• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4455 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۲ شهريور

حذف جوكوويچ در تنيس اوپن امريكا

صربيناتور خراب شد

رقابت‌هاي تنيس يواس اوپن امريكا با برگزاري ديدارهاي دور چهارم پيگيري شد و در نهايت دو شگفتي بزرگ در آن رقم خورد؛ يكي در بخش مردان و ديگري در بخش زنان. مسابقات مردان در حالي پيگيري مي‌شد كه هر سه شانس اصلي كسب عنوان قهرماني خودشان را به دور چهارم رسانده بودند. در اين مرحله نواك جوكوويچ صرب، مرد اول تنيس جهان و مدافع عنوان قهرماني به مصاف استن واورينكا از كشور سوييس رفت. واورينكا كسي بود كه در سال 2016 با شكست دادن نواك در فينال يواس اوپن عنوان قهرماني را مال خود كرده بود. به اين ترتيب جوكوويچ آمده بود تا خرده‌ حساب‌ قبلي‌اش را با اين تنيسور اهل لوزان صاف كند. ولي ماجرا به شكل ديگري پيش رفت. نواك كه در سه بازي ابتدايي با مصدوميت از ناحيه شانه مواجه شده بود اما به مسابقات ادامه داده بود در ست نخست با نتيجه 6 بر 4 مغلوب شد. در حالي كه به وضوح آثار درد را در شانه‌اش احساس مي‌كرد. ست دوم جوكوويچ تلاش زيادي كرد تا حريف را متوقف كند اما با نتيجه نزديك 7 بر 5 بازنده شد. با آغاز ست سوم درد براي قصاب بلگراد غير قابل تحمل شد و در حالي كه با نتيجه 2 بر يك از حريف عقب افتاده بود، اعلام كناره‌گيري كرد تا استن واورينكا براي دومين بار پياپي صربيناتور را از يواس اوپن حذف كرده باشد. اما كناره‌گيري نواك حواشي‌اي هم به همراه داشت. او كه در بازي قبلي با چند تن از تماشاچيان امريكايي بگو مگو كرده بود، در اين بازي بعد از اعلام كناره‌گيري با واكنش تماشاچيان روبرو شد كه او را هو كردند. برخي تماشاچيان از اينكه مسابقه نيمه‌تمام ماند خشمگين شده بود‌ند. نواك در كنفرانس خبري بعد از بازي نسبت به اين حركت تماشاچيان واكنش نشان داد و گفت: «نه هواداران را تحريك كردم و نه رفتار بدي داشتم. خيلي به اين موضوع‌ها اهميتي نمي‌دهم. مي‌خواهم به ديگران احترام بگذارم و انتظار دارم آنها به تصميمم احترام بگذارند. بيشتر مردم نمي‌دانند بر من چه گذشته است و به همين خاطر نمي‌توانم آنها را مقصر بدانم.»

به اين ترتيب واورينكا با پيروزي در دور چهارم راهي مرحله يك چهارم نهايي مسابقات شد و بايد با دنيل مدودف مصاف دهد. مدودف روس در دور چهارم موفق شد با نتيجه 3 بر يك از سد دومنيك كوفر آلماني بگذرد و به جمع هشت تنيس‌باز برتر مسابقات راه پيدا كند.

در ديگر ديدار دور چهارم بخش مردان راجر فدرر سوييسي، بخت سوم قهرماني و پرافتخارترين تنيسور حاضر در مسابقات، مقابل داويد گوفين از بلژيك قرار گرفت. مرد كهنه‌كار تنيس جهان در اين بازي به راحتي و با صلابت حريف را در سه ست پياپي شكست داد. فدرر در اين بازي با نتايج 6 بر 2، 6 بر 2 و 6 بر صفر حريف را از پيش رو برداشت. فدرر با اين پيروزي كه در 78 دقيقه به دست آورد در مرحله يك چهارم بايد با گريگور دميتروف از بلغارستان ديدار كند. دميتروف در دور چهارم الكس دي‌منوار از استراليا را در سه ست پياپي از پيش رو برداشت. با حذف جوكوويچ تقريبا مي‌توان گفت اگر اتفاق خاصي نيفتد، فدرر مي‌تواند راهي فينال شود. فدرر اگر بر دميتروف غلبه كند بايد با برنده واورينكا و مدودف ديدار كند. برنده اين مسابقه راهي فينال يواس اوپن خواهد شد. در سمت ديگر جدول نيز رقابت بين تنيسورها براي راه‌يابي به جمع هشت نفر برتر مسابقات ادامه دارد.

اما در بخش زنان ديگر شگفتي مسابقات رقم خورد. در دور چهارم وانگ كيانگ چيني دست به كار بزرگي زد و اشلي بارتي، نفر دوم رنكينگ جهان و شانس دوم كسب عنوان قهرماني را با يك نتيجه عالي از پيش رو برداشت. اين تنسيور 27 ساله كه هيچ افتخار بزرگي در مسابقات گرانداسلم در كارنامه‌اش ديده نمي‌‌شود موفق شد با نتايج 6 بر 2 و 6 بر 4 حريف نامدارش را از پيش رو بردارد و به جمع هشت تنيسور برتر مسابقات راه پيدا كند. پيش از اين و در مرحله قبل نيز سيمونا هالپ شانس سوم كسب عنوان قهرماني از دور مسابقات كنار رفته بود. اين دو نتيجه احتمالا پيش از هر كس اوزاكا، شانس نخست كسب عنوان قهرماني را خوشحال كرده است.

اما در ديگر ديدار مهم دور چهارم سرنا ويليامز امريكايي موفق شد دو بر صفر از سد پترا مارتيچ از كرواسي عبور كند و راهي مرحله يك چهارم شود. ويليامز در اين مرحله بايد با وانگ كه در مرحله قبل اشلي بارتي را حذف كرده بود مسابقه بدهد. همچنين به جز تنيسورهاي امريكا و چين، الينا اسويتولينا از اوكراين و جوهانا كونتا از بريتانيا با برتري مقابل رقباي خود راهي مرحله يك چهارم شدند و بايد با يكديگر مصاف دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون