• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4455 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۲ شهريور

مصاف با تونس در جام جهاني بسكتبال به ناكامي ايران انجاميد

باختيم و حذف شديم

سامان سعادت

 

 

تيم ملي بسكتبال ايران در دومين بازي‌اش از مسابقات جام جهاني از ساعت 13 ديروز به مصاف تونس رفت. تيم ايران كه بازي نخستش مقابل پورتوريكو را با نتيجه نزديك 81 بر 83 واگذار كرده بود، مقابل تونس نيز نتوانست انتظارات را برآورده كند و با شكست مقابل اين تيم آفريقايي، شانس صعود از گروه را از دست داد. داستان اشتباهات كادر فني و بي‌دقتي بازيكنان در دو بازي ابتدايي تيم ايران در گروه C جام جهاني چين، روياي صعود به دور دوم جام جهاني را خيلي زود براي بسكتبال ايران تمام كرد. حالا تنها يك بازي تشريفاتي مقابل اسپانياي مدعي براي ايران باقي‌ مانده كه مي‌تواند صرفا جنبه حيثيتي داشته باشد.

تيم ايران با تركيب حامد حدادي، محمد جمشيدي، محمد حسن‌زاده، بهنام يخچالي و صمد نيكخواه‌بهرامي وارد زمين شد. برعكس بازي اول كه تيم ايران بلافاصله از حريفش پيش افتاد و اين پورتوريكو بود كه در تمام طول بازي تلاش مي‌كرد اختلاف را جبران كند، در بازي با تونس اين حريف بود كه پيش افتاد و فاصله‌اش را با ايران زياد كرد. يكي از بازيكنان تونس به نام مجري هر چه پرتاب سه امتيازي مي‌زد وارد سبد مي‌شد و در سمت مقابل پرتاب‌هاي آزاد و منطقه‌اي ايران راه به جايي نمي‌برد. در زير سبد هم دفاع فشرده تونسي‌ها كار را براي ايران سخت كرده بود. كوارتر اول در نهايت با نتيجه 29 بر 19 به نفع تونس پايان يافت.

در آغاز كوارتر دوم تيم ايران نتوانست فاصله‌اش را با حريف كم كند، اما به حريف هم اجازه نداد امتيازات بيشتري به دست آورد. تيم ايران كه در كوارتر اول با اختلاف 10 امتياز مغلوب شده بود، كوارتر دوم را با يك اختلاف امتياز برنده شد و فاصله را در مجموع به 9 امتياز كاهش داد. ايران در يك‌چهارم دوم بازي با نتيجه 16 بر 15 پيروز شد. نتيجه در پايان نيمه اول 44 بر 35 به نفع تونس شد. كم شدن فاصله ولو به اندازه يك امتياز اين اميدواري را به وجود آورد كه روند بازي تغيير كند و شاگردان مهران شاهين‌طبع بتوانند ورق را برگردانند.

در آغاز كوارتر سوم روند كوارتر قبل تكرار شد و بازي پاياپاي پيش رفت. البته در برهه‌اي از بازي تونسي‌ها موفق شدند اختلاف را در مجموع به 17 امتياز برسانند كه اين اختلاف موجب شد تا زمان وقت استراحت براي ايران درخواست شود. بعد از زمان وقت استراحت ايران توانست روند امتياز گرفتن حريف را متوقف كند و فاصله را به 11 امتياز كاهش دهد. كوارتر سوم با نتيجه 15 بر 13 به نفع تونس پايان يافت. اين نتيجه باعث شد در مجموع تيم ايران با نتيجه 65 بر 51 عقب بيفتد. در پايان يك‌چهارم سوم تيم ايران 10 دقيقه زمان داشت و بايد فاصله 14 امتيازي با حريف را از بين مي‌برد تا همچنان اميدوار به صعود از گروه باقي بماند. اين در حالي بود كه در بازي‌هاي گذشته ثابت شده بود، تيم‌هاي مهران شاهين‌طبع چه در رده باشگاهي و چه در رده ملي هر چه به پايان بازي نزديك مي‌شوند از كيفيت‌شان كاسته مي‌شود.

تيم ايران در كوارتر چهارم سعي كرد بيشتر تمركزش را بگذارد روي حملات زير سبد حريف. همين امر باعث شد دو امتيازي‌هاي خوبي نصيب بازيكنان كشورمان شود. با درخشش حدادي و گرامي‌پور فاصله امتيازي به 5 امتياز كاهش يافت. تونس با نتيجه 63 بر 58 پيش بود كه سرمربي اين تيم تقاضاي وقت استراحت كرد. بعد از پايان وقت استراحت حامد حدادي از سقف خطاي انفرادي كه 4 خطاست، عبور كرد و مجبور به ترك زمين شد. همين براي تونس كافي بود تا دوباره سوار بر بازي شود و بلافاصله امتيازات را كسب و دوباره اختلاف را دو رقمي كند. در نهايت تيم ايران كوارتر آخر را با نتيجه 20 بر 19 به حريف واگذار كرد و در مجموع با نتيجه 79 بر 67 بازنده ديدار لقب گرفت.

در انتهاي مسابقه صلاح مجري با كسب 22 امتياز و ثبت 15 ريباند و 3 پاس منجر به گل بهترين بازيكن زمين لقب گرفت. در طرف مقابل و در تيم ايران اين آرن گرامي‌پور بود كه با كسب 18 امتياز و ثبت 8 ريباند و يك پاس منجر به گل عملكرد خوبي به نمايش گذاشت. حدادي نيز با كسب 13 امتياز و ثبت 11 ريباند و 8 پاس منجر به گل نشان داد همچنان بهترين بازيكن بسكتبال ايران است و وظايفش را به بهترين نحو انجام مي‌دهد. شايد بتوان گفت دور از انتظارترين بازيكن ايران مقابل تونس، كاپيتان صمد نيكخواه‌بهرامي بود كه در مجموع 14 دقيقه حضور در بازي تنها يك پرتاب 3 امتيازي، 1 ريباند و 1 پاس منجر به گل را به ثبت رساند.

آخرين بازي تيم ايران در جام جهاني روز چهارشنبه ساعت 17 مقابل اسپانيا به انجام خواهد رسيد. اسپانيا هر دو بازي قبلي خودش را با پيروزي پشت سر گذاشته و براي تثبيت صدرنشيني نياز به برد مقابل ايران دارد. ايران نيز مي‌تواند در مسابقه‌اي كه استرس خاصي بر آن حاكم نيست، با نشان دادن عملكردي قابل قبول مسابقات را به پايان برساند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون