• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4463 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۴ شهريور

«انگل» يكي از مدعيان اسكار نودودوم شناخته مي‌شود

از تارانتينو الگو گرفته‌ام

بهار سرلك

 

 

«انگل» ساخته بونگ جون هو جايزه نخل طلاي جشنواره فيلم كن امسال را به دست آورد و برخلاف اينكه آثار تازه‌اي در جشنواره‌هاي پاييزي اكران خواهند شد اما اين فيلم يكي از داغ‌ترين آثار است. به گزارش ايندي‌واير؛ پيش از اكران اين تريلر خانوادگي در امريكا آن را يكي از مدعيان اسكار امسال ناميده‌اند. «انگل» آنقدر پرطرفدار است كه صحبت‌هايي مبني بر بازسازي آن به زبان انگليسي شنيده مي‌شود اما انتظار نداشته باشيد بونگ شخصا «انگل» را تقديم هاليوود كند.

بونگ در گفت‌وگو با آن تامپسون، خبرنگار ايندي‌واير، تاكيد كرده است كه در برابر پيشنهاد استوديوهاي هاليوودي مقاومت مي‌كند. تنها دليلي كه بونگ با استوديوي هاليوودي مهمي همكاري كند اين است كه خودش فيلمنامه آن را بنويسد و با اين كار باعث مي‌شود بسياري از استوديوهاي هاليوودي كه به دنبال ساخت فيلم‌هاي مجموعه‌اي هستند او را كنار مي‌گذارند. بونگ گفته است كوئنتين تارانتينو الگويي در ميان فيلمسازان شده است چون هدف او كارگرداني فيلمنامه‌هايي است كه خودش مي‌نويسد. پيش از اين هم هر بار كه فيلمنامه‌اي به بونگ مي‌دادند تا كارگرداني‌اش را بر عهده بگيرد، اين فيلمساز اهل كره جنوبي با احترام آن را رد مي‌كرد.

بونگ مي‌گويد: «سال 2006 و بعد از «ميزبان» پيشنهادهاي هاليوودي بسياري دريافت كردم. فيلم‌هاي علمي-تخيلي، ژانر وحشت و فيلم‌هاي اكشن. مي‌گفتم: «واي، فيلمنامه هاليوودي!» هيچ‌كدام‌شان را قبول نمي‌كردم. كارگزارم انسان خوبي است و او مي‌داند كه من مثل كوئنتين تارانتينو دوست دارم فيلمنامه‌هايم را خودم كارگرداني كنم. گاهي كمي نااميد مي‌شدم كه چرا نماينده‌ام چيزي برايم نمي‌فرستد. حالا ديگر اثري را برايم نمي‌فرستد چون مي‌داند فيلمنامه‌هايم را خودم مي‌نويسم.» بونگ با «يخ‌شكن» و «اوكجا» فيلم‌هاي انگليسي زبان ساخت. فيلمنامه هر دوي اين آثار را خودش نوشته بود (اگرچه «يخ‌شكن» را از رمان مصور فرانسوي اقتباس كرده بود) كه در آن زمان استوديوها آنها را براي پخش در امريكا خريداري كردند. «يخ‌شكن» را كمپاني واينستين خريداري كرد (كه ماجراي بحث و جدلش با هاروي واينستين به تبليغ اين فيلم كمك كرد) و فيلمنامه «اوكجا» چشم نت‌فليكس را گرفت و «پلن بي‌اينترتينمنت» اين فيلم را تهيه و توليد كرد. اين دست آثار فيلم‌هايي هستند كه بونگ به ساخت آنها در استوديوهايي مطرح هاليوودي علاقه‌مند است اما فيلم‌هاي از پيش توليدشده كه وقايع‌شان در يك جهان داستاني روي مي‌دهد (Franchise) و فيلمنامه‌هايي كه پتانسيل موفقيت و حمايت از ساخت فيلم‌هاي ديگر را داشته باشند، نمي‌توانند بونگ را راضي كنند.

بونگ امسال در جشنواره كن تاريخ‌ساز شد، چراكه «انگل» نخستين اثر كارگردان اهل كره‌جنوبي است كه نخل طلا را به خانه مي‌برد. اگر اين فيلم نامزد اسكار بهترين فيلم بين‌المللي شود، باز هم نخستين‌باري مي‌شود كه سينماي كره جنوبي نامزد اسكار مي‌شود.

كمپاني «نئون»، توزيع‌كننده امريكايي به چيزي بيش از نامزدي «انگل» در بخش بهترين فيلم بين‌المللي اميدوار است و در فكر است براي بخش‌هاي بهترين كارگرداني، فيلم و ... نيز كمپين تبليغاتي راه بيندازد. سال گذشته «رما» به كارگرداني آلفونسو كوارون ثابت كرد كه فيلمي خارجي مي‌تواند با تبليغات و تحسين‌هاي جشنواره‌ها بخش بين‌المللي را كنار بزند و در بخش‌هاي ديگر نيز بدرخشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون