• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4463 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۴ شهريور

وزير دفاع خبر داد

حمايت هزار ميلياردي وزارت دفاع از شركت‌هاي دانش‌بنيان

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از اختصاص هزار ميليارد تومان براي همكاري با شركت‌هاي
دانش‌بنيان فعال در حوزه صنايع دفاعي كشور خبر داد و گفت: با الگو‌سازي كه در همكاري با معاونت علمي ايجاد كرده‌ايم، تلاش داريم تا از خزانه فناوري شركت‌هاي دانش‌بنيان در اين حوزه بهره‌مند شويم. به گزارش ايسنا، امير سرتيپ امير حاتمي در مراسم تبادل تفاهمنامه مشترك معاونت علمي با وزارت دفاع با اشاره به همكاري‌هاي ديرينه وزارت دفاع با معاونت علمي رييس‌جمهوري با تاكيد بر اينكه ما از آثار مستقيم و غيرمستقيم اين همكاري‌ها بهره‌مند بوديم، افزود: تفاهمنامه‌اي كه در اين مراسم به امضا مي‌رسد يك الگوي جديد براي توسعه همكاري‌ها خواهد بود و براساس اين الگو اتفاقات خوبي در حوزه صنايع دفاعي كشور رخ خواهد داد. او، نقش‌آفريني بيشتر متخصصان و شركت‌هاي دانش‌بنيان در حوزه صنايع دفاعي را از دستاوردهاي اين تفاهمنامه نام برد و ادامه داد: ما مصمم هستيم تا در اين همكاري‌ها حمايت‌هاي بيشتري از شركت‌هاي دانش‌بنيان داشته باشيم كه اين حمايت‌ها شامل حمايت‌هاي مالي و كمك به تجاري‌سازي فناوري‌هاي بخش دفاعي خواهد بود.

وزير دفاع با اشاره به بهره‌مندي كشور از علم و فناوري‌هاي توليد شده در شركت‌هاي دانش‌بنيان و هسته‌هاي نوآور كشور خاطرنشان كرد: ما نيز تلاش داريم تا با ظرفيتي كه در حوزه صنايع دفاعي كشور است به صورت تجمعي بهره‌مند شويم ولي ما در اين راستا در ابتداي راه قرار داريم، به‌گونه‌اي كه متناسب با استفاده از ظرفيت‌هاي علم و فناوري كشور حركت نشده و ما با اين الگو سعي داريم كه بتوانيم سامانه‌اي را ايجاد كنيم تا از خزانه علم و فناوري كشور بهره‌مندي بيشتري داشته باشيم. حاتمي با تاكيد بر اينكه بخش دفاعي كشور به عنوان پيشرو در اين زمينه عمل خواهد كرد، ابراز اميدواري كرد كه در سايه اين الگو بتواند از توانمندي‌هاي شركت‌هاي دانش‌بنيان در صنايع دفاعي كشور استفاده كنيم. وزير دفاع با ابراز اميدواري از اينكه با امضاي اين تفاهمنامه نقطه‌ عطفي براي همكاري بيشتر با شركت‌هاي دانش‌بنيان كشور باشد، اضافه كرد:
با عزمي كه در اين راستا ايجاد شده، بتوانيم حركت‌هاي باامنيت‌تر بيشتري براي مجموعه‌هاي دفاعي و اقتصادي كشور رقم زده شود، چراكه اين دو بخش مكمل يكديگر هستند. امير حاتمي در بخش ديگري از سخنانش با تاكيد بر اينكه دشمنان ما و در راس آن امريكا تلاش دارند تا ما را از حقوق اوليه محروم كنند، يادآور شد: همه دولت‌هاي دنيا مجاز به خريد و فروش و جابه‌جايي پول‌هاي خود هستند ولي از ما به صورت ظالمانه‌اي اين حقوق اوليه ملت دريغ شده است. در حالي كه مي‌خواهند ما را با آسيب‌ها مواجه كنند ولي با عزمي كه در جوانان ايران ايجاد شده، تلاش داريم تا اين تحريم‌ها را به فرصت تبديل كنيم و آنچه موردنياز كشور است در داخل توليد كنيم. وزير دفاع با تاكيد بر اهميت حوزه تجاري‌سازي فناوري‌ها در كشور گفت: بر اين اساس اگر بتوانيم سامانه‌هايي را طراحي كنيم كه بتوان بخش‌هايي از آنها را به شركت‌هاي دانش‌بنيان واگذار كرد، مي‌توانيم حركت‌هاي هدفمند در اين شبكه همكاري شكل بگيرد. او با اشاره به تعهدات وزارت دفاع در اين همكاري تصريح كرد: در حال حاضر زيرساخت‌هايي چون آزمايشگاه‌ها دراختيار اين وزارتخانه قرار دارد كه ايجاد اين آزمايشگاه‌ها براي شركت‌هاي دانش‌بنيان كار دشواري است و ما در اين همكاري مي‌توانيم اين آزمايشگاه‌ها را در خدمت شركت‌ها قرار دهيم. امير حاتمي همچنين حمايت‌هاي مالي از شركت‌هاي دانش‌بنيان را از ديگر تعهدات وزارت دفاع در اين تفاهمنامه نام برد و گفت: در گام اول حدود هزار ميليارد تومان براي سال ۹۸ به منظور همكاري با شركت‌هاي دانش‌بنيان درنظر گرفته‌ايم. او با تاكيد بر اينكه ما در حال حاضر تنها از ۱۰درصد شركت‌هاي دانش‌بنيان همكاري داريم، گفت: ما ظرفيت‌هاي بيشتري براي حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان داريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون