• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4453 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۰ شهريور

تاخير در برگزاري ليگ به خاطر هيچ و پوچ

اقتدار پوشالي فدراسيون

علي كربلايي

 

 

دومين هفته ليگ برتر فوتبال ايران به پايان رسيد و در همچنان روي همان پاشنه‌اي مي‌چرخد كه فصل‌هاي گذشته مي‌چرخيد. هواداران همچنان براي ورود به ورزشگاه با مشكلات عديده‌اي روبه‌رو هستند و گلايه‌هاي زيادي از نحوه بليت‌فروشي صورت گرفته. خلاف وعده‌هاي داده شده، تيم‌هاي بدهكار با بازيكنان جديدشان ثبت قرارداد كردند و موفق شدند، كارت بازي‌شان را هم دريافت كنند.

ديدار استقلال مقابل فولاد خوزستان دومين مسابقه‌اي بود كه در ورزشگاه آزادي برگزار مي‌شد و همان مشكلاتي كه در ديدار اول با آن مواجه بوديم را در ديدار دوم هم نظاره كرديم. هواداران زيادي موفق به دريافت بليت نشده بودند و آن عده‌اي هم كه بليت خريده بودند، اگر نمي‌خريدند تفاوتي نداشت چراكه مانند هفته اول باز هم گيت‌هاي ورودي جديد ورزشگاه آزادي خراب شد و مسوولان برگزاري براي اينكه مشكلي به وجود نيايد، اجازه دادند هواداران بدون ارايه بليت وارد ورزشگاه شوند و خبرگزاري‌ها و كانال‌هاي خبري اعلام كردند «ديدار استقلال مقابل فولاد رايگان شد». خبري كه بعد از ساعتي تكذيب شد اما خبرنگار اعتماد كه در محل حضور داشت از نزديك شاهد اين بود كه هواداران زيادي بدون ارايه بليت از گيت‌هاي الكترونيك كه خراب شده بود، عبور مي‌كردند و كسي جلوي آنها را نمي‌گرفت. مشابه اين اتفاق در هفته اول و پيش از بازي پرسپوليس مقابل پارس جنوبي جم هم رخ داده بود. اما در جريان ديدار استقلال فولاد، فاجعه‌اي رخ داد كه باعث شده شدت انتقادات به فدراسيون فوتبال بيش از پيش شود. حسين پورحميدي، دروازه‌بان ذخيره استقلال هنگام خروج از تونل ورزشگاه بر اثر اصابت سنگي كه يكي از هواداران به سمتش پرتاب كرده بود دچار شكستگي از ناحيه سر شد و به آمبولانس منتقل شد.

با توجه به وعده‌هايي كه سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال داده‌اند و با توجه به مانور تبليغاتي روي دوربين‌هاي چهره‌زن ورزشگاه آزادي پيش از آغاز رسمي مسابقات، حداقل توقع از مسوولان برگزاري مسابقات اين است كه فرد خاطي را از حضور در ورزشگاه محروم كنند. اما آيا فدراسيون مي‌تواند متوجه شود چه كسي اين كار را كرده؟ آيا تضميني هست، ورزشگاهي كه گيت‌هاي ورودي‌اش هم خراب مي‌شود، دوربين‌هاي چهره‌زنش سالم باشند؟ اگر اين اتفاق رخ ندهد و محروميتي براي هوادار خاطي در نظر گرفته نشود، مسوولان بايد به مردم، تيم‌ها و بازيكنان توضيح بدهند كه چرا برگزاري ليگ برتر را يك ماه به تعويق انداختند. اگر قرار نيست هيچ يك از امكانات جديدي كه از آن صحبت شده بود به كار بيايد پس براي چه وقت هواداران فوتبال گرفته شد؟ اگر فدراسيون از پس ساده‌ترين ماموريتش هم برنمي‌آيد و نمي‌تواند از سلامتي بازيكنان صيانت كند چرا مسوولانش استعفا نمي‌دهند؟ چرا هيچ نهاد و كميته‌اي در فدراسيون به اين مساله ورود نكرده است؟ كميته انضباطي كه براي مصاحبه عليه توپ‌هاي ليگ برتر يك ساعته بازيكنان و مربي‌ها را احضار مي‌كند چرا حالا سكوت كرده و با وجود گذشت 3 روز از اين اتفاق هيچ خاطي‌اي را به مردم معرفي نكرده است؟ چرا مشخص نيست، سهل‌انگاري از طرف چه فرد يا سازماني بوده كه اين اتفاق رخ داده؟ اگر خبرنگاري در نشستي فرضي با رييس فدراسيون فوتبال(كه معمولا علاقه‌اي به پاسخگويي به خبرنگاران ندارد) سوالي در مورد چرايي اين اتفاق بكند طبق گفته مهدي تاج با محروميت 4 ساله روبه‌رو مي‌شود؟ اگر در دربي تهران بين تماشاگران درگيري رخ بدهد چه كسي مسوول برخورد با هواداران خاطي است؟ با وجود ناكارآمد بودن امكانات جديد، چطور مي‌توان هواداران خاطي را از ديگر هواداران تمييز داد؟ چرا فدراسيون فوتبال تاكنون واكنشي رسمي نسبت به اين اتفاق نداشته و پاسخگوي افكار عمومي نيست؟ اينها همه سوالاتي است كه در ذهن مخاطب فوتبال هست و پاسخ قانع‌كننده‌اي برايش پيدا نمي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون