزاري‌ها هستند.

 

حمايت وزير ارشاد از «عصر جديد»

سيدعباس صالحي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با انتشار يك رشته توييت از توليد برنامه‌ «عصر جديد» در سيماي جمهوري اسلامي ايران حمايت كرد. صالحي نوشت:
« برنامه #عصر_جديد فرصت دورهمي ملي و خانوادگي است. مرجعيت رسانه‌اي و انسجام اجتماعي به اينگونه برنامه‌ها نيازمند است.» صالحي درحالي اقدام به انتشار اين توييت كرده كه رسانه‌هاي متعدد با انتشار گزارش و گفت‌وگو با كارشناسان رسانه نسبت به توليد برنامه‌هايي از اين دست و كپي‌برداري از برنامه‌هاي سرگرمي‌ساز تلويزيون‌هاي غربي انتقاد مي‌كنند.

 

پيشنهاد اكران فيلم‌هاي نوستالژيك ايراني

داريوش باباييان در گفت‌وگو با مهر اين پيشنهاد را مطرح كرده است: اگر تعدادي از فيلم‌هاي قديمي سينماي ايران هر روز در چند سكانس محدود به عنوان «سينما نوستالژي» اكران شوند، مخاطب‌هاي خاصي را به سينماها مي‌كشانند.

چند روز قبل فيلم سينمايي «تاراج» به كارگرداني ايرج قادري در سينما عصر جديد به نمايش درآمد كه در اين باره داريوش باباييان، پخش‌كننده و مالك اين فيلم به ايسنا گفت: اين برنامه توسط جامعه صنفي تهيه‌كنندگان و با همكاري دوستان ديگري تدارك ديده شده و قرار است هر ماه يكي از فيلم‌هاي قديمي در يك سانس در سينما عصر جديد به نمايش درآيد. شروع اين برنامه با فيلم «تاراج» بود.

او با اشاره به ارزشمند بودن اين فيلم افزود: استقبال از نمايش فيلم «تاراج» خيلي خوب بود و بازخوردهاي خوبي را هم گرفتيم و طبق برنامه‌ريزي انجام‌ شده هم گويا قرار است، فيلم بعدي «دزد عروسك‌ها» باشد كه به نمايش درخواهد آمد.اين پخش‌كننده و تهيه‌كننده قديمي سينما با اشاره به برخي فيلم‌هاي قديمي كه در اختيار دارد، گفت: بعد از نمايش اين تك‌سانس به نظرم آمد اگر برنامه‌اي تحت عنوان «سينما نوستالژي» تدارك ديده شود تا در يكي، دو سينما و در چند سانس محدود هر روز چند فيلم قديمي به نمايش درآيد، مخاطب‌هاي خاصي را براي سينماها جذب مي‌كند چون بسياري از علاقه‌مندان و عاشقان سينما و كساني كه در پشت صحنه سينما سال‌ها فعاليت كرده‌اند به تماشاي اين فيلم‌هاي قديمي علاقه‌مند هستند در حالي كه مخاطب عام بيشتر فيلم‌هاي روز را مي‌پسندد.

نمايشنامه‌ خواني متن قديمي علي نصيريان

«بلبل سرگشته» علي نصيريان در رپرتوار نمايشنامه‌خواني گروه تئاتر گيتي در حمايت از مردم سيل‌زده‌ شهر معمولان استان لرستان خوانده مي‌شود. به گزارش مهر به نقل از روابط عمومي پروژه «بلبل سرگشته» نوشته علي نصيريان، دومين نمايشنامه‌اي است كه در رپرتوار گروه تئاتر گيتي به كارگرداني روح‌الله جعفري در حمايت از مردم سيل‌زده‌ شهر معمولان استان لرستان خوانده مي‌شود.

محمدرضا آزادفرد، نسرين درخشان‌زاده، ناهيد مسلمي، مسعود ميرطاهري، نسيم شجاعي، يعقوب صباحي، عزت‌الله رمضاني‌فر، هومن بنايي و مريم اميري(به‌ترتيب ورود) نقش‌خوان‌هاي «بلبل سرگشته» هستند.

«بلبل سرگشته» امشب(جمعه ۱ شهريور) ساعت 19:45 در تماشاخانه سنگلج نمايشنامه‌خواني مي‌شود و علاقه‌مندان براي تهيه‌ بليت و پرداخت وجه به‌ صورت همت عالي مي‌توانند به سايت تيوال مراجعه كنند.

 

قلب سارايوو براي كارگردان بوسنيايي

بيست و پنجمين جشنواره فيلم سارايوو درحالي شب گذشته برندگان خود را معرفي كرد كه فيلم «مرا به جايي قشنگ ببر» قلب سارايوو را به عنوان بهترين فيلم اين جشنواره كسب كرد.به گزارش ايسنا به نقل از اسكرين ديلي، درام بوسنيايي- هلندي «مرا به جايي قشنگ ببر» به كارگرداني «انا سنديجارويچ» داستان دختري هلندي- بوسنيايي را روايت مي‌كند كه به بوسني بازمي‌گردد تا براي اولين ‌بار پدر بيمارش را ملاقات كند. ۱۶ هزار يورو جايزه نقدي به «انا سنديجارويچ» كارگردان اين فيلم اهدا شد.«امين آپلر» نيز جايزه‌ ۱۰ هزار يورويي بهترين كارگرداني اين جشنواره را براي فيلم درام «داستان سه خواهر» از آن خود كرد. جايزه بهترين بازيگر نقش اول مرد نيز به «لوان گالباكياني» ‌براي بازي در فيلم «و سپس ما رقصيديم» رسيد. «ايريني جامبوناس» هم جايزه بهترين بازيگر زن را براي ايفاي نقش در فيلم «دايره‌ها» كسب كرد. جايزه بهترين فيلم كوتاه نيز به «استفان دوردويچ» براي «آخرين تصوير از پدر» رسيد. در اين دوره از جشنواره فيلم سارايوو جوايز افتخاري به «الخاندرو گونزالس ايناريتو»، «ايزابل هوپر» و «تيم راث» اهدا شد.

 

اقتباسي ديگر از استيون كينگ در راه است

فيلم ترسناك ديگري با اقتباس از يكي از داستان‌هاي استيون كينگ در دست ساخت قرار گرفت. به گزارش مهر به نقل از ورايتي، ‌كتاب «دختري كه عاشق تام گوردون بود» داستاني از استيون كينگ است كه قرار است، فيلمي با اقتباس از آن ساخته شود.اين فيلم توسط 3 كمپاني ورتيگو، اوريجين استوري و سانيبل فيلمز ساخته مي‌شود. داستان «دختري كه عاشق تام گوردون بود» سال ۱۹۹۹ منتشر شد و داستان يك دختر ۹ ساله را روايت مي‌كند كه گم شده است. او ۹ روز در جنگل بوده و دارد سعي مي‌كند، راهش را به سمت خانه پيدا كند و در عين حال پدرش و ديگر مردم دنبال او هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون