• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4455 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۲ شهريور

از نمايش يك نقاشي گمشده در موزه بريتانيا تا نامزدهاي «ليندگرن»

بازگشت به نينوا

گروه هنر و ادبيات

 

 

نمايش نقاشي گمشده در موزه بريتانيا

يكي از تابلوهاي نقاشي «دانته گابريل روستي» كه براي مدت طولاني گم شده بود، در موزه بريتانيا به نمايش گذاشته مي‌شود. به گزارش ايسنا و به نقل از گاردين، تابلو نقاشي «مرگ بروز سن پيته»
(death of Breuze Sans Pitié) يكي از آثار «روستي»- نقاش و شاعر بريتانيايي ـ است كه از اواخر دهه ۸۰ به بعد به ندرت در مكان‌هاي عمومي ديده شد. اين اثر گل سرسبد مجموعه‌اي خصوصي و بزرگ است كه توسط «جان كريستين» تاريخدان آثار هنري جمع‌آوري شده بود كه اخيرا به موزه بريتانيا اهدا شده است. مدير نمايشگاهي كه اين تابلو نقاشي در آن به نمايش گذاشته مي‌شود، بيان كرد: «اين تابلو كاملا مغاير با تصورات و انتظارات ما از «روستي» است. ما نقاشي‌هايي با فضاي رمانتيك و رويايي از او انتظار داشتيم و اين اثر در حقيقت يك تابلو نقاشي غيرمعمول است.»

نامزدهاي انجمن نويسندگان براي جايزه «ليندگرن»

انجمن نويسندگان كودك و نوجوان نامزدهاي خود را براي جايزه «آستريد ليندگرن» معرفي كرد. محمود برآبادي، نايب‌رييس انجمن نويسندگان كودك و نوجوان در نشستي كه (دوشنبه ۱۱ شهريورماه) در محل انجمن برگزار شد، محمدرضا شمس را به عنوان نويسنده ادبيات كودك و نوجوان و مهدي حجواني را در بخش ترويج كتابخواني به عنوان نامزدهاي اين نهاد براي جايزه «آستريد ليندگرن» معرفي كرد.

«هابز و شاو» همچنان در صدر گيشه

فيلم «هابز و شاو» محصول يونيورسال بار ديگر در رقابت فروش، بازار جهاني باكس آفيس را در دست خود گرفت. به گزارش مهر و به نقل از ورايتي، فيلم «هابز و شاو» از جهان داستاني «سريع و خشمگين» با فروش ۳۹ ميليون دلاري در بازار جهاني، بار ديگر پرفروش‌ترين فيلم هفته شد. اين فيلم تنها فيلمي است كه امسال موفق شد تا ۴ هفته متوالي بازار جهاني را در اختيار داشته باشد. پرفروش‌هايي چون «كاپيتان مارول»، «انتقام‌جويان: پايان بازي» و «اسپايدرمن: دور از خانه» هر يك سه هفته متوالي فروش جهاني باكس آفيس را در اختيار داشتند.

بررسي «ني‌نوا» حسين عليزاده بعد از ۴ دهه

«ني‎نوا» از آثار حسين عليزاده، آهنگساز و نوازنده تار نقد و بررسي مي‌شود. به گزارش ايسنا، آروين صداقت‌‎كيش، منتقد و پژوهشگر موسيقي در خصوص هدف و ضرورت نقد و بررسي آثار مهم موسيقي كلاسيك ايراني كه در زمانه خود به اندازه كافي به آنها پرداخته نشده است، گفت: بسياري از آثار مهم موسيقي كلاسيك ايراني، خواه به شكل تك قطعه خواه به شكل آلبوم يا اجرا، زماني منتشر شدند كه گفت‌وگوي انتقادي و تحليلي درباره‌ آثار منفرد موسيقي در فضاي عمومي چندان رواجي نداشت. نه نوشته‌ چندان درخوري درباره‌ كيفيت و ويژگي آنها از زمان خلق‌شان باقي است و نه از گفت‌وگوهاي انتقادي احتمالي موسيقيدانان درباره‌ آنها به دليل فرار تاريخ شفاهي رد و نشاني مانده است. علاقه‌مندان به حضور در كارگاه بررسي اثر «ني‌نوا» از سري كارگاه‌هاي آموزشگاه چاووش كه در تاريخ ۱۵ شهريور ماه ۹۸ برگزار خواهد شد، مي‌‎توانند با شماره تلفن‌هاي ۸۸۵۳۱۴۸۷ و ۸۸۷۳۶۶۶۷ تماس بگيرند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون