• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4453 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۰ شهريور

وعده‌هاي توييتري گزينه دولت براي وزارت آموزش و پرورش

قانون خاص فرهنگيان تدوين مي‌شود

گروه اجتماعي

توييتر محسن حاجي‌ميرزايي دوباره فعال شده است. گزينه پيشنهادي دولت براي وزارت آموزش و پرورش در چند روز اخير با گزيده جمله‌هايي در مورد نگاهش به آموزش و پرورش تلاش دارد تا نسبت خود را با اين موقعيت جديد مشخص كند.

اواخر بهمن‌ماه سال گذشته بود كه حاجي‌ميرزايي در مورد نشست مشترك دولت و استانداران نوشت و از آن زمان به بعد ديگر فعاليتي در صفحه توييتر او صورت نگرفت. سكوت او در اين شبكه اجتماعي اما با انتخابش به عنوان گزينه اصلي دولت براي تصدي وزارت آموزش و پرورش پايان يافت و از پنجشنبه هفته گذشته و اين‌بار با توييتي در مورد عدالت آموزشي و استفاده از هشتگ «تحول واقعي» به‌روز شد: «بنابر پژوهش‌هاي متعدد، توسعه عدالت آموزشي و برابري فرصت‌هاي يادگيري در دوره ابتدايي ركن كليدي كاهش پايدار نابرابري‌هاي اقتصادي و اجتماعي است. براي توسعه پايدار و متوازن، بايد جايگاه ويژه‌اي براي آموزش‌وپرورش در برنامه‌هاي ملي اين حوزه لحاظ كنيم.» از همان روز تا روز گذشته، حاجي‌ميرزايي حضور فعالي در توييتر داشته و به نظر مي‌آيد كه آن هشتگ تحول واقعي تبديل شده است به اصطلاح كليدي‌اش.

«اگر زماني مهم بود كه دانش‌آموز پايتخت كشورها را حفظ كند اما امروز اين اطلاعات در چند ثانيه در اينترنت قابل دسترس است. توسعه شتابان اينترنت، تعريف فقر آموزشي و كيفيت آموزشي را زير و رو كرده و بايد محتواي آموزشي بر اين اساس بازبيني شود.» گزينه دولت براي وزارت آموزش و پرورش ابتدا به سراغ دانش‌آموزان و تغيير در محتواي آموزشي رفت و در توييت بعدي در مورد موضعش در مورد معلمان نوشت: «معلم كارمند نيست. آموزش كالا نيست. تمام تلاش خودم را خواهم كرد تا در اين دو سال چند اقدام موثر براي معيشت معلمان عزيز به سرانجام برسانم كه همگي در قانون خاص فرهنگيان تجميع خواهد شد تا فرهنگيان براي اولين بار قانوني ويژه داشته باشند.» او البته توضيح نداده است كه منظورش از قانون خاص فرهنگيان چيست. اما زماني كه صحبت از حقوق مي‌شود، نمي‌توان از ياد برد كه معلم‌ها سال‌ها است كه موضوع يكسان‌سازي حقوق خود را باساير كارمندان دولت به عنوان يكي از اصلي‌ترين خواسته‌هاي‌شان تكرار كرده‌اند و بايد ديد كه وعده حاجي ميرزايي در مورد «قانون خاص فرهنگيان» اين مطالبه قديمي را در بر خواهد گرفت يا نه.

روز گذشته محسن حاجي ميرزايي با انتشار ويدئويي از خود دوباره به موضوع عدالت آموزشي پرداخت: «چرا دانش‌آموزي كه مستعد و پرتلاش است بايد صرفا به دليل منطقه و محل سكونت خود نتواند از خدمات مدارس خوب برخوردار شود؟ معيار جغرافيا براي تخصيص دانش‌آموزان به مدارس با عدالت آموزشي سازگاري ندارد. براي اين موضوع برنامه دارم.» او برنامه‌هايش را يك به يك در توييتر مطرح مي‌كند و به نظر مي‌رسد با بخشي از اين اعلام برنامه‌ها تلاش دارد پاسخ منتقداني را بدهد كه مدام نسبت نداشتن او را با بدنه واقعي آموزش و پرورش گوشزد مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون