• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4453 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۰ شهريور

اقتصاد بين‌الملل

توليد نفت امريكا براي دومين ماه پياپي كاهش يافت

اداره اطلاعات انرژي امريكا در گزارش ماهانه خود اعلام كرد: توليد نفت امريكا در ژوئن ۳۳ هزار بشكه در روز كاهش يافته و به ۱۲.۰۸ ميليون بشكه در روز رسيده است. به گزارش سي‌ان‌بي‌سي، توليد هفتگي نفت خام امريكا هفته گذشته به ركورد جديد 12.5 ميليون بشكه در روز رسيد. توليد نفت تگزاس 13 هزار بشكه در روز بالا رفت و به ركورد 4.98 ميليون بشكه در روز رسيد، در حالي كه توليد در داكوتاي شمالي 36 هزار بشكه در روز افزايش داشت و در ژوئن به 1.40 ميليون بشكه در روز رسيد. امريكا در دسامبر 2018 هم به اين سطح از توليد رسيده بود. تعداد چاه‌هاي نفت امريكا كه اصلي‌ترين نشانه توليد آينده اين كشور است، طي هشت ماه گذشته كاهش يافته و به خاطر كاهش هزينه شركت‌هاي مستقل اكتشاف و توليد در حفاري‌هاي جديد، در ماه آگوست باز هم پايين‌تر مي‌آيد. اين شركت‌هاي مستقل بيشتر بر رشد درآمد‌هاي‌شان تمركز كرده‌اند تا افزايش توليد.

بانك‌هاي مركزي جهان ۳۷۴ تن طلا خريدند

اطلاعات شوراي جهاني نشان مي‌دهد، بانك‌هاي مركزي در نيمه اول سال ميلادي جاري، ۳۷۴ تن طلا با ارزش ۱۵.۷ ميليارد دلار خريده‌اند كه يك ركورد است. به گزارش راشاتودي، افزايش تنش‌هاي جهاني، جنگ‌هاي ارزي و روند دوري از دلار باعث شده بانك‌هاي مركزي خريد طلاي خود را افزايش دهند. به گفته متخصصان اين فرآيند طي سال‌هاي آتي هم ادامه مي‌يابد. با افزايش نگراني‌ها در مورد جنگ‌هاي تجاري و رشد اقتصاد جهان، تمايل سرمايه‌گذاران به سرمايه‌هاي ايمن بيشتر شده است كه طلا يكي از اصلي‌ترين سرمايه‌هاي امن است.

توليد ماهانه اوپك براي نخستين‌بار در ۲۰۱۹ افزايش يافت

اطلاعات نشان مي‌دهد ۱۴ عضو سازمان كشورهاي صادر‌كننده نفت در ماه جاري ۲۹.۶۱ ميليون بشكه نفت توليد كرده‌اند كه ۸۰ هزار بشكه در روز نسبت به ماه جولاي بيشتر است. به گزارش رويترز، توليد نفت اوپك در ماه آگوست براي اولين بار در سال جاري افزايش يافت . دليل آن مي‌تواند عرضه بيشتر عراق و نيجريه باشد كه از كاهش توليد عربستان سعودي و از دست رفتن بشكه‌هاي نفت ايران به خاطر تحريم‌هاي امريكا پيشي گرفته است. عربستان سعودي همچنان توليد خود را پايين‌تر از سهميه‌اش طبق قرارداد كاهش توليد نگه داشته و هدف آن حمايت از بازار است. با وجود درخواست دونالد ترامپ از اوپك براي افزايش توليد، توليد‌كنندگان اين گروه در ماه جولاي توافق كاهش توليد نفت را تا مارس 2020 تمديد كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون