• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4452 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۹ شهريور

هيجان در تنيس آزاد امريكا ادامه دارد

سيمونا هالپ حذف شد

رقابت‌هاي تنيس آزاد امريكا با صعود تمام مدعيان به دور سوم جز يك نفر ادامه پيدا كرد. در رقابت‌هاي دور دوم و در بخش مردان، نواك جوكوويچ، رافائل نادال و راجر فدرر از سد رقيبان‌شان گذشتند. جوكوويچ در مرحله دوم موفق شد خوان ايگناسيو لندرو از آرژانتين را شكست دهد. مرد شماره يك تنيس جهان در اين رقابت جز در ست دوم كه حريف آرژانتيني نمايش خوبي ارايه داد، زياد به دردسر نيفتاد و موفق شد با برد سه بر صفر راهي دور بعد شود. رافائل نادال، مرد شماره دو تنيس جهان اما از اين هم راحت‌تر پا به دور بعد گذاشت، چراكه حريف استراليايي‌اش يعني كوكيناكيس به خاطر مصدوميت از ادامه رقابت‌ها انصراف داد. راجر فدرر، مرد شماره سه تنيس جهان نيز با همان سياقي كه دور نخست را پشت‌سر گذاشته بود، توانست در دوم به پيروزي برسد و راهي دور بعد شود. فدرر در ديدار با دمير جمهور از بوسني درحالي كه ست نخست را واگذار كرده بود، در سه ست بعدي به پيروزي رسيد. فدرر در بازي نخست هم ست اول را به حريف سنگالي واگذار كرده بود.

اما شايد بتوان عنوان جذاب‌ترين ديدار اين مرحله را به مسابقه الكساندر زوروف با فرانسيس تيافوئه اختصاص داد. مرد شماره 6 تنيس دنيا در مقابل حريف نه‌چندان مطرح امريكايي‌اش ابتدا در ست نخست با نتيجه 6 بر 3 پيروز شد، اما در ست دوم با همين نتيجه مغلوب شد. ست سوم را زوروف با نتيجه 6 بر 2 برنده شد اما در ست چهارم با همين نتيجه شكست خورد. اين رقابت عجيب و جذاب در حالي به ست پنجم كشيده شد كه نزديك به سه ساعت از زمان شروع بازي مي‌گذشت. در نهايت و در ست آخر زوروف موفق شد با برد 6 بر 3 اين حريف چغر را از پيش رو بردارد و راهي دور بعد شود. به اين ترتيب تمام مدعيان بخش مردان در جدول باقي ماندند تا رقابت‌هاي جذاب يواس اوپن را ادامه دهند.

در قسمت زنان نائومي اوزاكا به عنوان نفر نخست رنكينگ زنان توانست در دو ست ماگدا لينت از لهستان را شكست دهد و به دور بعدي برسد. اشلي بارتي استراليايي و نفر دوم رنكينگ موفق شد لورن ديويس امريكايي را از پيش رو بردارد و به مرحله سوم برسد، اما اولين شگفتي مسابقات يواس اوپن جايي رقم خورد كه سيمونا هالپ، نفر سوم رنكينگ جهاني و بخت سوم كسب عنوان قهرماني مقابل تيلور تونسند از كشور ميزبان قرار گرفت. هالپ ست نخست را با نتيجه 6 بر 2 پيروز شد اما در ادامه حريف موفق شد به بازي برگردد و ست دوم را با نتيجه 6 بر 3 پيروز شود. در ست سوم كه بازي فوق‌العاده نزديكي را شاهد بوديم، اين تنيسور كم نام ‌و نشان امريكايي بود كه موفق شد با نتيجه 7 بر 6 يكي از ستاره‌هاي مسابقات را شكست دهد. در يكي ديگر از مسابقات مهم سرنا ويليامز مقابل هموطنش كتي مك‌نلي با نتيجه
2 بر يك پيروز شد و به مرحله بعدي راه يافت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون