• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4456 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۳ شهريور

پيدا و پنهان

معضل «كارمندان بيكار» در برخي سازمان‌هاي دولتي با حقوق ۸ميليوني

حسينعلي حاجي دليگاني، عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس با بيان اينكه، برخي افراد در دستگاه‌هاي اجرايي بدون داشتن هيچ گونه پست يا وظيفه‌اي فقط ساعت مي‌زنند و حقوق دريافت مي‌كنند، گفت: دستگاه‌هاي نظارتي با سازمان‌هايي كه حقوق بدون ضابطه به «كارمندان بي‌كار» مي‌دهند برخورد كنند. او اضافه كرده: در يكي از دستگاه‌ها افرادي مشاهده شده‌اند كه هيچ گونه وظيفه‌اي ندارند اما ماهيانه 8 تا 9 ميليون تومان حقوق دريافت مي‌كنند. حتي ديده شده اين افراد در ساعات پاياني كار نيز در دستگاه حضور دارند تا از مزاياي اضافه كاري استفاده كنند.

 

تُن ماهي از سبد غذايي اقشار متوسط و ضعيف حذف شد

صالح اديب‌زاده، عضو انجمن صنايع كنسرو ايران، مي‌گويد اقشار متوسط و ضعيف ديگر توان خريد تُن ماهي را ندارند. اديب‌زاده به ايلنا گفت: «تُن ماهي در سبد غذايي اقشار متوسط، ضعيف و دانشجويان قرار داشت» اما اين اقشار «ديگر قادر به خريد كنسرو تُن به قيمت ۱۴ تا ۱۸ هزار تومان نيستند». اين عضو انجمن صنايع كنسرو با اشاره به تأثير نوسان ارز بر صنايع كنسروسازي به خصوص تُن ماهي، توفان‌هاي فصلي و همچنين «تعلل و اتخاذ برخي سياست‌هاي غلط» گفت هزينه‌هاي تمام‌شده احتمالا بالاتر خواهد رفت و قيمت تُن ماهي بيش از اين افزايش پيدا مي‌كند. به گفته صالح اديب‌زاده، ميزان فروش تُن ماهي ۵۰ تا ۷۰ درصد كاهش يافته و «از طرف ديگر، اكنون با كمتر از ۵۰ درصد ظرفيت مشغول به كار هستيم».

 

خريد و فروش اسلحه و مهمات در وب‌سايت‌ها

رييس مركز توسعه تجارت الكترونيك با اشاره به بررسي وبسايت‌هايي كه نماد اعتماد الكترونيكي دارند تصريح كرد: از ميان ۳۵۰۰ وبسايت بررسي‌شده، تعداد ۷۰ وبسايت فروش كالاهاي ممنوعه شامل رمز – ارز، سكه طلا، سيگار الكترونيكي، مشروبات الكلي، اسلحه و مهمات، دارو و ارز شناسايي شد. ۳۳۰ وب‌سايت نيز به‌رغم اينكه مجوز نماد اعتماد آنها باطل شده بود، اما درگاه پرداخت اينترنتي اين سايت‌ها همچنان فعال بوده است. به گفته اين مقام مسوول در وزارت صنعت، قرار است نوع تخلف‌ها دسته‌بندي شده و براساس اين تقسيم‌بندي وب‌سايت‌هاي متخلف به مراجع قانوني نظارت بر فضاي مجازي شامل پليس فتا و دستگاه قضايي معرفي شوند.

نقد يك سايت اصولگرا به گزارش عملكرد دولت

وب‌سايت «الف» در يادداشتي به انتقاد از گزارش عملكرد دولت از شاخص‌هاي اقتصادي پرداخته و نوشته است: براساس گزارش سازمان برنامه و بودجه، قيمت ميانگين هر بشكه نفت در سال ۹۲ در حدود ۱۰۴ دلار بود كه اين عدد براي سال ۹۷ به ۶۸.۸ دلار كاهش يافت؛ ‌افت قيمت نفت نشان مي‌دهد كه نمي‌توان به درآمدهاي نفتي اتكا كرد، زيرا از يك طرف ممكن است قيمت آن دچار تلاطم شود و از سوي ديگر وابستگي شديد اقتصاد به پول نفت باعث شده امريكا از اهرم تحريم براي فشار اقتصادي به ايران اقدام كند. «الف» نتيجه گرفته است كه «دولت بايد پاسخ دهد چه ميزان سياست‌ها در راستاي حمايت از توليد ملي و رشد آن با توجه به تاكيد سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي شده است؟»

 

زمان معيني براي حذف پرايد وجود ندارد

وزير صنعت، معدن و تجارت مي‌گويد زمان معيني براي حذف پرايد وجود ندارد اما برنامه بر اين است كه از خط توليد خارج شود. رضا رحماني افزود: بنده چندي پيش كه در ايران‌خودرو حضور داشتم در آنجا اعلام شد كه سه نوع محصول جديد كه دو تا از آنها كاملا جديد است و يكي از آنها نيز دنا اتومات خواهد بود، به زودي در بازار عرضه خواهد شد. وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه پژو ۳۰۱ تا پايان سال به بازار روانه مي‌شود؟ گفت: بله؛ يكي از برنامه‌ها عرضه پژو ۳۰۱ به بازار تا پايان سال است.

 

كاهش سقف سهام اشخاص در بانك‌ها

بر اساس پيشنهاد جديد بانك مركزي به شوراي پول و اعتبار، هيچ فرد حقيقي و حقوقي اجازه نخواهد داشت حداكثر بيش از ۳۳ درصد در بانك‌ها سهام داشته باشدو اگر اين موضوع در شوراي پول و اعتبار مطرح شود، به طور قطع سهم سهامداري افراد محدود خواهد شد. آن‌گونه كه خبر مي‌رسد، هر بانكي كه اين سقف را رعايت نكند، با اعلام بانك مركزي، اختيار هيات‌مديره و مجمع آن بانك به وزارت امور اقتصادي و دارايي منتقل شده و حتي اگر مازاد بر اين ۳۳ درصد هم سود شناسايي شده باشد، به عنوان ماليات از درآمدهاي بانك كسر خواهد شد. اين پيشنهاد در صورت به تصويب رسيدن، ظرف 6 ماه اجرايي مي‌شود.

 

سمت عجيب يك كارمند در اداره دولتي ايرانشهر

به گزارش تابناك، به تازگي تصوير يك نامه در شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست مي‌شود كه در آن سرپرست اداره كل راه و شهرسازي ايرانشهر در استان سيستان و بلوچستان يكي از كاركنان اين اداره كل را به سمتي عجيب و منحصر به فرد در نوع خود، گمارده است. در اين نامه، يكي از كاركنان اداره كل راه و شهرسازي ايرانشهر از سوي مدير ارشد مجموعه، علاوه بر «امورات محوله» به عنوان «مسوول هماهنگي جهت حضور تعدادي از پرسنل در مراسم ترحيم، عيادت و ...همكاران با خانواده محترم آنان» منصوب شده است. در اين نامه همچنين از فرد مذكور خواسته شده نسبت به انجام شايسته اين سمت جديد اقدام نمايد!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون