• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4458 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۶ شهريور

دبير كل كميسيون ملي يونسكو در ايران:

اصفهان مي‌تواند پرچم‌دار ديپلماسي آب در آسياي مركزي باشد

دكتر حجت‌الله ايوبي در جلسه كميته فني و اجراي اولين دوره مسابقات مهارت‌هاي فني و تخصصي شركت‌هاي آب و فاضلاب كشور كه در اصفهان برگزار شد، اعلام كرد: در سال‌هاي اخير با توجه به محدوديت دسترسي به منابع حياتي آب در دنيا، ديپلماسي آب از اهميت بسزايي برخوردار بوده و در اين زمينه اصفهان مي‌تواند پرچم‌دار ديپلماسي آب در ميان كشورهاي آسياي مركزي مانند ازبكستان، تاجيكستان، تركمنستان، افغانستان و... باشد.

دبيركل كميسيون ملي يونسكو در ايران با بيان اينكه آب صرفا يك كالاي مصرفي نيست بلكه موضوعات پيرامون آن بيانگر تمدن و فرهنگ هر كشور است، خاطرنشان كرد: نحوه مصرف آب دربرگيرنده موضوعاتي همچون اخلاق آب، احترام و قداست آب، اقتصاد آب و دانش آب است كه خوشبختانه تاريخ گواه آن است ايران باستان از فرهنگ و تمدن غني درراستاي چگونگي بهره‌مندي از آب برخوردار بوده است.

او با اشاره به جايگاه فرهنگ مصرف آب در ميان ايرانيان گفت: در فرهنگ ايران‌زمين، اخلاق و قداست آب داراي جايگاه رفيعي بوده و در فقه اسلامي هم يكي از موضوعات اساسي، آب است كه بر عدم آلوده كردن آب تاكيد مي‌شود.

دكتر ايوبي با تاكيد بر ديپلماسي آب اعلام كرد: در حال حاضر بسياري از كشور‌ها در دنيا با توجه به محدوديت دسترسي به منابع آب‌هاي شيرين اقدام به رايزني و ديپلماسي آب كردند، چرا كه آب مانند ديگر منابع زيرزميني همچون نفت ثروتي كمياب محسوب مي‌شود. دبيركل كميسيون ملي يونسكو در ايران پيرامون برگزاري اولين دوره مسابقات مهارت‌هاي فني و تخصصي شركت‌هاي آب و فاضلاب كشور، در اصفهان اظهار داشت: اصفهان نه تنها مركز فرهنگ، هنر و معماري در كشور محسوب مي‌شود بلكه قديمي‌ترين شركت، صنعت آب و فاضلاب در كشور به شمار مي‌آيد كه بر اين اساس بهترين گزينه براي برگزاري اين دوره از مسابقات است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون