• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4452 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۹ شهريور

از اظهارات داريوش مهرجويي و ضيا موحد تا بازي مورگان فريمن در پاناما

انتقاد شهرام ناظري از صداوسيما

گروه فرهنگ و هنر

 

 

انتقاد شهرام ناظري خواننده موسيقي سنتي ايران از عملكرد غلط رسانه‌ها، مورگان فريمن و بازي در فيلم «پاناما»، انتقاد ضيا موحد از سوءاستفاده شاعران و واكنش داريوش مهرجويي به رده بندي سني فيلم ها مهم‌ترين خبرهاي روز هستند.

 

انتقاد شهرام ناظري از رسانه‌ها، به ويژه صداوسيما

شهرام ناظري خواننده موسيقي سنتي ايران گفت كه عملكرد غلط رسانه‌ها و به ويژه صداوسيما سليقه فرهنگي- هنري مردم را تنزل داده است.به گزارش ايرنا ناظري پنجشنبه شب هنگام برگزاري كنسرت موسيقي خود در تالار فخرالدين اسعد گرگاني خطاب به تماشاچيان اظهار داشت: علاقه و استقبال مردم از كارهاي فاخر در حوزه موسيقي نسبت به گذشته كاهش زيادي داشته است.او دليل عمده تغيير ذائقه هنري مردم را عملكرد رسانه‌ها و به ويژه صداوسيما عنوان كرد.

 

مورگان فريمن و بازي در فيلم «پاناما»

مورگان فريمن و فرانك گريلو در فيلم «پاناما» با هم جلوي دوربين مي‌روند.به گزارش مهر به نقل از ورايتي، مورگان فريمن و فرانك گريلو به عنوان بازيگران فيلم اكشن «پاناما» به كارگرداني دانيل آدامز انتخاب شدند.اين فيلم برمبناي فيلمنامه‌اي كه به قلم آدامز و ويليام آر. باربر نوشته شده، ساخته مي‌شود.

 

شاعران مورد سوءاستفاده سوءاستفاده‌گر

ضياء موحد گفت: عده‌اي هستند كه مرتبا به رسانه‌ها شعر و عكس مي‌دهند و به مناسبت‌هايي كه اصلا معلوم نيست چه چيز هست، مصاحبه مي‌كنند.اين شاعر درباره رسانه‌دار بودن يك طيف خاص از شاعران و در مقابل آن رسانه نداشتن شاعراني ديگر كه باعث كمرنگ شدن آنها مي‌شود، اظهار كرد: من با اين مساله موافق هستم. در شهرستان‌ها شاعران خوبي هستند كه آثارشان فقط در مطبوعات محلي منتشر مي‌شود. البته عده ديگري از شاعران هم هستند كه نمي‌خواهند شعرشان را منتشر كنند كه آنها را نمي‌شود كاري كرد. حجم شعر و ادبيات در رسانه‌ها خيلي كم شده و در همين رسانه‌ها هم بيشتر جنبه‌هاي سياسي و كمتر جنبه‌هاي ادبي برجسته مي‌شود. او سپس به دسته‌بندي ايجادشده در ميان شاعران اشاره و بيان كرد: رسانه‌ها آن‌طور كه بايد، شاعران را مطرح نمي‌كنند چون در بين شاعران دسته‌بندي ايجاد شده و گروه‌هاي مختلفي تشكيل شده است. من چون عضو هيچ گروهي نيستم مي‌توانم اين حرف را بزنم. ما گروه‌هاي مختلفي داريم كه اعضاي هر گروه با خودشان معاشرت دارند و فقط از خودشان حرف مي‌زنند. كتاب شعر خوبي هم اگر دربيايد، درباره آن حرفي نمي‌زنند و سكوت مي‌كنند.

 

واكنش داريوش مهرجويي به طرح رده‌بندي سني فيلم‌ها

كارگردان فيلم سينمايي«گاو» معتقد است: اينكه رده‌بندي سني فيلم‌ها از طرف سازمان سينمايي جدي گرفته شده اتفاق خوبي است. داريوش مهرجويي درباره طرح رده‌بندي سني فيلم‌ها به ايسنا گفت: در ساير كشورها سال‌هاي زيادي است كه اين طرح اجرا شده است و جاي آن در كشور ما خالي بود.كارگردان فيلم سينمايي «نارنجي پوش» يادآور شد: رييس سازمان سينمايي براي اجراي اين طرح هياتي متشكل از افردي در حوزه سينما، جامعه‌شناسي، روانشناسي و كودك تشكيل داده است اما بايد توجه داشت كه در اين گروه بايد افراد متخصصي حضور داشته باشند و نظرات كارشناسانه و علمي بدهند تا بتوانند نظر تهيه‌كننده و صاحب فيلم را جلب كنند و كارشان با اعمال زور همراه نباشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون