• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4464 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۵ شهريور

جدال لفظي مازني و يامين‌پور

انتقاد توييتري حجت‌الاسلام احمد مازني، نماينده اصلاح‌طلب مردم تهران از وحيد يامين‌پور، مجري اصولگراي تلويزيون، با واكنش عجيب اين فعال سياسي-رسانه‌اي مواجه شد؛ واكنشي كه البته در ادامه، مازني را ناگزير به آن كرد كه اشاره‌اي به سوابق مبارزاتي خود عليه رژيم ستم‌شاهي داشته باشد.

ماجرا از اين قرار بود كه پس از حملات و هجمه‌سازي شديد چند برنامه تلويزيوني عليه مجلس به‌ويژه اميدي‌هاي پارلمان، چند نفر از اين نمايندگان كه در فضاي مجازي نيز فعال هستند، در توييت‌هايي نسبت به اين رويه گلايه كردند، آن‌هم در شرايطي كه اين صداوسيما بود كه بدوا، به‌دليل اظهارنظر علي مطهري و پروانه سلحشوري، دو نماينده مردم تهران درباره ماجراي خودسوزي و درگذشت سحر خداياري، دست
به كار شد و اين دو نماينده را به «نشر اكاذيب» متهم كرد؛ اتهام‌زني‌هايي علني كه مطهري و سلحشوري را بر آن داشت، با استناد به قانون، خواستار حضور در برنامه‌اي تلويزيوني و دفاع از خود شوند، اما اين خواسته مشروع و قانوني هم لااقل تا زمان نگارش اين گزارش، بي‌پاسخ ماند.

در چنين حال و اوضاعي بود كه مازني نيز همچون چند نماينده عضو فراكسيون اميد به اين موضوع انتقاد كرد و وقتي ديد، تريبون «رسانه ملي» به او و همفكرانش نمي‌رسد، دست به دامان توييتر فارسي شد و نوشت: «سال ۸۸ صداوسيما برنامه‌اي روي آنتن برد كه در آغاز مناظره بود بين دو طيف، مدتي كوتاه دو نفر از يك طيف سياسي به برنامه دعوت شدند و پس از مدتي تنها يك نفر دعوت مي‌شد تا در مدح احمدي‌نژاد و عليه اصلاح‌طلبان سخنوري كند، مشي صداوسيما همين است: خودگويي و خودخندي؟ عجب مرد هنرمندي!» اين گلايه مازني اما با واكنش تند يامين‌پور، يكي از مجريان اصولگراي تلويزيون مواجه شد. سپس يامين‌پور در جواب به مازني نوشت: «شما سن سياسي‌تون كفاف نمي‌ده كه
به ‌خاطر بياريد من ليستي از هم‌حزبي‌هاي دانه‌درشت شما را روي آنتن خواندم كه حاضر به مناظره نشده بودند و هيچ‌كدام هم تكذيب نكردند. جناب‌تان را هم كه سال گذشته شخصا دعوت كردم و شما نيامديد. ظاهرا به خاطر ترس از رسوايي سلفي با موگريني!» مازني اما اين اتهام‌زني‌ها را بي‌پاسخ نگذاشت و خطاب به يامين‌پور نوشت: «كودك متولد خرداد ۸۸؛ سن سياسي بنده را مي‌توانيد در زندان شاه و شكنجه‌گاه ساواك جست‌وجو كنيد. سال‌هاست صداوسيما محمل نوكيسه‌هاست!»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون