• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4446 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲ شهريور

با باخت مقابل تايلند و چين تايپه

واليبال زنان ايران براي رتبه پنجم مي‌جنگد

در حالي كه علاقه‌مندان به واليبال در كشور منتظر بودند، تيم زنان ايران در جام ملت‌هاي آسيا شگفتي‌ساز شود، دو باخت متوالي به تيم‌هاي تايلند و چين تايپه ثابت كرد هنوز فاصله زيادي بين واليبال زنان ايران با سطح اول آسيا وجود دارد. تيم ايران كه با يك شكست مقابل كره جنوبي و يك پيروزي مقابل هنگ‌كنگ به مرحله يك‌چهارم نهايي جام ملت‌هاي آسيا صعود كرده بود، پنجشنبه صبح در نخستين ديدار اين مرحله به مصاف تايلند رفت. شاگردان مهرگان در اين مسابقه با انگيزه زيادي وارد زمين شدند تا نتيجه‌اي متفاوت از آنچه تصور مي‌شد، رقم بزنند. با اين وجود تيم قدرتمند تايلند موفق شد ست نخست را با نتيجه 25 بر 16 ببرد. در ست دوم وضعيت تيم ايران متفاوت شد و بازي بهتري از ملي‌پوشان كشورمان شاهد بوديم. ايران در آغاز اين ست با نتيجه 6 بر 2 از حريف پيش افتاد اما بازيكنان با تجربه تايلند موفق شدند به بازي برگردند. در ادامه اين ست بازي پاياپايي از هر دو تيم شاهد بوديم. در اواخر اين ست نتيجه 19 بر 18 به سود تايلند دنبال مي‌شد. اما باز هم ايران نتوانست در لحظات حساس وضعيت را به سود خودش تغيير دهد و تايلند اين ست را نيز با نتيجه 25 بر 21 به سود خودش پايان داد. ست سوم تيم ايران با شرايطي نااميدانه وارد زمين شد و از همان ابتدا فاصله‌اي زياد با حريف پيدا كرد. تايلند سوار بر بازي بود و به راحتي امتيازها را درو كرد. در نهايت تيم ايران ست سوم را با نتيجه ضعيف 25 بر 13 باخت و در مجموع با نتيجه 3 بر صفر بازنده ديدار لقب گرفت. باخت تيم ايران به اين معني بود كه روياي صعود به جمع چهار تيم برتر مسابقات به اتمام رسيده است.

تيم ملي واليبال زنان ايران كه با باخت مقابل تايلند شانسي براي صعود از گروه E مسابقات نداشت، صبح ديروز در دومين مسابقه از مرحله يك‌چهارم به مصاف چين تايپه رفت. اين يك مسابقه تشريفاتي براي هر دو تيم محسوب مي‌شد، چرا كه هر دو تيم با دو باخت در يك‌چهارم بايد در مراحل بعد براي كسب رتبه‌هاي پنجم تا هشتم تلاش مي‌كردند. تيم ملي ايران مقابل چين تايپه با قدرت بازي را آغاز كرد و نشان داد گرچه شانسي براي صعود ندارد اما مي‌خواهد نشان دهد كه نسبت به دوره‌هاي قبل پيشرفت داشته است. با درخشش برهاني و شيرتري تيم ايران موفق شد ست نخست را با نتيجه 25 بر 22 به سود خودش پايان دهد. در ست دوم هم شرايط بهتر از آن تيم ايران بود. ملي‌پوشان ايران با نتيجه 21 بر 19 از حريف پيش بودند كه چند اشتباه تاثيرگذار و عدم مديريت صحيح تيم باعث شد حريف 22 بر 21 پيش بيفتد؛ توقف بيجاي بازي توسط مهرگان كه موجب شد چيزي عايد ايران نشود و حريف هم يك امتياز مفت به دست آورد. ايران اين ست را با نتيجه 25 بر 23 واگذار كرد. در ست سوم كم‌كم آثار از دست رفتن تمركز و بازي آشفته در تيم ايران نمود پيدا كرد. چين تايپه بازي بهتري به نمايش گذاشت و موفق شد با نتيجه 25 بر 19 برنده شود. ست چهارم اما ديگر هيچ نشاني از دختران با انگيزه ايران نمي‌شد پيدا كرد. چين تايپه به راحتي با توجه به ضعف شاگردان مهرگان با نتيجه 25 بر 12 به پيروزي رسيد و در مجموع 3 بر 1 برنده بازي لقب گرفت.

به اين ترتيب تيم ايران با دو باخت بايد شانس خودش را در دور بعد و مرحله رده‌بندي كسب رتبه‌هاي پنجم تا هشتم پيگيري كند. ايران امروز صبح به مصاف قزاقزستان خواهد رفت و در صورت پيروزي بايد با برنده اندونزي و چين تايپه براي كسب رتبه پنجمي رقابت كند. تيم ايران در دوره قبل مقام هفتم آسيا را كسب كرده بود و اگر بتواند قزاقستان را شكست دهد، با تثبيت لااقل رتبه ششمي، عملكرد بهتري از دوره قبل برجاي خواهد گذاشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون