• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4456 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۳ شهريور

بين‌‌الملل

روسيه به توافق كاهش توليد پايبند است

وزير انرژي روسيه گفت: مسكو در ماه سپتامبر به توافق كاهش توليد پايبند بوده و در ماه گذشته ميلادي نيز توليدش 143 هزار بشكه نسبت به اكتبر پارسال كاهش داشته است. به گزارش رويترز، الكساندر نوآك، وزير انرژي روسيه در بيانيه‌اي اعلام كرد: روسيه در نظر دارد تا به توافق كاهش توليد در ماه سپتامبر (شهريور ماه) پايبند باشد. اداره دولتي آمار روسيه، روس‌تات هفته پيش اعلام كرد: روسيه در ماه ژوئن 2019 (خردادماه) روزانه 10.48 ميليون بشكه در روز توليد كرده كه از 6.77 درصد بيش از ميزان توليد عربستان در اين ماه است. كشورهاي عضو اوپك و توليدكنندگان غيراوپكي توافق كردند، روزانه 1.2 ميليون بشكه از توليدشان را بكاهند و اين توافق از ابتداي ژانويه اجرايي و در نشست ماه ژوئن تا مارس 2020 تمديد شد.

 

رييس بزرگ‌ترين شركت نفتي سعودي بركنار شد

دولت سعودي با كنار گذاشتن «خالد الفالح» از رياست شركت «آرامكو» مسير واگذاري اين شركت عظيم نفتي به بخش خصوصي را هموار كرد. دولت عربستان سعودي شب گذشته (دوشنبه) «ياسر الرميان» رييس صندوق سرمايه‌گذاري‌هاي عمومي را به جاي «خالد الفالح» به رياست شركت نفتي آرامكو برگزيد. به نوشته روزنامه الرياض سعودي، «خالد الفالح» وزير انرژي سعودي كه اخيرا بخش وسيعي از جايگاه و اختيارات خود را از دست داده در صفحه توييتر خود با تبريك به «ياسر الرميان» و آرزوي موفقيت براي او نوشت كه انتخاب او مسير واگذاري شركت آرامكو به بخش خصوصي را هموار مي‌كند. روزنامه وال استريت ژورنال نيز روز شنبه در گزارشي به نقل از منابع داخلي عربستان نوشت كه وليعهد سعودي «خالد الفالح» را مسوول كاهش جذب سرمايه‌گذاري مي‌داند. بنابراين به نظر مي‌رسد، ستاره اقبال او كه روزگاري نزديك‌ترين افراد به «محمد بن سلمان» محسوب مي‌شد نيز به مرور در حال افول است.

 

ارز مجازي فيس‌بوك يورو را تهديد مي‌كند

با توجه به سطح مقبوليت ليبرا، اين ارز مي‌تواند كنترل بانك مركزي اروپا بر يورو را كاهش دهد و با تاثير بر وضعيت نقدينگي بانك‌هاي منطقه يورو، به مكانيسم انتقال سياست پولي اتحاديه اروپا آسيب برساند. به گزارش راشاتودي، طبق گفته يكي از اعضاي هيات مديره بانك مركزي اروپا، مقبوليت گسترده ارز مجازي ليبراي فيس‌بوك تهديدي براي سياست پولي در اتحاديه اروپاست. يوس مرچ گفت: « ليبرا مي‌تواند نقش بين‌المللي ارز يورو را با كاهش تقاضا براي آن تضعيف كند.» طبق گفته اين نماينده بانك مركزي اروپا، ماهيت متمركز ليبرا توجه زيادي را به خود جلب كرده است. او تاكيد كرد: اين سكه پاسخگوي سهامداران است و توسط هيچ بانك مركزي حمايت نمي‌شود. شركتي كه ليبرا را ساخته بايد در برابر قانونگذاران امريكا و اتحاديه اروپا قرار بگيرد و در مورد تهديد‌هاي اين ارز براي دموكراسي به خاطر دسترسي به اطلاعات شخصي افراد در رسانه اجتماعي توضيح دهد. فيس‌بوك اعلام كرد كه در ماه ژوئن وارد بازار ارز مجازي مي‌شود و قصد دارد به كمك كاليبرا فقر را از بين ببرد. كاليبرا يك خدمت مالي جديد است كه به عنوان نگهبان شبكه و بازار ارز مجازي ليبرا عمل مي‌كند.

 

همكاري امريكا و لهستان براي اقدام مشترك عليه هواوي

ايالات متحده و لهستان قرارداد همكاري جديدي را به منظور حفاظت از حريم خصوصي كاربران و ارتقاي سطح امنيت سايبري شبكه نسل پنجم اينترنت ۵G به امضا رساندند. بر اساس گزارش engadget و به نقل از وال استريت ژورنال، به تازگي مايك پنس، معاون رييس‌جمهور ايالات متحده امريكا و آندژي دودا، رييس‌جمهوري لهستان با يكديگر قرارداد همكاري جديدي را به امضا رسانده‌اند تا بدين وسيله امنيت سايبري شبكه نسل پنجم اينترنت همراه ۵G را ارتقا دهند و از حريم خصوصي كاربران خود در بستر شبكه‌هاي اينترنتي و مخابراتي حفاظت كنند. با اينكه در اين قرارداد همكاري نام هواوي ذكر نشده است، اما به نظر مي‌رسد كه اين تازه‌ترين تلاش واشنگتن براي محدود كردن چين در توسعه زيرساخت‌هاي مخابراتي شبكه ۵G به شمار مي‌رود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون